Interactieve database op website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 17:57
Hallo Allemaal,

Ten eerste weet ik niet zeker of dit de juiste locatie (en website?) is voor deze vraag.Dus mocht het verkeerd zijn dan hoor ik het graag.

Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen zodat jullie hopelijk gericht advies kunnen geven.

Als bedrijf hebben we een excel bestand gemaakt waarbij klanten verschillende gegevens kunnen invullen. In dit excel bestand worden de gegevens vergeleken met de gegevens die andere klanten hebben ingestuurd (niet real-time) en vergeleken die wij als bedrijf hebben ingevuld. Hier horen verschillende berekeningen bij etc. Aan het einde van de sessie kunnen de klanten dan het ingevulde excel bestand emailen naar ons, en krijgen ze van ons weer een "ge-update" versie terug.

Dit is natuurlijk allemaal verschrikkelijk onhandig en fout gevoelig. Dus we willen nu naar een andere situatie.

Ik zou graag een website maken waarop de klant kan inloggen.
De website is gekoppeld aan een database inclusief de benodigde berekeningen.
De klant krijgt real-time op internet zijn input en bijbehorende output te zien,
De website/database moet door meerdere klanten tegelijkertijd benaderd kunnen worden (in totaal circa 40 klanten).

Ik snap dat dit voor een "leek" (weinig ervaring op dit gebied) moeilijk is om vanuit 0 op te bouwen.
Maar ik zou het toch graag willen proberen. Echter als ik op internet lees, lees ik zo veel verschillende methodes met elk hun voor en nadelen.
Ik zal een methode moeten gaan leren en stap voor stap uitvoeren, maar ik zou wel graag in 1 keer voor de juiste methode kiezen.

Zou iemand mij hierin advies kunnen geven?
Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heel mooi dat je het zelf wil proberen, maar je moet je wel even afvragen hoeveel tijd je hier in wil steken. Als je vanaf 0 moet beginnen gaat je dit niet in een paar dagen lukken, een paar weken lijkt me het minimum.

Er is niet één juiste methode. Wat voor jou de beste is hangt nogal van je persoonlijke omstandigheden af. Heb je ooit eerder een website gebouwd of iets geprogrammeerd? Wat heb je daar voor gebruikt?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28

DukeBox

loves wheat smoothies

(jarig!)
Kun je de spreadsheet niet online sharen ? Bijv. google docs.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat lijkt me inderdaad het beste.

Anders: de vraag past niet in dit subforum (Serversoftware en Windows Servers gaat over bestaande software), ik verplaats het naar programming.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pekkos schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:04:
Maar ik zou het toch graag willen proberen. Echter als ik op internet lees, lees ik zo veel verschillende methodes met elk hun voor en nadelen.
Ik zal een methode moeten gaan leren en stap voor stap uitvoeren, maar ik zou wel graag in 1 keer voor de juiste methode kiezen.
Nou, vertel eens welke methodes je al gevonden hebt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 15:46
In principe zoek je gewoon een webapplicatie, waarschijnlijk moet hiervoor iets op maat worden gemaakt. Ik denk niet dat je dit als leek zo 1 2 3 kunt doen. Ik denk dat je beter een devschuurder kunt werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:56

d91

Ik weet natuurlijk niet precies om wat voor informatie het gaat, maar zou je voor deze oplossing geen CRM (customer relationship management) pakket kunnen gebruiken? Het bedrijfje waar ik een tijdje heb gewerkt gebruikt Zoho CRM en zijn daar erg tevreden over. Ik weet niet in hoeverre dat systeem opengesteld kan worden dat klanten zelf zaken kunnen invoeren...
Pagina: 1