Playstation 4 - Error CE-34878-0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 15:30
Sinds een maand de bezitter van een Playstation 4 en er doet zich een behoorlijk probleem voor.
Dit probleem treed vooral op als je in Skylanders Trap team de Doemuitdaging van Kaos of Arena speelt.
Als je met een level klaar bent, en je wilt naar de volgende, dan gaat er bij het opslaan van de voorgang iets behoorlijk mis en krijg ik de foutboodschap: CE-34878-0
Uitleg: An error has occurred with an application or system software.

Stappen:
Step 1: Close the application, install the latest system software and game update, and restart the system.
Step 2: If a PS Camera is connected to the system, remove it and reboot the system, then go to [Settings] > [User] > [Login Settings] and turn "Enable Face Recognition" OFF.
Step 3: If you have upgraded the Hard Disk Drive (HDD) in your console, please re-install the original HDD.
Step 4: If the error occurs again, back up your saved data, and then go to [Settings] > [Initialization] and choose [Initialize PS4].
Step 5: If the error continues and occurs with every application, or as soon as the application starts, please contact PlayStation Support.

Start je daarna het spel opnieuw dan krijg je de mededeling dat het opslag-bestand is beschadigd en gewist dient te worden.
Je bent dan alle save data (ook van Skylanders Swap Force) kwijt.
Heb hier de database in safe-mode gerebuild en ook de PS4 geherinitialiseerd.
Met de HD is niets mis en bij andere games doet het probleem zich niet voor.
Op dit forum kan je zien dat het probleem al op 4-12-2014 is gemeld.
De ene keer treed de error op als je van level 1 naar 2 gaat, maar heb het ook al gehad van 3 naar 4.
Het gebeurd dus willekeurig maar alleen in de Doemuitdaging van Kaos en Arena.
De HD van de PS4 is in orde, dus is het nu een probleem in de software van het spel of in de firmware van de PS4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 15:30
Nog even een korte aanvulling.
De link hierboven verwijst naar het spel NBA 2K14 waar dit probleem zich ook voordoet.
Echter, het gebeurd dus ook bij Skylanders Trap team en dit is de juiste link.
Daar lees ik (in Engels) exact het probleem dat zich hier ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Tja ik lees dat sinds 21 januari dit jaar Sony onderzoek doet naar deze foutmelding.

zie bijvoorbeeld;
http://www.gamekings.tv/n...4-foutmelding-ce-34878-0/
http://www.eurogamer.nl/a...ion-4-foutcode-ce-34878-0

Want op het forum van Sony gaat het ook hard om dit probleem:
http://community.eu.plays...or/td-p/20287161/page/234

Verder zie ik hier een reactie van Sony dat je PS4 opgestuurd mogelijk moet worden voor Service.
http://community.eu.plays...878-0-Error/td-p/20287161

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een oplossing gevonden ?
Heb het zelfde probleem maar dan met gta5 elk uur fout code CE-34878-0
en niks help zelfs als je sonny bel hebben ze geen oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:15:
Al een oplossing gevonden ?
Heb het zelfde probleem maar dan met gta5 elk uur fout code CE-34878-0
en niks help zelfs als je sonny bel hebben ze geen oplossing....
Kan je hem ook niet opsturen? Dit lijkt mij toch duidelijk een geval van garantie

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:12

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

heb nu ook dit probleem, garantie helaas verlopen. al die internet oplossingen al geprobeerd tot en met opnieuw initialiseren aan toe maar niks mag baten. ik vind dit echt diep triest dat sony ook gewoon niet eerlijk verteld wat er nou aan de hand is. komt volgens mij gewoon op neer dat je een nieuwe mag kopen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ook de fout code bij rainbow six begon het nu ook met gta 5 ga nu zo playstation bellen ben er wel klaar mee :(
Pagina: 1