Beste keuze voor overklokkers, Duron of Thunderbird?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Heeft iemand een idee of de Duron 700 beter te overklokken is dan de Thunderbird 700? Lijkt me een makkelijke keuze natuurlijk, als het nauwelijks uitmaakt. Thunderbird.

De Duron loopt standaard op 1,5 volt geloof ik, en kan tot 1,95 volt gegooid worden? De thunderbird liep standaard op 1,5 volt? Is het misschien zo dat de Thunderbird 700's gewoon van slechte kwaliteit zijn, en dus niet goed over te klokken?

Ik zou graag de 900MHz willen halen.

• GREENSKiN
Topic weer even naar boven hoor. Kan echt niemand me het vertellen?

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Volgens mij word de DURON wat minder warm dus is ie denk ik ook beter teoverclocken(taal verkrachting :))

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Beide processoren zijn alleen te overklokken door de FSB omhoog te schroeven. Dat zet niet echt veel zoden aan de dijk. AMD heeft de multiplier nogal gelocked.
Wil je met een multiplier 7x 900 MHz halen, dan zal de FSB naar minimaal 129 moeten. Lijkt me een beetje hoog!

Houdoe

Verwijderd

Athlon 700 nemen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

athlon 750 nemen :)
lol, nee, maar door de vernieuwing is deze gewoon een stukje sneller en niet alleen door de 50 Mhz

• GREENSKiN
Hebben jullie het nou over de Athlon Classic of de 'nieuwe' Athlon (Thunderbird)? Want eigenlijk wil ik toch wel erg graag on-die cache hoor...

Maar, is het nu zeker dan, dat multiplyer overclocking niet kan? Dat zou zwaar klote zijn :(

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12109

quote"
Het ziet er dus naar uit dat je heel, heel rap moet zijn als je nog een niet-gelockte
Duron wilt vinden + een moederbord dat de multiplier kan veranderen. Het worden harde tijden voor de tweaker: de T-bird en Duron zijn hooguit 15-20% over te klokken, de Pentium III is duur en Celeron II is wel goed overklokbaar maar de prestaties
blijven achter.
"end_quote

u can fool all people some time and fool some people alltime

• GREENSKiN
Argh, over dat artikel had ik dus even heengelezen. Dit is niet goed. Fuckerdefuck :(

Ik kijk de kat wel even uit de boom, mensen, bedankt! :)
Pagina: 1