Toon posts:

xs4all weigert ISRA aan te leggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben het volgende aan de hand. Sinds onze verhuizing stoort onze internet verbinding. Het is een ADSL van xs4all. Voorheen overigens nooit problemen mee gehad.
Na vele telefoontjes en diverse technici over de vloer blijkt dat ons appartement geen eigen ISRA-punt heeft maar dat de verbinding wordt 'afgetapt' van de beneden buren.
We hebben xs4all nu gevraag een 'eigen' verbinding (lees ISRA) te leggen maar dat wordt consequent geweigerd.
Opvallend:volgens KPN hebben wij wel een ISRA in ons pand liggen en de beneden buren niet....
Dit is natuurlijk een beroerde service en de helpdesk van xs4all heeft ons zelfs geadviseerd over te stappen naar ziggo.
Iemand een idee hoe uit dit kafkaësk verhaal te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50

bonzz.netninja

Niente baffi

Wat ik weet van ISRA punten is dat die altijd eigendom zijn van de KPN. Alles over ISRA moet dus geregeld worden met KPN. XS4all kan en mag daar geen partij in zijn (omdat ze er uberhaupt niet aan mogen zitten).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:15
bonzz.netninja schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:51:
Wat ik weet van ISRA punten is dat die altijd eigendom zijn van de KPN. Alles over ISRA moet dus geregeld worden met KPN. XS4all kan en mag daar geen partij in zijn (omdat ze er uberhaupt niet aan mogen zitten).
Ik ga er wel vanuit dat XS4All als dochteronderneming van KPN de juiste mensen kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En KPN verwijst weer naar XS4all.
Ik heb xs4all gevraagd wat ze zouden doen als ik een storing aanmeld en de kabel die nu uit de kelder vd buren komt wegknip. Antwoord:dat weten we niet, want u heeft een ISRA punt.
Waar t om gaat is dat wij een abonnement met xs hebben en geen eigen isra en dat xs die ook weigert aan te leggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuyg
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Trek de stekker er uit en bel ze met de melding dat je je ISRA-punt niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij heb jij een overeenkomst met Xs4all en moeten zijn met KPN voor de infra zorgen. Ik weet niet of er een recht is om een ISRA punt in je eigen appartement te hebben. Xs4all moet zorgen voor een werkende verbinding. Als jij die hebt, dan hoeven ze verder toch niets op te lossen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt !! Alleen dat weigeren ze dus.
Ze verwijzen naar KPN en die geeft weer aan dat ze geen partij zijn omdat we een overeenkomst hebben met xs en verwijzen ons weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 13:50

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:00:
Klopt !! Alleen dat weigeren ze dus.
Ze verwijzen naar KPN en die geeft weer aan dat ze geen partij zijn omdat we een overeenkomst hebben met xs en verwijzen ons weer terug.
Ja maar het ISRA punt is eigendom van KPN. En niemand anders mag daar aanzitten.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
XS4ALL moet maar een ISRA punt aan laten leggen dan zou ik denken. Het kost ze veel geld, maar ja, dan hadden ze maar geen overeenkomst aan moeten gaan... Anders moeten ze maar met KPN regelen dat jullie punt ook voor jullie is en niet voor de buren.

Wanneer moet XS4ALL leveren volgens de overeenkomst? Als ze niet nakomen zou je ze eventueel met de kosten daarvan kunnen opzadelen... Hoe dan ook, als ze niet mee willen werken, gaat het veel energie kosten.

[ Voor 92% gewijzigd door begintmeta op 30-01-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Xs4all hoeft helemaal niks te leveren zolang de klant niet voor een ISRA-punt heeft gezorgd. Zie artikel 4.1 van hoofdstuk 2a van de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als KPN dat weigert.....
En als xs4all zelf zegt dat de ISRA er wel is...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 11:44

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:48:
Iemand een idee hoe uit dit kafkaësk verhaal te komen ?
Yup: Overstappen naar Ziggo.

Dit bureaucratisch moeras ga je nooit op een juiste manier uit komen. XS4all én KPN zijn beiden bureaucratische zombies die niets willen doen wat niet in de flowchart staat.
Je kunt hier maanden aan moeite, hoofdpijn, frustratie en breekijzers in stoppen maar uiteindelijk gaat je dat vooral problemen opleveren en weinig oplossingen.

Ik zou eieren voor m'n geld kiezen een vertrekken. Met onmiddelijke ingang, eisend dat ze abonnementsgeld terug storten (ergo: Ontbinden met ingang van de verhuizing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 21:28
En als je rechtstreeks bij KPN een abonnement aanvraagd, willen ze dan wel een ISRA komen aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin. XS4ALL is een andere merknaam voor wat goeddeels KPN-diensten zijn. Als XS4ALL als KPN-subdivisie een ISRA nodig heeft moet XS4ALL dat met het moederbedrijft rechtstreeks kunnen rongkrijgen. Sterker nog, geen enkele andere partij dan KPN heeft die verantwoordelijkheid, KPN kan je daarvoor onmogelijk verwijzen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:44:
Wat een onzin. XS4ALL is een andere merknaam voor wat goeddeels KPN-diensten zijn. Als XS4ALL als KPN-subdivisie een ISRA nodig heeft moet XS4ALL dat met het moederbedrijft rechtstreeks kunnen rongkrijgen. Sterker nog, geen enkele andere partij dan KPN heeft die verantwoordelijkheid, KPN kan je daarvoor onmogelijk verwijzen naar een andere aanbieder.
In een ideale wereld zou dit zo werken, maar ondanks dat XS4ALL een dochter is van KPN werkt dit niet zo, practisch bij geen enkel bedrijf welke een zelfde constructie hanteerd dus daar hoeven we niet over te discuseren.

Een ISRA punt is van KPN, daar mag verder niemand aankomen ook een engineer van XS4ALL niet. Je zie in flats en appartement gebouwen wel vaker gedeelde ISRA punten, dat is een kriem, maar bij problemen zal je toch echt bij de netwerk beheer moeten zijn en dat is KPN.

