Vraag over multiple screens op een moederboard

Pagina: 1
Acties:

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07-2025
Hoi,

Mijn vader heeft van de week het basis systeem uit de desktop guide van januari gekocht. Daar zit dit moederbord bij: pricewatch: MSI A78M-E45

Met dus een VGA, DVI en HDMI poort. Dat is perfect want dat zijn ook precies de drie aansluitingen die mijn vader nodig heeft (3 schermen dus). Echter wordt de DVI ingang niet geregistreerd wanneer ik hem aansluit... De vga en hdmi porten wel.

Is het wel mogelijk om 3 schermen aan te sluiten op (dit/een) moederbord? Ik heb zelf altijd gewoon een videokaart en dit probleem nooit gehad...

Mocht iemand kunnen helpen; much appreciated!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
3 Display Outputs
When combined with high performance processors featuring advanced integrated graphics, the A78M-E45 is equipped with 3 video outputs and can support 4K monitors and triple display configurations for high efficiency and flexibility when it comes to desktop layouts or immersive viewings of movies and games.

Het lijkt te moeten kunnen wanneer de APU (interne videochip van de processor) sterk genoeg is. Welke processor wordt er gebruikt?

Werkt de DVI poort overigens helemaal niet of wel als je bijv. alleen de hdmi en dvi monitoren aansluit? Of bijv alleen de vga en dvi.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42
Volgens mij kan je niet 3 schermen aansturen maar maximaal 2. Je moet kiezen, of DVI, of HDMI.

Dus VGA + HDMI of VGA + DVI

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lumics schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:32:
Volgens mij kan je niet 3 schermen aansturen maar maximaal 2. Je moet kiezen, of DVI, of HDMI.

Dus VGA + HDMI of VGA + DVI
Dat is vaak wel het geval, hoewel je soms ook DVI + HDMI kan pakken, maar dan VGA weer niet.

3 gaat niet lukken op dit bord, daarvoor zul je er een kaartje bij moeten prikken.

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07-2025
Ai, damn. Daar was ik al bang voor. Shit. Dat is vervelend. Ik was er (dom genoeg) van uit gegaan dat alle 3 de poorten gebruikt konden worden. Thanks iig voor jullie antwoorden!