• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22
Beste mensen,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand me hier verder kan helpen. Ik zal even kort mijn situatie uitleggen:

In een winkeletalage wil ik graag een tv-scherm met herhalende presentatie hebben draaien welke op bepaalde tijden aan gaat en uit gaat.

De tv die ik heb ue32h5000 heeft de timerfuncties om uit te gaan op bepaalde tijden en aan te gaan op bepaalde tijden. Perfect, ook kan ik er een USB-stick insteken waarop ik de video met herhaalfunctie kan afspelen.

Probleem 1 is:
Wanneer een video opnieuw afspeelt is er een laad icoontje te zien voor zo'n 20 seconden, bij een presentatie van 5 minuten is dit zeer storend maar dit zou eventueel op te lossen zijn om het video bestand extreem lang te maken waardoor het "herhaal-laad-icoon" niet vaak voor komt.
Probleem 2 is:
Bij de timer-functie, wanneer ik als bron USB selecteer geen video bestand kan selecteren van de USB stick en deze dus niet automatisch opgestart kan worden wat essentieel is. Ik kan overigens wel een foto selecteren of een muziekbestand om op te starten bij de timerfunctie (heel raar! ik ga de firmware updaten en hoop dat er ineens wel een videofunctie bij zit maar verwacht dit eigenlijk niet)

Het beste zou zijn om een computer aan de tv te hangen met HDMI, deze altijd draaien en op de computer een programma vinden wat de video op een juiste manier op repeat kan afspelen.
Nadeel hiervan is wel; hoge aanschafprijs & veel energieverbruik (staat dan ook dag en nacht aan wanneer de tv is uitgeschakelt). Ik heb zitten denken aan andere opties zoals een video speler (http://www.mediacentersho(...)-ryan-playon-hd.html) maar weet hier niet zeker of de video zich vloeiend kan herhalen zonder laad-icoon. De aanschafkosten zijn hier wat lager dan bij een gehele PC maar de energiekosten zijn toch ook zonde.

I hoop dat iemand hier een beter idee heeft of een goede tip kan geven.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
simpelste: - presentatie op dvd branden, dvd speler op repeat,simpele mediaplayer aansluiten en op repeat tv gaat op geprogrammeerde tijden aan en uit.

Simpele media player kan natuurlijk ook.

dvdspeler ~30w 10-20w <-- blijkbaar verbruikt de huidige generatie dvd spelers ook niet zoveel, portable zelfs onder de 10w....
ac ryan 10-12w

Zoveel verbruikt een media player blijkbaar niet.

[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 30-01-2015 13:30 . Reden: stroomverbruik toegevoegd, 2x ]