In dit geval KPN bellen en helemaal XS4ALL niet noemen, geef desnoods aan dat (zoals eerder gezegd) dat je het ISRA punt niet kunt vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 30-01-2015 15:53 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

_Dune_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:52:
In dit geval KPN bellen en helemaal XS4ALL niet noemen, geef desnoods aan dat (zoals eerder gezegd) dat je het ISRA punt niet kunt vinden.
Het hele probleem daarmee is dat als TS geen telefonie bij KPN afneemt, KPN zal zeggen dat het geen zaak van hun is. KPN zal vragen waarom TS dan een ISRA punt nodig heeft en dan zal toch echt XS4all genoemd moeten worden met als eindresultaat hetzelfde kastje wat naar de muur gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stap 1 is daarom KPN bellen met de vraag: "Ik wil graag een telefoonaansluiting aanvragen".

[ Voor 6% gewijzigd door Juup op 30-01-2015 17:22 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Juup schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:22:
Stap 1 is daarom KPN bellen met de vraag: "Ik wil graag een telefoonaansluiting aanvragen".
Is dat zo? Is TS inderdaad op zoek naar een telefoonabonnement van KPN ja?
Zo niet dan mag je er namelijk dik voor betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
KPN is altijd verantwoordelijk voor het ISRA punt en niet xs4all zoals sommige denken. Heb je geen ISRA punt dan is het pech gehad en kan je waarschijnlijk op eigen kosten ene laten plaatsen ook door KPN. Volgens mij ben je beter af wat xs4all ook al had geadviseerd om gewoon ziggo te nemen. Of je moet kijken dat je iets met je buren kan regelen. Maar nogmaals KPN is hier in NL verantwoordelijk voor het ISRA punt in jou woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het hele punt is dat als ik al een isra bestel bij KPN ze zullen zeggen dat ik er al een heb.......maar die ligt dus bij de buren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:47:
Het hele punt is dat als ik al een isra bestel bij KPN ze zullen zeggen dat ik er al een heb.......maar die ligt dus bij de buren... :X
Dan vraag ik me af wat voor een woning je hebt (en dat bedoel ik niet negatief ofzo). Maar ik kan me voorstellen dat een woning is opgesplitst en onderverhuurd ofzoiets of een andere vage constructie waar ik nu ff niet op kom ;) Mocht zoiets ook bij jou van toepassing zijn dan zal je dat toch met jou verhuurder moeten bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:47:
Dan doe je alsof je benedenburen bent :+ Maar ik zou gewoon bij KPN aandringen, en helemaal nooit Xs4all noemen in het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een wat ouder appartementencomplex. Waarom het isra bij de buren ligt is onduidelijk, maar het is zo. Het is ook geen gemeenschappelijke kelder of zo en van een verhuurder is geen sprake, het zijn koopappartementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Waar halen de buren het internet vandaan dan? Ik zou maar eens op speurtocht gaan en kijken waar de draden vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:54:
Het is een wat ouder appartementencomplex. Waarom het isra bij de buren ligt is onduidelijk, maar het is zo. Het is ook geen gemeenschappelijke kelder of zo en van een verhuurder is geen sprake, het zijn koopappartementen
Dan weet ik het helaas ook niet.
Heeft de medewerker van KPN niet verkeerd gekeken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:36:
[...]

Is dat zo? Is TS inderdaad op zoek naar een telefoonabonnement van KPN ja?
Zo niet dan mag je er namelijk dik voor betalen.....
Gewoon lijn aanvragen en zeggen dat het voor een fax is, maand later lijn opzeggen. Boete betalen ( aantal maanden abbo) . Been there done that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:43
En daarmee is het ISRA punt (of beter de afwezigheid) helemaal je eigen verantwoordelijkheid.
Dus dokken aan KPN dat ze dat komen aanleggen.
Of toch proberen je lijn naar de ISRA van de buren te verbeteren cq te vernieuwen.
Of overstappen naar bv. de kabel.

Top Gear Top Tip:
Als je een nieuwe woning zoekt, altijd ook onderzoeken welke aansluitingen er zijn met betrekking tot
telefoon, kabel of glasvezel. Vertrouw nooit erop dat alles in orde is als je ergens een WCD ziet zitten.
Altijd alles nalopen en nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De enige manier waarop je hier nu uit kan komen is als je een monteur binnen kan krijgen met de opdracht: "installeer nieuw pakket", en dat kan nu alleen als je bijvoorbeeld een telefoonlijn voor een alarm aanvraagt.

Stap je voor een jaar over naar kabel, en dan weer terug. Dan zullen ze weer een monteur sturen welke het punt niet kan vinden. En dus de juiste mensen zou moeten bellen om het wel voor elkaar te krijgen.

Mogelijk heb je met de kabel betere prestaties, dus is het uiteindelijk gunstiger om op kabel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft TS wel z'n eigen AOP voor Ziggo diensten?

Als er geen IS/RA zit, zou ik ook niet rekenen op een AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57

Sebastiaan

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je een 2e lijns monteur kan krijgen is je probleem oplosbaar:

- Extra lijn aan laten leggen (alarm, fax, telefoon enz) direct bij KPN aanvragen
- Stekker er uit trekken en doen alsof je precies de aanwijzingen van de helpdesk opvolgt
- Iets naars doen zoals kortsluiting maken zodat het een probleem voor KPN is (maar of dat legaal is... niet aan te raden) en ze meer geneigd zijn daadwerkelijk wat op te lossen. Niet echt een suggestie maar een duidelijker voorbeeld van het probleem bij KPN leggen.

Wat je wil is dat KPN er een probleem voor zichzelf van maakt.

Kans is dat er eerst een of andere laaggeschoolde installateur komt die het gros van de consumentenproblemen kan oplossen, die moet je kwijt zien te raken (haal de kabel naar IS/RA los bij de buren) zodat er een 'echte' monteur komt die ook gewoon naar de interne diensten van KPN kan bellen om dit soort zaken direct te laten oplossen.

Verder vraag ik me af wat je voor data krijgt als je je gegevens in PQCC dumpt of wat makkelijker, op de netco fpi pagina: http://netco.fpi-info.fourstack.nl want er zou dan geen verschil moeten zitten in de data van jou en je buurman.

Wat voor IS/RA is er eigenlijk? Is het een normale met 2 aderparen? Of is het zo'n grote met 30 paren o.i.d. die je eerder in bedrijfspanden en oudere complexen had? Want in het laatste geval kan ik nog wel begrijpen dat als het eenmaal geïnstalleerd is en werkt de kans klein is dat er mutaties verwerkt worden in de database bij KPN als niemand wat meldt. Als dat dan 50 jaar zo blijft komt dat uiteindelijk bij KPN gewoon in de administratie als 'iedereen heeft een eigen aansluiting'.

