Sinds eergisteren heb ik een spiksplinternieuwe PC met Windows 8.1. Nu heb ik problemen met sommige websites in zowel IE11 als Chrome. Deze laden niet of langzaam. Het gaat dan om nu.nl, telegraaf.nl, ad.nl en ook na het inloggen op ing.nl krijg ik geen reactie. Het lukt me zelfs niet om Firefox te downloaden.
Wel goed werken websites als nos.nl, knmi.nl, buienradar.nl, youtube.nl. HD filmpjes in Youtube worden prima afgespeeld. Ook de data in Google Earth komt snel binnen. Ik heb geconcludeerd dat het niet aan mijn internetverbindig ligt.
Provider is XS4ALL.
Wat heb ik gedaan:
- firmware van mijn modem (Fritzbox 7170) bijgewerkt
- driver van mijn LAN bijgewerkt
- automatische toewijzing DNS gewijzigd in OpenDNS
- Flash en Java geinstalleerd/geüpdatet
- werking in safe mode gecheckt. Zelfde resultaat.
- Windows Defender uitgezet
- Chrome opgestart in Windows 8 mode
Ik dacht ook dat er problemen waren met beveiligde bevindingen, maar dat is ook niet in alle gevallen zo. Mijn Yahoo-mail opstarten werkt wel maar heel langzaam in een van de twee browsers. Mijn webmail van het werk werkt ook.
Heeft iemand van jullie een idee waar het aan kan liggen? Ik heb nog geen F-secure geïnstalleerd. Zojuist heb ik F-secure geïnstalleerd.
Wel goed werken websites als nos.nl, knmi.nl, buienradar.nl, youtube.nl. HD filmpjes in Youtube worden prima afgespeeld. Ook de data in Google Earth komt snel binnen. Ik heb geconcludeerd dat het niet aan mijn internetverbindig ligt.
Provider is XS4ALL.
Wat heb ik gedaan:
- firmware van mijn modem (Fritzbox 7170) bijgewerkt
- driver van mijn LAN bijgewerkt
- automatische toewijzing DNS gewijzigd in OpenDNS
- Flash en Java geinstalleerd/geüpdatet
- werking in safe mode gecheckt. Zelfde resultaat.
- Windows Defender uitgezet
- Chrome opgestart in Windows 8 mode
Ik dacht ook dat er problemen waren met beveiligde bevindingen, maar dat is ook niet in alle gevallen zo. Mijn Yahoo-mail opstarten werkt wel maar heel langzaam in een van de twee browsers. Mijn webmail van het werk werkt ook.
Heeft iemand van jullie een idee waar het aan kan liggen? Ik heb nog geen F-secure geïnstalleerd. Zojuist heb ik F-secure geïnstalleerd.
[ Voor 1% gewijzigd door gozoman op 30-01-2015 22:17 . Reden: F-secure geïnstalleerd ]