Game-PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-12-2025

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Waarschijnlijk nieuwe videokaart voldoende.
Mijn systeem is aardig verouderd en games zoals World of Warcaft wil die dus niet op High/Ultra trekken (Raids zijn een ramp). Ik denk dat ik aan slechts een videokaart voldoende heb gezien het wijzigen van texture settings en andere graphic-specifieke settings FPS drastisch omhoog haalt (ten koste van flinke eye-candyness)

Wat is je budget?
Niet meer dan €200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was vroeger altijd een die-hard Nvidia gebruiker, tegenwoordig neem ik genoegen met het beste in zijn klasse :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie onderstaande lijst, heb maar niet alles vermeld (550 Enermax voeding, 8GB G.Skill DDR3 Ram, en flink wat HDDs)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 0,-€ 0,-
1Club3D Radeon HD 5750 Noiseless Edition€ 0,-€ 0,-
1Zalman GS1000 Zwart€ 109,14€ 109,14
1Samsung 850 EVO 250GB€ 118,95€ 118,95
1Spire Thermax Eclipse III€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,09

Ik wil een zo goedkoop mogelijke upgrade zodat ik in raids niet meer met alles op LOW hoef te zitten maar bij voorkeur de settings weer naar HIGH kan zetten. De vraag is: Welke videokaart is het beste in mijn gewenste prijsklasse?

Als de videokaart uiteindelijk niet voldoende blijkt te zijn kan ik nog steeds een i5+moederbord erbij halen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Darkfreak op 30-01-2015 14:42 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
Een R9 280X voor €130;
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Of een R9 290 voor minimaal €175;
http://tweakers.net/categ...zHsFYe-73FbV4P8jqQbcqV_AQ

De R9 280X is volgens mij al meer dan voldoende voor wat je wilt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Als de videokaart uiteindelijk niet voldoende blijkt te zijn kan ik nog steeds een i5+moederbord erbij halen :)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat alleen de videokaart updaten niet genoeg is. Althans ik kreeg nog steeds framedrops tijdens grotere raids 965 cpu+280 gpu @ultra 1920x1200.

Misschien nog een optie om de CPU te overklokken.

[ Voor 9% gewijzigd door Morocius op 30-01-2015 14:25 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Morocius schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:23:
[...]

Misschien nog een optie om de CPU te overklokken.
Dit ook ja. Je hebt een mooi bord met voldoende fasen, geef die 965 (naast een GPU upgrade) ook eens een mep!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Morocius schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:23:
[...]

Uit ervaring kan ik je vertellen dat alleen de videokaart updaten niet genoeg is. Althans ik kreeg nog steeds framedrops tijdens grotere raids 965 cpu+280 gpu @ultra 1920x1200.
Ik draai nu alles op LOW (1920x1080 met triliniar). Dat wil in 40-man raids wel eens gaan laggen als iedereen full-nuke gaat, maar voor de rest loopt het soepel. Als ik het echter naar HIGH met 8x antistropic zet dropped mijn FPS van 50~60 naar 20~30 (world FPS vliegend in MoP gebieden).

Ik hoef niet persé in staat te zijn om gelijk alles open te trekken met alles op ULTRA etc. Ik ben al blij als ik het op HIGH met wat lagere view distance, water en shadow quality kan draaien in een 15-25 man raid :P.

Je moet je bedenken dat als ik nu op ULTRA een raid in ga, ik al sluggish met ~25 FPS loop voordat we überhaupt beginnen met een encounter, zodra spells gecast worden gaat het in stop-motion met mijn huidige VGA :(

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:27:
[...]

Dit ook ja. Je hebt een mooi bord met voldoende fasen, geef die 965 (naast een GPU upgrade) ook eens een mep!
Boh .. Overclocken .. Dat heb ik al bijna 10 jaar niet meer gedaan met mijn systemen :P ..
Vroeger veel gedaan, tot ik het ineens niet echt meer nodig achtte :P

Ik heb wel een beest van een koeler erop zitten als ik me niet vergis :P

Benieuwd of ik nog weet hoe dat gaat :|

[ Voor 10% gewijzigd door Darkfreak op 30-01-2015 14:34 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
Op youtube zijn genoeg instructievideos te vinden daarvoor.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
Darkfreak schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Boh .. Overclocken .. Dat heb ik al bijna 10 jaar niet meer gedaan met mijn systemen :P ..
Vroeger veel gedaan, tot ik het ineens niet echt meer nodig achtte :P

Ik heb wel een beest van een koeler erop zitten als ik me niet vergis :P

Benieuwd of ik nog weet hoe dat gaat :|
Goh, overclocken is tegenwoordig heel makkelijk geloof ik.
Ik heb het laatst voor het eerst gedaan en zonder enige problemen meteen goed gegaan.

De meeste BIOSen zijn wat toegankelijker geworden.
Pagina: 1