Los van dit verhaal: wat ga je hier mee bereiken? Het is niet alsof je opeens een betere internetverbinding gaat krijgen met een eigen ISRA :p Stel dat je internet magisch heel snel is als je rechtstreeks op je aderpaar bij de buren je modem aansluit en niet als je het op je eigen aansluiting doet dan is er wat te halen, maar in alle andere gevallen ga je er niks mee opschieten.

[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 30-01-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
https://www.aansluitingen.nl/ - kun je daar een nieuwe aanvragen op het juiste adres indien nodig

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 23:54

Binno

. .. ... ....

johnkeates schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:03:
Als je een 2e lijns monteur kan krijgen is je probleem oplosbaar:

- Extra lijn aan laten leggen (alarm, fax, telefoon enz) direct bij KPN aanvragen
- Stekker er uit trekken en doen alsof je precies de aanwijzingen van de helpdesk opvolgt
- Iets naars doen zoals kortsluiting maken zodat het een probleem voor KPN is (maar of dat legaal is... niet aan te raden) en ze meer geneigd zijn daadwerkelijk wat op te lossen. Niet echt een suggestie maar een duidelijker voorbeeld van het probleem bij KPN leggen.

Wat je wil is dat KPN er een probleem voor zichzelf van maakt.
Dit gaat niet helemaal op. Je hebt hier te maken met KPN als provider en KPN als Netwerkbeheerder. Als het ISRA bij de buren is geleverd en je vraagt een PSTN lijn via een nieuwe ader zal deze er gewoon naast worden gelegd. Kortom probleem niet mee opgelost. kortsluiting, ISRA mollen, modem uit doen of wat dan ook en je belt met de helpdesk van KPN. Ze zullen je niet helpen (niet omdat ze niet willen maar geen mogelijkheid tot toe hebben). Er zijn geen klant gegevens bekend bij KPN provider dat hij een DSL abo heeft. Kortom ze kunnen geen monteur sturen als er geen klant gegevens zijn. vandaar de doorverwijzing naar XS4ALL. XS4ALL mag dan wel een dochtermaatschappij maar hebben net als KPN provider een eigen klantenbestand en lijnen met KPN als netwerkbeheerder.

Lang verhaal, is er een ISRA aanwezig en hij komt in dit geval bij de buren binnen betekend dat deze verplaatst moet worden. verplaatsen van een ISRA is op de kosten van de klant/ huiseigenaar. en kan via het bovengenoemde http://www.huisaansluitingen.nl geregeld worden.

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle input.

als ik op deze link ( http://netco.fpi-info.fourstack.nl ) kijk dan hebben zowel wij als de buren een (ADSL-)aansluiting. Punt is evenwel dat onze aansluiting bij de buren ligt.
Wat er precies voor ISRA binnenkomt weet ik niet, zover reikt mijn kennis helaas niet.

ergo:
- wij hebben een abo bij XS4ALL en die checken of het technisch kan. Antwoord: JA, want ISRA is aanwezig
- nu is er een probleem met het ISRA (is door KPN zelf aangegeven: de internetproblemen worden veroorzaakt door 'iets' op het ISRA-punt, mogelijk een aftakking !!)
- ISRA is verantwoordelijkheid van KPN

rest mij de vraag: Is KPN er nu ook verantwoordelijk voor dat het ISRA alsnog naar ons in de mk of woonkamer wordt verplaatst ?

tot slot @johnkeates:
Los van dit verhaal: wat ga je hier mee bereiken? Het is niet alsof je opeens een betere internetverbinding gaat krijgen met een eigen ISRA
Ja, iedereen die hiermee bezig is geweest, dwz zowel KPN als de monteurs van XS4ALL die hier zijn geweest geven aan dat het probleem in het ISRA zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gewoon overstappen naar Ziggo.
Reden: je lijn wordt echt niet zoveel beter waarschijnlijk, je betaald nog abo geld, en de kabel is (in de meeste gevallen) sneller en stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Ik heb laatst eenzelfde "kastje-naar-de-muur" probleem gehad: heb een nieuwbouwwoning waar koper tot de deur ligt (dus geen ISRA) en wilde mijn xs4all abbo meeverhuizen.
Op de FAQ pagina van KPN staat dat zij ISRA aanleggen als je een dienst van KPN of dochter (xs4all wordt expliciet genoemd) afneemt.

Bij xs4all zeggen ze: kan niet via xs4all, je moet een belbudget abbo afsluiten bij KPN. Bij KPN zeggen ze: je moet bij xs4all zijn of een abbo afsluiten.

Na doorvragen en dreigen over te stappen gaf de helpdeskmedewerker toe dat dit het standaard antwoord is van xs4all. Op een of andere manier stond mijn huis in het systeem van xs4all al met een ISRA punt geregistreerd (terwijl dit er niet is), dus uiteindelijk was het advies een verhuizing aan te vragen met de verwachting dat KPN een ISRA punt gaat aanleggen. Heb de verhuizing 3 maanden voor overzetten verbinding aangevraagd, zal me benieuwen of het goed gaat....

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 15:15

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ratz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:26:
Ik heb laatst eenzelfde "kastje-naar-de-muur" probleem gehad: heb een nieuwbouwwoning waar koper tot de deur ligt (dus geen ISRA) en wilde mijn xs4all abbo meeverhuizen.
Op de FAQ pagina van KPN staat dat zij ISRA aanleggen als je een dienst van KPN of dochter (xs4all wordt expliciet genoemd) afneemt.

Bij xs4all zeggen ze: kan niet via xs4all, je moet een belbudget abbo afsluiten bij KPN. Bij KPN zeggen ze: je moet bij xs4all zijn of een abbo afsluiten.

Na doorvragen en dreigen over te stappen gaf de helpdeskmedewerker toe dat dit het standaard antwoord is van xs4all. Op een of andere manier stond mijn huis in het systeem van xs4all al met een ISRA punt geregistreerd (terwijl dit er niet is), dus uiteindelijk was het advies een verhuizing aan te vragen met de verwachting dat KPN een ISRA punt gaat aanleggen. Heb de verhuizing 3 maanden voor overzetten verbinding aangevraagd, zal me benieuwen of het goed gaat....
Gewoon elke avond bellen net zo lang tot ze gek van je worden (wanneer de helpdeskmedewerkers je naam weten is dat zover :X ) Das de enige manier om bij dat soort bedrijven iets voor elkaar te krijgen. Het is een kwestie wie de langste adem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gewoon aanvragen inclusief gratis installatie dienst.
Laat die onderling maar uitvogelen hoe ze dat oplossen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:02
Ik heb een aantal jaar bij kpn gewerkt op de technische helpdesk.. Geloof me dat het makkelijkste is om gewoon over te stappen naar Ziggo..

