Certutil certificaat importeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoi,

Ik probeer via Powershell een persoonlijk certificaat te importeren met certutil, gek genoeg kan ik zonder problemen een pfx certificaat importeren maar een .cer wil nog niet echt lukken, op het moment probeer ik:
certutil -addstore "My" C:\test.cer -P 1234
Om test.cer te importeren met '1234' als wachtwoord. Handmatig importeren werkt prima, wachtwoord klopt dus ook en daar krijg ik geen fouten van. Maar certutil blijft al gelijk hangen op de melding dat er 4 argumenten ontvangen werden terwijl hij er maar 2 verwacht...
Na flink wat zoekwerk kwam ik langs een forum waar gezegt werd dat het via certmgr zou moeten kunnen, maar dan moet ik die overal installeren en met hogere rechten uitvoeren, ik zou veel liever certutil gebruiken als dat kan :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En als je de juiste syntax gebruikt?

http://www.networknet.nl/apps/wp/archives/2272

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ah slordig van me, ik was die pagina ook tegengekomen, maar zodra ik dat gebruik krijg ik al geen optie om een wachtwoord op te geven en zegt certutil dat het is toegevoegd maar zie ik het vervolgens nergens terug :?
(dan gebruik ik dus: certutil -addstore -user -f "My" "C:\test.cer")

[ Voor 7% gewijzigd door RGAT op 30-01-2015 12:36 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wel met en pfx maar ik doe het zo

certutil -f -user -p "wwachtwoord" -importpfx "cert.pfx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02
Verschil is dat een pfx een keystore is waarin zowel cert als je private key staan.

In een cer staat (in het algemeen) alleen je certificaat. Die kan je dus niet op zichzelf importeren als persoonlijk certificaat.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

NVM, foutje, ik had het over cert request accepteren niet toevoegen :+

[ Voor 96% gewijzigd door garriej op 30-01-2015 16:41 ]

Pagina: 1