Laserjet 3 geeft foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:38
Hey,

Ik heb viavia een 2de hands HP Laserjet 3 weten te bemachtigen. Deze heeft het altijd prima gedaan alleen het geeft nu een foutmelding in zijn LCDscherm:

"Code 50 Service"

IK heb echter geen handleiding van de printer en op de site van HP wordt ik via de troubleshooting verwezen naar foutmeldingen die het niet zijn...
Mijn vraag is dus, weet iemand of zou iemand willen kijken in zijn/haar handleiding wat dit betekend... ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb dezelfde laserjet gehad, en volges mij dezelfde foutmelding... Het is echter alweer een behoorlijk tijdje geleden, dus ik weet het niet zeker meer. Maar bij mij was het verwarmingselement van de rol die het papier voorverwarmt doorgebrand (oranje rol met gloeidraad in glazen buis binnenin). Misschien dat je in elk geval es kunt kijken of die nog wat doet...

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02 21:53
fuser unit kaduuk of slecht

• jurjen13
hey, effe een updateje v(hoe schrijf je dat?) ik sliep nog een beetje, ik lees het nu, het is een Laserjet 3... :Z Weet iemand of ik dat zelf kan maken of dat ik het moet laten repareren? Weet je dan ook hoeveel dat ong. gaat kosten? IK wil hem wel erg graag weer maken weant hij print heeeeeeerlijk (printTE... |:( )

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:16

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Als je aan een nieuwe fuser kan kome, kun je hem zelf wel plaatsen denk ik.
Heb alleen geen id wat een fuser voor die LJ nog moet kosten :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Voor degene die error 50 hebben op hun laserjet heb ik slecht nieuws, dat is nl een fuser error, die moet dan vervangen worden.
Voor een hp laserjet 3 kost de fuser ongeveer 215,- en voor een laserjet 5 kost die ongeveer 280 gulden. Als jullie aan het vervangen slaan, zet de printer van te voren zeker 15 minuten uit. voor meer info mail marvin.eman@getronics.com Succes

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-01 21:18

tricktrac

PPro smp

Fusers kosten +/- 650.- gulden. Dit kan iets minder zijn bij inruil van de oude. Info Products (bodegraven) doet tegenwoordig alle spare parts van HP. Deze zul je dus ff moeten bellen voor een exacte prijsopgave.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

Verwijderd

hp laserjet 3=rg1-0940-000cn=394,-
hp laserjet 5=rg5-0880-000cn=355,71
dit zijn de exchange prijzen dus bij inruil van oude fuser bij info products bodegraven
de nieuwprijs van allebei de fusers ligt rond de 800 gulden. Succes Mensen
ps: die rg nummers zijn de bestelnummers bij infoproducts. Ik vind trouwens dat ze er schandalig veel bovenop douwen, zie mijn vorige post| :(

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:16

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zal ff je titel aanpassen :) voor de duidelijkheid enzo.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kan je beter een 2de hands laserjet 4 kopen.

Voordeel:
Kleiner
600 dpi
iets sneller
power save (if you care)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:25
Op Friday 15 June 2001 11:47 schreef Herman het volgende:
Kan je beter een 2de hands laserjet 4 kopen.

Voordeel:
Kleiner
600 dpi
iets sneller
power save (if you care)
voor power save moet je toch echt een 4plus kopen, heb hier een 4 staan, maar die heeft geen powersave (boeie ook)

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-01 21:18

tricktrac

PPro smp

Hmm, die prijzen vallen me nog mee. Eens kijken ofhet rendabel is een fuser voor m'n 4 te bestellen.

tnx

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• jurjen13
bedankt allemaal,

Ik ga kijken wat ik ga doen, of een nieuwe fuser kopen alleen dan wel via het bedrijf waar ik werk... ik vindt 384,- toch echt teveel geld...
of ik ga een 2dehands laserjet kopen...kosten niet zoveel, maar de vraag is hoelang bv. de fuser nog meegaat van dat ding, kun je dat zien? waarschijnlijk niet...greetz