Elke avond bellen totdat de medewerkers gek van je worden werkt niet. Op een druk moment kunnen er wel een paar honderd medewerkers aan de telefoon zitten.

Voor zover ik weet zou de IRSA aanvraag inderdaad vanuit xs4all moeten komen. Als de administratie daarentegen niet klopt.. gl

Vind die fax lijn aanvragen op zich wel een goede, als dat niet al te duur is en je wilt graag bij xs4all blijven zitten kun je dat inderdaad ook proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Nopheros op 04-02-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 20:25
Ik heb ooit wel eens als tip gehad:

Vraag bij de KPN een (extra) telefoonlijn aan. KPN MOET (correct me if I'm wrong) een werkende lijn leveren. Ik durf niet te zeggen of je hier voor moet betalen (dacht het niet) maar houd wel rekening mee dat je in elk geval een jaar telefoon af moet nemen.

Zodra de KPN dat geregeld heeft kan je daar internet over laten komen :)

Ik dacht ook dat zoiets een NLS-3 heet

edit:
zie bijvoorbeeld dit: http://electronica.infonu...en-isra-punt-in-huis.html

[ Voor 11% gewijzigd door Mattie112 op 04-02-2015 13:17 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno

Binno

. .. ... ....

Mattie112 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:17:

Vraag bij de KPN een (extra) telefoonlijn aan. KPN MOET (correct me if I'm wrong) een werkende lijn leveren. Ik durf niet te zeggen of je hier voor moet betalen (dacht het niet) maar houd wel rekening mee dat je in elk geval een jaar telefoon af moet nemen.

Zodra de KPN dat geregeld heeft kan je daar internet over laten komen :)

Ik dacht ook dat zoiets een NLS-3 heet

edit:
zie bijvoorbeeld dit: http://electronica.infonu...en-isra-punt-in-huis.html
Dat was ooit het geval toen KPN geen leverplicht bij hun alles in 1 abonnementen had. Dit is hier allemaal niet van toepassing. Wat ik van TS begrijp is dat er een isra aanwezig is maar niet op de juiste plek. Een nieuwe ader inlassen (als ze dit nodig achten) bij hem zal dan ook afgemonteerd worden op het verkeerde punt.
Hier moet het isra verplaatst worden en zal dan ook via huisaansluitingen.nl gaan. Hier zijn de kosten voor de huiseigenaar / woningstichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 15:18
Ik had ooit ook eens een probleem met Online cq. KPN, toen mijn telefoonkabel in de muur was geknapt (oud huis destijds). Online weigerde in eerste instantie pertinent om een andere kabel aan te leggen omdat dat mijn eigen huis cq. probleem is. Pas toen de 3e monteur het probleem niet kon en wilde oplossen heb ik een brief geschreven met tekst en uitleg, en de melding dat ik vanwege de wanprestaties mijn contract eenzijdig wilde beëindigden, zónder boete. Want niet werkende verbinding = geen reden tot aanhouden contract.

Dat had blijkbaar gewerkt, want ze namen contact op met me en kwamen met de oplossing dat ze KPN hadden gecontacteerd over het aanleggen van een kabel (wat ook een probleem werd, maar dat is een ander verhaal). Dit omdat het een dochteronderneming was van KPN, en KPN de uiteindelijke verantwoordelijke was voor het leveren van een goed werkende infrastructuur. Online, en XS4ALL ook, hebben alleen de verplichting om een goed signaal af te leveren aan huis.

Je zult dus echt KPN in hun nek gaat zitten hijgen dat zij verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur. Maar omdat je een contract hebt met XS4ALL moet dit contact richting KPN wel via XS4ALL gebeuren. Die moeten druk op de ketel zetten bij KPN om een ISRA-punt aan te leggen omdat ze anders geen goed signaal kunnen doorsturen naar hun klant.

Dit kostte mij 3 maanden om het voor elkaar te krijgen, omdat je ze (XS4ALL) eerst een aantal keer (3 dacht ik) de mogelijkheid moet geven om het op te lossen. Ik heb daarna een brief gestuurd dat ik ze aansprakelijk stel voor nalatigheid, waarna ze nóg een keer zijn langsgeweest én me een korting hebben gegeven. En daarna heb ik, omdat het probleem nog steeds niet opgelost was, een brief gestuurd dat ik vanwege deze wanprestaties, het contract eenzijdig wil stopzetten. Dit kan op dat moment omdat je dan wettelijk aan alle eisen hebt voldaan om het contract kostenloos te annuleren.

Let wel, achteraf heb ik alsnog het contract opgezegd vanwege de zure nasmaak, en echt… opzeggen en kabel internet nemen is stúkken makkelijker dan wachten tot een dochteronderneming van KPN eindelijk eens gaan lopen voor hun geld.

[ Voor 23% gewijzigd door Kapotlood op 04-02-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

Mattie112 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:17:

Dat klopt, ik kreeg ook het advies om voor een jaar een belbudget abonnement bij KPN af te sluiten (€15/mnd met minimale looptijd van 1 jaar).

Ik was niet van plan om dit te doen omdat:
1) ik al een belabonnement bij XS4ALL heb
2) XS4ALL een 100% dochter is van KPN
3) in de KPN FAQ staat dat ze de aansluiting zullen verzorgen, ook al neem ik alleen een dienst af bij XS4ALL ( http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/14237 ).

KPN sluit sinds 2013 niet standaard alle nieuwbouwhuizen aan (wel basisnetwerk in de straat, geen ISRA) als het project <250 huizen betreft.

Alternatief is overstappen naar Caiway glasvezel, maar daar zit ik gezien de slechte reputatie van Caiway niet op te wachten....

[ Voor 5% gewijzigd door ratz op 04-02-2015 18:02 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Raven__NL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:43:
KPN is altijd verantwoordelijk voor het ISRA punt en niet xs4all zoals sommige denken. Heb je geen ISRA punt dan is het pech gehad en kan je waarschijnlijk op eigen kosten ene laten plaatsen ook door KPN. Volgens mij ben je beter af wat xs4all ook al had geadviseerd om gewoon ziggo te nemen. Of je moet kijken dat je iets met je buren kan regelen. Maar nogmaals KPN is hier in NL verantwoordelijk voor het ISRA punt in jou woning.
Volgens mij valt een telefoonaansluiting (minimaal ISRA) onder de nutsvoorzieningen en dient deze altijd door de beherende partij (KPN) verzorgt te worden. Niemand anders dan KPN mag aan de primaire kant van de ISRA sleutelen (wordt tijdens de installatie ook verzegeld.). de XS4all monteur mag alleen aan de secundaire kant het modem aansluiten.

