Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Supergoedkoop en licht laptopje gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb nu zes jaar gedaan met mijn Acer Aspire 5742G nogwat, maar de problemen stapelen zich langaamaan op:
- Harde schijf al eens vervangen omdat de oude kapotgebrand was (niet letterlijk, maar wel door hitte)
- Batterij gaat steeds minder lang mee, het is in principe een draagbare desktop (20 minuten resterend - 85 % zegt ubuntu 14.04)
- Wordt best wel warm als ik hem aan heb staan, en zonder wat voor soort dan ook van koeling slaat ie uit als ik een youtube filmpje bekijk.
- Honestly, ik vind 'm een beetje zwaar worden. Ook al is dit niet echt een probleem merk ik het toch wel op dat mijn tas van vrij licht naar best wel gevuld gaat als ik 'm vol optil met en zonder laptop erin.

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor schoolwerk: programmeren en wat webbrowsen, zo nu en dan eens libreoffice word ofzo draaien.

Ik heb zelf een SSD (deze: Crucial M500 (120GB) ) die ik erin wil gooien.
Eventueel gooi ik dan de oude harde schijf van deze laptop er weer terug in als halfbakken server ofzo.

Schermgrootte: tussen de 14 en 15.6 inch (inclusief grenzen).
dit omdat ik ook een 10 inch tablet met dock heb, en 15.6 toch echt wel de bovengrens qua mobiliteit is.
Ook is in ieder geval 1 usb 3 poort verplicht (ivm externe HDD's met usb3 aansluiting) en 1 extra usb 2 poort voor muis aansluiting.

Ook is een D-Sub (VGA) aansluiting verplicht, HDMI aansluiting is spijtig als die er niet bij zit maar mee te leven.

Wat is je budget?
Liefst niet meer dan 300 euro, aangezien ik ook al een SSD ervoor heb.
Grappig genoeg zijn de voorbeelden hieronder steeds 240 euro :P

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, dit wordt mn main driver als ik naar school en terug ga.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen apple, omdat dat overprijsde - hoe zeg ik dit netjes - spullen zijn.
Geen acer, omdat ik van iedereen hoor dat die berucht staan om hun warmte (en zelf ook ondervonden).

Liefst geen Lenovo omdat die zo'n rare oplader hebben die nooit bij zo'n "all brands" universele laptopoplader zit. (die met 10 adapters ofzo)
Maar is optioneel omdat er nog een aantal mensen met Lenovo opladers zijn, dus in een noodgeval kan ik vast wel een lader van een van hen gebruiken.

Zelf onderzoek
pricewatch: HP Chromebook 14-x001nd
Een chromebook voor E 240, wat me opzich wel prima lijkt.

http://tweakers.net/produ...ovo-b50-30/specificaties/
Zie het verschil niet in de drie versies, leuk dingetje voor E 240, mooi groot schermpje.

pricewatch: Toshiba Satellite C50-B-16T
Wederom leuk dingetje voor E240

pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-30 (80G000XDNX)
E260 dit keer, en een Lenovo, maar verder ziet het er prima uit. Ook de ingebouwde cardreader is leuk (al gebruik ik die op mn huidige laptop amper meer).

Verdere vragen, stel ze of PM me.

Ik denk na over de woorden van het leven.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Je zou Dell even in de gaten kunnen houden. Nu lopen er geen hele interessante acties maar een tijdje geleden hadden ze deze laptop in de verkoop voor €179 (dat was incl VIP korting).

... en gaat over tot de orde van de dag