Verwijderd

voor iedereen die hier nog op kijkt, de fuser kost op het moment 100E bij SpareParts (0172 63 47 15) 8)7

Verwijderd

100€? Dat is die hele printer niet waard :/
/me heeft een LJ3 met een half dode fuser uit een LJ2p gesloopt, dingen hebben self-destruct mechanisme :X

btw wel een harde schop O-)

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
vergeet niet dat het ook nog de stroomtoevoer van de fuser kan zijn (kleine kans)
dus ik zou dit echt niet gaan repareren, je kunt voor de reparatie kosten onderhand een nieuwe kopen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
jorritv schreef op 24 september 2004 @ 08:47:
vergeet niet dat het ook nog de stroomtoevoer van de fuser kan zijn (kleine kans)
dus ik zou dit echt niet gaan repareren, je kunt voor de reparatie kosten onderhand een nieuwe kopen.
Een LJ5 of 6 (STUK nieuwer dan die LJ3) kost 2e hands nog geen 100 eur

Verwijderd

Voor 100 euro heb je tweede hands al een Laserjet 5L.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:17:
Voor 100 euro heb je tweede hands al een Laserjet 5L.
Voor 100 euro moet je geen Laserjet uit de L serie kopen. Deze hebben altijd problemen met papierinvoer. (op de 4L na, maar die dan weer geen 100 euro waard). De 5L, 6L en de 1100 hebben verticale papierinvoer, en dit levert vaak problemen op.

Mijn advies: kijk uit naar een 4+, 4P, 5P, 5MP, 6P of 6MP. Of wellicht zelfs naar een Laserjet 4000. (afhankelijk van de prijs)

Het repareren van een LJ3 is niet rendabel. De onderdelen zijn duurder dan een later model 2e hands aanschaffen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

jorritv schreef op 24 september 2004 @ 08:47:
kapotte voeding komt idd niet zo heel vaak voor. Er zit een fout in de fuser rol, de temperatuursensor (een wikkeling koperdraad oid.) drukt zo hard op de rol dat de folie die erop zit eraf slijt. Gevolg is dat de sensor stopt met werken en dus de fuser lekker laat doorstoken totdat er iets doorfikt (eerst krijg je vaak "50 service" omdat 't gloeien te lang duurt, dan is ie al aan het sterven).

Erg jammer dat die fout er nooit uitgehaald is, de rest van het apparaat is oerdegelijk.

Verwijderd

kijk eens bij microfix op de site... die jongens bieden reparatie's aan voor een vast bedrag ongeacht wat er kaduuk is...
misschien een beter idee dan "zomaar" een fuser kopen ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zo het vermoeden dat hij al lang een andere heeft gekocht. Lijkt me stug dat ie na drie jaar nog niks gedaan heeft.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
ik heb dezelfde code bij mijn laserjet 4.

mijn fuser is ook naar de ruk, I assume?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Rey Nemaattori schreef op 03 november 2004 @ 08:34:
ik heb dezelfde code bij mijn laserjet 4.

mijn fuser is ook naar de ruk, I assume?
yep

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

DynaMikeY schreef op 24 september 2004 @ 10:24:
[...]

Voor 100 euro moet je geen Laserjet uit de L serie kopen. Deze hebben altijd problemen met papierinvoer. (op de 4L na, maar die dan weer geen 100 euro waard). De 5L, 6L en de 1100 hebben verticale papierinvoer, en dit levert vaak problemen op.
HP heeft ook erkend dat deze L serie problemen hadden met de papier toevoer.
Ze hebben dan ook een reparatie kitje terbeschikking gesteld om dit te fixen.
Dit werkt prima, en je printer heeft geen problemen meer.
En trouwens, de Laserjet 4000 kan ook problemen geven met de papier opvang, want deze rolletjes slijten.

And The Only One

Verwijderd

nope kan ook nog aansturing van de fuser zijn... af en toe wil het schoonmaken van de contacten helpen (1 op de 50 printers)
Pagina: 1