Dus als je geen ISRA hebt zal KPN het moeten komen oplossen.

[ Voor 0% gewijzigd door rdfeij op 04-02-2015 17:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:11
rdfeij schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:57:

Dus als je geen ISRA hebt zal KPN het moeten komen oplossen.
Er is juist wel een ISRA punt. Het is alleen niet aanwezig in TS zijn appartement, maar centraal.

Snelste is gewoon Ziggo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ratz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:51:
[...]

Alternatief is overstappen naar Caiway glasvezel, maar daar zit ik gezien de slechte reputatie van Caiway niet op te wachten....
Caiway glas is anders 1000x beter dan caiway kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Glas van caiway is top. Dus ik begrijp je niet. Ik was al overgestapt. Niet te vergelijken met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38
Het zal inderdaad de verantwoordelijkheid van KPN zijn, maar om daar je gelijk te halen zal een uitdaging zijn.
Misschien mis ik iets hoor, maar je uiteindelijke probleem is toch dat je een slechte verbinding hebt? Dat zal hem dan mogelijk liggen aan die aftapping van beneden. Kun je het probleem niet zelf oplossen door de kabel op te sporen waar hij het pand in komt en dan meteen vanaf daar een betere kwaliteit kabel (bv een UTP kabel) te trekken naar je eigen woning. Vergt wat medewerking van de buren maar die gaan er waarschijnlijk ook op vooruit. Vermoedelijk komt er 1 kabel het pand binnen met 4 of meer aders, waarvan je DSL signaal op 2 van die aders zit. Dat is feitelijk het zelfde als wat KPN zou doen als je ze ooit zo ver krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsjohan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:45:
Het zal inderdaad de verantwoordelijkheid van KPN zijn, maar om daar je gelijk te halen zal een uitdaging zijn.
Misschien mis ik iets hoor, maar je uiteindelijke probleem is toch dat je een slechte verbinding hebt? Dat zal hem dan mogelijk liggen aan die aftapping van beneden. Kun je het probleem niet zelf oplossen door de kabel op te sporen waar hij het pand in komt en dan meteen vanaf daar een betere kwaliteit kabel (bv een UTP kabel) te trekken naar je eigen woning. Vergt wat medewerking van de buren maar die gaan er waarschijnlijk ook op vooruit. Vermoedelijk komt er 1 kabel het pand binnen met 4 of meer aders, waarvan je DSL signaal op 2 van die aders zit. Dat is feitelijk het zelfde als wat KPN zou doen als je ze ooit zo ver krijgt..
Dit kan ja, ik zou daar echter desondanks toch niet aan beginnen, want je moet dan wss wel echt zo'n kpn verdeeldoos open gaan schroeven en dat vinden ze niet grappig. Je buren ook niet als je onverhoopt wat verziekt.
Ga gewoon naar glas als je het krijgen kan, of kabel. Ik vind XS4ALL een super provider maar ik kreeg op een goed moment ook ellende met V/ADSL en dat kwam nooit meer goed. Ik kan hier nog geen glas krijgen dus ben met de nodige tegenzin naar Ziggo gestapt. Daar zit ik inmiddels vrolijk op 180mbit 18mbit met een gemiddelde ping van 10. Ik vind het een blerfprovider met hun wisselende IP en geen IPV6 maar het werkt verdulleme wel tamelijk foutloos. Afgelopen 2 jaar 0 storingen gehad buiten aangekondigd onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 09:37

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Wij hebben dit wel eens aan de hand. Als je een eigen ISRA wilt zul je een abonnement moeten afsluiten bij kon voor een analoge lijn. Heb jij geen eigen ISRA is KPN verplicht er 1 te maken kosteloos . Bij aansluitingen.nl ga je uiteraard betalen

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Rolfie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:45:
[...]

Er is juist wel een ISRA punt. Het is alleen niet aanwezig in TS zijn appartement, maar centraal.

Snelste is gewoon Ziggo nemen.
Dat ligt eraan. Als iemand zijn huis omgebouwd heeft tot "onofficieel" apartementen complex dan heb je een uitdaging met de verhuurder.

Als het een officieel appartementencomplex is, dan valt de ISRA dus onder NUTS voorzieningen en moet KPN dus gewoon zijn werk doen en jou een fatsoenlijke lijn opleveren. Uiteindelijk mag het modem niet meer dan een paar meter van de ISRA zitten, dus zal er ook een officelee aansluiting in jou appartement moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno

Binno

. .. ... ....

Ik zie hier toch een hoop “oud” informatie voorbij komen daarom een algemene info:
Het klopt dat KPN op dit moment een leverplicht heeft bij al haar abonnementen. Is er geen ISRA aan aanwezig en er wordt binnen 1 jaar geen glasvezel aangelegd dan legt KPN een ISRA punt aan. Dit is dus wanneer je een aanvraag doet bij KPN. De opleverdatum van het abonnement zal waarschijnlijk niet gehaald word worden doordat niet genoteerd staat als een complexe aansluiting.

Wanneer je woning een kadaster geregistreerd adres is en het ISRA ontbreekt dan zal uiteindelijk KPN de lijn ook aanleggen. We hebben het hier over KPN wholesale. Elke provider die gebruikt maakt van het KPN netwerkt heeft ingangen naar KPN Wholesale. Belangrijkste in deze situatie is: klantgegevens.
Wanneer een andere provider je gelijk doorverwijst van” je moet bij KPN zijn” dan zitten zij fout. Je wordt hier onterecht doorverwezen naar KPN als provider zijnde (hier valt dus onder: @kpnwebcare, 0800-0402). Deze mensen kunnen je niet helpen doordat je gegevens niet in het klantenbestand staan . Het is hier dus niet een kwestie van niet willen maar niet kunnen.

