Nieuw Systeem (geen check)

Pagina: 1
Acties:

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik weet dat dit soort topics niet echt meer gewenst zijn (zie FAQ HA) Maar ja ik heb toch wat vragen en waarom dan niet gewoon gelijk het hele systeem erbij neerzetten :) Ik wil gewoon zekerheid als ik zoveel geld uitgeef!

Ik was van plan dit systeem te kopen:

AOPEN HQ-08 Blue (300 Watt - ATX Bigtower)
MSI K7T 266 PRO (266 MHz KT266 - ATX - SOC A) of ASUS A7M266 (266 Mhz AMD761 - ATX - Soc A)
AMD Athlon (Socket A - 266 MHz -256 Kb) 1,33 AYHJA
COOLER MASTER (CB5-5G12)PIII/Duron/Tbird - 1,5 GHz
IBM 60GXP 40,0 Gb (7200 RPM - ATA 100)
1x PC2400 - 256 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - CORSAIR CAS2
Sony 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive
17" IIyama Vision Master Pro 411 (a705mt)
Elsa Gladiac GeForce2 Ultra
Cherry G83-6000 (PS/2)
LOGITECH Optical Mouseman Wheel
AOPEN (12x/40x - intern - IDE - bulk)
TERRATEC Xfire 1024
Elsa Microlink (56K - intern - PCI - bulk) fl 62,97
3COM 10/100 Mbit NIC 3c595Tx (heb ik al)
EN GEEN BRANDER (mochten mensen daarom zeuren :P )

Welk MOBO zal ik nemen?? de MSI K7T 266 PRO of de ASUS A7M266? De ASUS is een stuk duurder maar ik twijfel een beetje aan de kwaliteiten van die MSI! (audio onboard = overbodig) Is het het echt waard om ongeveer 100 gulden meer te betalen? (ik heb het geld wel). RAID is niet nodig. Of raden jullie een totaal ander DDR MOBO aan?

EN..Is die TERRATEC Xfire 1024 geschikt om je Minidisc op aan te sluiten of kan je dan beter een SB Live 1024 kopen? (i.v.m digitale uitgang)

En..die cooler maakt die veel lawaai?? En kan ik misschien van die 1,33 1,4 maken? Door de FSB nog wat op te schroeven? Want AYHJA is toch goed :?

EN als laatst..is alles in dit systeem een beetje compatable met elkaar of zijn er 2 componenten bij die elkaar in de weg zitten :?

Dit topic is niet echt bedoelt om commentaar op de onderdelen te geven! (spelling mag wel :P )

Misschien wat domme vragen maarja domme vragen bestaan niet..alleen domme mensen ;)

Nogmaals plz zet hier geen slotje op want dit zijn echt serieuze vragen..en het is geen systeemcheck echt niet ;)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 23:06
die Terratec is perfect voor minidisc...
en over die koeler: 30.5 dB(A) is niet zo veel lawaai

Verwijderd

Ik zou voor de A7M266 met AMD 761 gaan, want die VIA KT266 chipset vertrouw ik niet, na al die verhalen van bugs en ontwerpfouten (ze zouden trouwens toch een nieuwe versie, genaamd KT266-PRO uitbrengen?? :? )

Die MSI kan denk ik wel een leuk boardje zijn, alleen na vele reviews waarin hij de ene keer goed presteerde en de andere keer bagger was, heb ik er gewoon geen vertrouwen meer in...

Die A7M266 is gewoon een goed board verder, nog geen enkele negatieve review gezien.

Een ander leuk board zou de Abit KG7 (non-raid) zijn, alleen die komt pas eind deze maand uit.

En die AYHJA is inderdaad goed te oc'en :)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19
ik heb 'm net besteld :P Thx voor de antwoorden

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com