• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29
Beste mede tweakers,

Sinds november ben ik eignaar van deze kaart, sinds een tijd heb ik een raar probleem wat af en toe voordoet.
Mijn 2e scherm krijgt spontaan strepen zie afbeelding, als ik deze monitor afkoppel gaat dit over naar mijn 1e monitor. Dit probleem doet zich af en toe voor en de enigste oplossing is een volledige restart van de computer. Dit probleem deed zich niet voor met mijn oude kaart een Club3d HD6850.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img901/8628/Srh8Ng.jpg

Op het moment heb ik meerdere drivers voor deze kaart geprobeerd, dit heeft niks geholpen.
Hebben jullie enig idee waar dit door zou komen, mijn verwachting is dat de kaart niet 100% functioneerd.

Systeem:
AMD Phenom 2 X6 1090t
Geil dual channel kit 8 gb
Asus M$A89TD pro/usb3
1e monitor Iliyama pro lite E2407HDS-1 1920x1080
2e monitor LG 227WT 1650x1050

Verwijderd

kokkel schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:44:

Hebben jullie enig idee waar dit door zou komen, mijn verwachting is dat de kaart niet 100% functioneert.
Dat zou heel goed kunnen, kun je de videokaart testen in een andere PC?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Om zeker te zijn: kun je de monitoren van aansluiting verwisselen? Als dan je andere monitor strepen laat zien: Dan ligt het aan de kaart. Blijft het probleem op dezelfde monitor, dan ligt het aan de kabel of monitor.

nevermind, het probleem springt naar de andere monitor. De kaart zal wel defect zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 30-01-2015 12:55 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:10

InFamous

excommunicado

Probeer dit eens: http://www.tomshardware.c...n-tear-flickering#6883146

De HD7970 had hier ook last van, aangezien de 280X een rebrand daarvan is, kan het probleem ook voor komen.

Probeer ook even ULPS uit te schakelen in je register, ULPS werkt niet altijd even lekker.

[ Voor 17% gewijzigd door InFamous op 30-01-2015 12:58 ]

Formerly known as Ragdoll

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-03 14:53

Nemesizz

Untouchable

Deed mijn Radeon 5770 ook bij multi-monitor, moest toen ook een Overdrive profile maken en de clockspeeds handmatig instellen.

Probleem is dat bij een multi-monitor setup de idle clocks iets hoger moeten zijn dan bij een enkel scherm, dit gebeurt niet altijd en dan raakt het beeld op het 2e scherm corrupt.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29
Hierbij een update,

Bij de deze kaart deed zich nog een probleem voor namelijk dat de schermen door energie beheer niet mee uit standby wouden komen. Dit kon ik alleen voor elkaar krijgen door het scherm te locken en dan weer in te loggen.

De kaart is RMA gegaan naar de verkoper en dan naar de fabriek, de kaart is defect verklaart, de kaart is gecrediteerd.

Goede nieuws is dat ik een XFX R9 290 gekocht heb voor 2 tientjes meer.
Pagina: 1