Wat TS heeft is een andere situatie. Er is een ISRA aanwezig alleen zit deze niet op de juiste locatie.
Dit kan een fout zijn uiteraard maar in 99 van de 100 gevallen is dit vaak een aansluiting waarbij vroeger dit 1 pand was die nu onderverdeeld zijn in verschillende appartementen.
Je krijgt hier dan situaties dat er een centraal ISRA punt is waarbij kabels intern worden doorgetrokken naar de desbetreffende appartementen (dit valt bijna altijd onder binnen. Wil je het isra verplaatst willen hebben kan dit via Volker Wessels of aansluitingen.nl. Om te kijken in welk gebied je zit kan je surfen naar http://www.huisaansluitingen.nl

Dit kan prijzig zijn vandaar dat je de mogelijkheid hebt om een prijsopgraaf aan te vragen bij desbetreffende bedrijf. Kosten zijn dus hier voor de bewoner/ huiseigenaar en niet KPN.

Kortom:
- Een pstn lijn aanvragen en vast zitten met een jaar abonnement is niet meer van toepassing
- ISRA ontbreekt bij bestellen niet kpn abonnee verloopt de communicatie via dat bedrijf en niet via de klanteningang van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De meest vreemde antwoorden komen inmiddels naar voren. Het zou allemaal niet zo moeilijk mogen en moeten zijn. Je moet er geen enkele andere partij in betrekken maar er gewoon met je provider uitkomen. Een reactie als Ziggo aanvragen slaat natuurlijk nergens op en heeft geen toegevoegde waarde voor de TS.

Wanneer ben je verhuist ? XS4All bied een gratis monteur bij de verhuizing. Dus aangeven dat je verhuist ben en hulp nodig hebt omdat er storingen zijn die je zelf niet kan oplossen. Je hebt een contract met Xs4all en zij behoren dan ook een oplossing hiervoor aan te dragen, geen enkele andere partij.

Dan vraag ik me verder af hoe de situatie er technisch uit ziet en wat er dan precies technisch fout gaat. Een ISRA kan prima een paar tientallen meters verderop zitten en de uiteindelijke Wandcontactdoos waar je modem op aangesloten zit zou hier niet of nauwelijks storing van moeten ondervinden, mits er degelijke bekabeling is gebruikt.

Voorderest eens met de reactie van Binno.

-edit-
Ben zelf ooit 5 jaar geleden verhuist met een Xs4all Only abbo, en na de verhuizing ook problemen ondervonden dat het modem niet online kwam, diezelfde avond stond er een monteur voor de deur en heeft het via een ander aderpaar die binnenkwam op het ISRA werkend gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Enforcer op 05-02-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pfff, het duurde wel ff voordat er zinnige reacties langskwamen... >:)

Maar de titel van dit topic "xs4all weigert ISRA aan te leggen" is in ieder geval onzinnig. Want Xs4all heeft nog nooit een ISRA aangelegd en zal ook nooit een ISRA aanleggen...
Xs4all is een ISP, geen netwerkinfrastructuur-voor-de-consument-aanlegger. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou KPN gewoon bellen met de vraag dat je de ISRA punt niet kan vinden. Je geeft aan dat je ADSL wilt gaan afnemen, maar voordat je "ADSL" wilt afnemen wil je eerst gewoon zeker van je zaak zijn. :)

De verplichting is gewoon echt alleen aan KPN om jou hierin bij te staan. Zeg gewoon dat het ISRA punt niet kan vinden in je meterkast. Zeg vervolgens wel bij dat je via een Postcodecheck wel ADSL kan krijgen op je adres. Dus volgens het systeem van KPN zal er kennelijk wel een aderpaar op jouw adres moeten staan! Laat hun maar vertellen waar je het moet kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno

Binno

. .. ... ....

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:09:
Ik zou KPN gewoon bellen met de vraag dat je de ISRA punt niet kan vinden. Je geeft aan dat je ADSL wilt gaan afnemen, maar voordat je "ADSL" wilt afnemen wil je eerst gewoon zeker van je zaak zijn. :)

De verplichting is gewoon echt alleen aan KPN om jou hierin bij te staan. Zeg gewoon dat het ISRA punt niet kan vinden in je meterkast. Zeg vervolgens wel bij dat je via een Postcodecheck wel ADSL kan krijgen op je adres. Dus volgens het systeem van KPN zal er kennelijk wel een aderpaar op jouw adres moeten staan! Laat hun maar vertellen waar je het moet kunnen vinden :)
Wat je nu zegt is nu al 5x geopperd en nee dat gaat niet werken. zie bovenstaande reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de titel van dit topic "xs4all weigert ISRA aan te leggen" is in ieder geval onzinnig.
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt, uiteindelijk hebben we een abbo bij XS4ALL.

Laat ik ook nog even stellen dat XS4ALL wel redelijk veel moeite doet om een oplossing te vinden, alleen vlot dat niet zo.

situatie is dat het ISRA bij de buren ligt. er is een RJ11 kabeltje vanuit de buren naar onze meterkast getrokken. Die kabel was handmatig getwist met een andere RJ11 toen we er kwamen wonen. Vanaf het begin hebben we problemen dat het internet meerdere keren per dag kortstondig uitvalt. Er zijn diverse mensen over de vloer geweest en een KPN-monteur heeft oa een lasdoos geplaast waar de getwiste verbinding zat. Einde van het verhaal is dat KPN aangeeft dat er tissen ISRA en moden een 'fout' zit. XS4ALL stelde dus voor om een geheel nieuwe RJ45 te trekken (op hun kosten...chapeau !!) ...probleem is alleen dat dit vanaf het ISRA moet gebeuren en dat......juist ja, ligt bij de buren. Op zich geven de buren nog wel toestemming om aan het ISRA te werken , maar niet om allerlei doorvoeren te gaan maken (hak- en breekwerk heet dat dan).
een gordiaanse knoop dus.

Vandaag doen we een laatste poging om met XS e/o KPN eruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chapeau: xs4all heeft aangeboden om alles voor ons op te lossen zonder extra kosten.
Hoewel het allemaal erg lang geduurd heeft is dit uiteindelijk wel een hele strakke actie van ze. Dit alles onder het mom van " u heeft een dienst bij ons gekocht en het is onze plicht om die ook te leveren"
Kijk......daarom hebben we destijds dus voor xs4all gekozen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En zo hoort het ook ...

We horen t.z.t. graag wat Xs4All heeft gedaan om alsnog een goedwerkende DSL verbinding op te leveren in jullie nieuwe woning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is er allemaal gebeurd:

- XS4ALL heeft een nieuw modem geleverd en geinstalleerd
- KPN is langs geweest om de boel op t enemen en door te meten. Na 2 uur zoeken hebben ze Volker-Wessels laten komen om een ISRA aan te leggen
- Volker Wessels is langs geweest en heeft de hele infra bekeken. Uiteindelijk ervoor gekozen om op basis van de bestaande bekabeling een ISRA aan te leggen. Dit omdat dit de meest snelle en goedkope oplossings is. Mochten we problemen houden dan gaan ze verder, als het moet met een neiuwe moederkabel (zo noemden ze dat geloof ik)

Dit alles binnen 3 dagen gerealiseerd.

We zijn echt onder de indruk van de service van xs4all. Het heeft allemaal wat lang geduurd (heeft xs ook toegegeven) maar de escalatie was perfect. Ze hebben zelfs inmiddels nog eens gebeld om te informeren hoe de situatie nu is.

en oh ja: sindsdien (knock-knock) werkt alle storingsvrij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:41:
Het volgende is er allemaal gebeurd:

- XS4ALL heeft een nieuw modem geleverd en geinstalleerd
- KPN is langs geweest om de boel op t enemen en door te meten. Na 2 uur zoeken hebben ze Volker-Wessels laten komen om een ISRA aan te leggen
- Volker Wessels is langs geweest en heeft de hele infra bekeken. Uiteindelijk ervoor gekozen om op basis van de bestaande bekabeling een ISRA aan te leggen. Dit omdat dit de meest snelle en goedkope oplossings is. Mochten we problemen houden dan gaan ze verder, als het moet met een neiuwe moederkabel (zo noemden ze dat geloof ik)

Dit alles binnen 3 dagen gerealiseerd.

We zijn echt onder de indruk van de service van xs4all. Het heeft allemaal wat lang geduurd (heeft xs ook toegegeven) maar de escalatie was perfect. Ze hebben zelfs inmiddels nog eens gebeld om te informeren hoe de situatie nu is.

en oh ja: sindsdien (knock-knock) werkt alle storingsvrij _/-\o_
Kijk, zo ken ik de service van XS4All weer. Zojuist dit topic vol verbazing gelezen, want mijn ervaringen met de XS4All helpdesk zijn alleen maar positief. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:12:
chapeau: xs4all heeft aangeboden om alles voor ons op te lossen zonder extra kosten.
Hoewel het allemaal erg lang geduurd heeft is dit uiteindelijk wel een hele strakke actie van ze. Dit alles onder het mom van " u heeft een dienst bij ons gekocht en het is onze plicht om die ook te leveren"
Kijk......daarom hebben we destijds dus voor xs4all gekozen !!!
Oud topic, maar ik zit momenteel met exact hetzelfde probleem!

Er is in de woning alleen geen ISRA punt, enkel kabel.

Ik heb al 6 jaar ADSL bij XS4all. Sinds januari uitgebreid met digitale tv.

KPN gebeld voor het belbudget abbonement en zij zeggen mij dat als ik kabel heb ik toch veel beter ook kan gaan bellen via de kabel. Als ik perse een ISRA aansluiting wil kan ik naar aansluitingen.nl en deze zelf gaan betalen.

XS4all geeft niets mee, kosteninschatting voor het aanleggen van een aansluiting is dubieus. Of 100 of 700 euro..... Dus daarover zeggen ze niets.

Na lang bellen en klooien samen met XS4all de conclusie getrokken dat ik maar moet opzeggen.

Nu wil ik opzeggen maar omdat ik digitale TV heb sinds januari, zou ik nu nog tot januari moeten doorbetalen. Tussentijds opzeggen is geen optie :( .

Het lijkt nu alsof ik twee keuzes heb:

1. Zelf betalen voor de ISRA aansluiting, misschien iets kosten delen met XS4all (geen toezegging)
2. Tot januari door betalen aan XS4all zonder dat ik er gebruik van maak.

Ik ben best mondig en praktisch maar ik kom er gewoon niet uit.

Hoe heb je XS4all zover gekregen en wie betaalde het aanleggen van de ISRA?

Edit: XS4all heeft aangeboden twee maanden abbonementskosten (44 euro) niet te factureren ter gemoedkoming indien ik zelf de aanleg van de ISRA regel en betaal......

[ Voor 4% gewijzigd door Mantus op 18-08-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:08
Jullie maken alle een fout we hebben het hier over KPN wholesale en niet kpn als isp. Dat zijn twee hele verschillende zaken. Het heeft totaal geen nut om kpn isp te bellen over een isra. Die gaan daar niet over. Xs4all moet gewoon een order inleggen bij kpn wholesale

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
White_Collar schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:34:
Jullie maken alle een fout we hebben het hier over KPN wholesale en niet kpn als isp. Dat zijn twee hele verschillende zaken. Het heeft totaal geen nut om kpn isp te bellen over een isra. Die gaan daar niet over. Xs4all moet gewoon een order inleggen bij kpn wholesale
Als ik nu wil uitzoeken hoe veel het kost om een isra aan te leggen, heeft xs4all geen antwoord op.
Kan ik als consument wel bellen met KPN wholesale? Xs4all zegt letterlijk dit niet te kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:10

Aganim

I have a cunning plan..

https://www.kpn-wholesale.com/nl/contact.aspx :P

Kans is aanwezig dat ze je weer doorsturen naar je ISP als consument zijnde, maar niet geschoten is altijd mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:29

servies

Veni Vidi Servici

Mantus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Oud topic, maar ik zit momenteel met exact hetzelfde probleem!

Er is in de woning alleen geen ISRA punt, enkel kabel.

Ik heb al 6 jaar ADSL bij XS4all. Sinds januari uitgebreid met digitale tv.
Je hebt geen ISRA punt maar je hebt wel ADSL, hoe doe je dat?
Of ben je aan het verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

servies schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Dat heb ik ook wel gehad in de goeie oude ADSL tijd ruim 10 jaar geleden. Enkel kwam er een draad uit de muur, verder nergens op aangesloten. Op die draad zelf een stekker geknepen, in modem geplugd en tadaa, ik had verbinding. Want het was inderdaad volgens de toenmalige ISP (niet xs4all btw) mijn probleem en voor mijn rekening om dat netjes aangesloten te krijgen. Prima, dan los ik het zelf wel op op een 75 cent manier. Nooit problemen mee gehad qua verbinding trouwens en als het de ISP niet boeit hoe het is aangesloten, mij ook niet.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan kun je het probleem ook niet xs4all aanrekenem, je wist dat je infra niet klopte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
servies schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Inderdaad aan het verhuizen, over twee weken kan ik mijn nieuwe woning in.
Bastien schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Dat heb ik ook wel gehad in de goeie oude ADSL tijd ruim 10 jaar geleden. Enkel kwam er een draad uit de muur, verder nergens op aangesloten. Op die draad zelf een stekker geknepen, in modem geplugd en tadaa, ik had verbinding. Want het was inderdaad volgens de toenmalige ISP mijn probleem en voor mijn rekening om dat netjes aangesloten te krijgen. Prima, dan los ik het zelf wel op op een 75 cent manier. Nooit problemen mee gehad qua verbinding trouwens en als het de ISP niet boeit hoe het is aangesloten, mij ook niet.
Hmmmm, wel interessant... Al kon men al wel zien in het systeem dat er helemaal geen aansluiting ligt.
Hoe groot is dan de kans dat ik zomaar toch nog een juiste kabel vind..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISRA punten willen nog weleens goed verstopt zitten tegenwoordig. Ons huis heeft wel een ISRA punt, maar die ga je niet vinden op plaatsen waar je hem zou verwachten. (Ding ligt al jaren in een plastic zak in de kruipruimte. Hij zat me gruwelijk in de weg in de woonkamer, dus heb ik hem netjes gedemonteerd en teruggetrokken de kruipruimte in. De leiding wordt nu gebruikt om 1x coax en 1x UTP de woonkamer in te krijgen vanuit de kruipruimte.)

Ik ga dat ding toch niet meer gebruiken, want we hebben glas en kabel in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:02

Dazzler2120

FP ProMod
Mantus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Als ik nu wil uitzoeken hoe veel het kost om een isra aan te leggen, heeft xs4all geen antwoord op.
Kan ik als consument wel bellen met KPN wholesale? Xs4all zegt letterlijk dit niet te kunnen inschatten.
Ga naar deze site
www.aansluitingen.nl
Selecteer de regio waar het om gaat, en volg de stappen van die site verder op.
Dat is wat jij moet doorlopen om ook een prijsopgave aan te vragen. Deze opgave vraag je namelijk aan bij het aannemersbedrijf dat dit aanlegt voor KPN.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Oke, gebeld met KPN over het aanvragen van een Belbudget abbonement zodat KPN een isra komt aanleggen.

Volgens KPN is het omzetten daarna naar xs4all zodat er ook internet op kan, een hele tijdrovende klus (lees 2 maanden).

Gebeld met Volker en Wessels, die zeiden: de woning bestaat reeds 2 jaar, maar er is nooit een isra voor aangevraagd. Daarom is de "status" van de verbinding op de woning: gereserveerd voor aanleg.
Dit vertegenwoordigd een initiele status.

Als XS4all mijn verhuizing in hun systeem zet en de status staat correct, zou er een serviceticket naar KPN moeten gaan om de isra aan te leggen. Deze besteden dit dus weer uit naar Volker en Wessels. KPN draagt de kosten maar dit zou een onderlinge afspraak tussen KPN en XS4all zijn.

Ik wacht nog op een terugbel verzoek van XS4all, als het goed is is het misgegaan op het stukje wel of niet nieuwbouw.

Feit is dat de woning al 2 jaar bestaat en men internet via de kabel had. Derhalve is de woning vanuit het KPN/isra perspectief nog nieuwbouw.....

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

Had eerder al mijn ervaringen gepost bij het betrekken van mijn nieuwbouwhuis waar niet standaard een ISRA punt aanwezig is (dat doet KPN vanaf 2013 niet meer bij nieuwbouwprojecten met <250 huizen).

Na veel van XS4ALL naar KPN naar mijn bouwer verwezen te zijn, heb ik uiteindelijk toch via XS4ALL de aansluiting geregeld. Dus XS4ALL heeft voor de aanlegorder van het ISRApunt naar KPN/VolkerWessels gezorgd en mij daar geen kosten voor in rekening gebracht.

Dit was echter pas na 4x contact met de XS4ALL helpdesk en doorvragen. Ik kreeg eerder het advies om een KPN belbudget abbo te nemen ("die zijn verplicht om je gratis aan te sluiten"), maar dat heb ik geweigerd omdat ik al een belabbo heb via XS4ALL. Overigens stond mijn adres bij XS4ALL (al voor de aanleg van het ISRA punt) als "geschikt" voor VDSL in het XS4ALL systeem - dat argument heb ik ook gebruikt om voor de aanleg van het ISRA punt te laten zorgen.

XS4ALL kan dus wel degelijk de order geven aan KPN om voor de aanleg zorg te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Je hebt gelijk. Het moet een complete nieuwbouwwijk zijn met minder van 250 huizen. Mijn huidige woning is gerenoveerd en opgesplits in 2 huizen, echter is de oorspronkelijke datum van registratie het jaar 1900.

Tot slot is de woning 2 jaar geleden dus gerenoveerd en dat is inmiddels op een paar dagen/weken na verstreken...

Dan het opzeggen, KPN zegt dat het mogelijk moet zijn om op te zeggen als xs4all niet kan leveren. Xs4all zegt weer dat dit enkel is wanneer het technisch niet mogelijk is en dat is het theoretisch wel, alleen ligt de lijn er niet...

Men gaat nu voor mij een conflictticket aanmaken en nu gaan we verder onderhandelen.
ratz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:59:
XS4ALL kan dus wel degelijk de order geven aan KPN om voor de aanleg zorg te dragen.
Het allerergste vind ik dat je in sommige gesprekken er bijna bent en het net niet wint. Het is echt een kwestie van net het juiste ding zeggen tegen de juiste persoon zodat ze gewoon die aanvraag even doen.

UPDATE:
Ik ben zojuist gebeld door Xs4all klachten- en conflictenafdeling. De beste man vertelde mij dat ze mij natuurlijk niet gaan vasthouden aan een abonnement als ik daar geen gebruik van kan maken. Het spijt hen enorm dat ik als consument dusdanig veel tijd heb moeten besteden om dit voor elkaar te krijgen.

Xs4all heeft voor dit specifieke scenario nog geen echte procedure en dit is iets waar men zeker mee aan de slag moet.

Mocht er iemand dus in eenzelfde situatie zitten of komen; door laten verbinden met de conflictenafdeling.

Ik hou mn hard vast, nu gebruik maken van Ziggo.

[ Voor 44% gewijzigd door Mantus op 19-08-2015 10:23 ]

Pagina: 1