Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN router als regulier router

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hallo tweakers,

Mijn WNDR3700 begint de laatste tijd steeds meer kuren te vertonen.
Ben dus op zoek naar iets anders.
Zou graag een router kopen met meer dan de reguliere 4 lan poorten. Zodoende zou ik mijn Nas in de meterkast kunnen zetten.

Nu blijken deze nogal dungezaaid te zijn. Heb er wel een paar gevonden in de pricewatch, maar geloof niet dat ik daar erg blij van word:
- WD My Net N900 zou een optie kunnen zijn, maar is volgens mij alweer vrij oud, en zonder externe antennes vrees ik een beetje voor het draadloze bereik.
- Verschillende Draytek en Zyxel apparaten, maar dat kost gelijk een aardig vermogen.

Heb ook nog de Netgear Prosafe FVS318N gevonden. Met 8 lan poorten.
Echter; dit is een VPN router.

Heb me een ongeluk gezocht, maar kom er niet echt uit of ik dat apparaat ook fatsoenlijk kan gebruiken zonder VPN. Zo ja, zou het voor een nette prijs een leuk apparaat zijn.

Vraag is dus; kan iemand mij vertellen of ik hier een goede koop aan doe?

Zijn er wellicht alternatieven die ik over het hoofd zie?
Wensenlijstje:
- Minimaal 5 lan poorten (liefst 6, dan inclusief Link Aggregation)
- Externe antennes voor Wifi
- 5ghz wifi

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

De WD My Net N900 en Netgear FVS318N zijn oude modellen (2012/2011), ik denk dat je beter af bent met een losse gigabit switch en een moderne (AC) router.

/dev/null

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb ik aan gedacht, maar volgens mij verbruikt dat meer stroom dan een alles-in-één.
Op dit moment heb ik twee WNDR3700's, eentje als router, en eentje als Accesspoint/switch.
Het signaal op de bovenverdieping was namelijk niet best.
Had gehoopt met één apparaat met externe antennes de beide WNDR's te kunnen vervangen, en daarmee ook wat stroom te besparen.

Lijkt een lastige zoektocht.

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Qua stroomverbruik heb je weinig om je zorgen over te maken. Het stroomverbruik van één WNDR3700 is maximaal ongeveer 4 watt:
http://www.tpcdb.com/product.php?id=1757

Op jaarbasis kom je dan 35kWh uit, wat je dan ongeveer €8 kost op jaarbasis. Voor 2 WNDR3700's dus €16 op jaarbasis. Het is de investering simpelweg niet waard om iets anders te kopen vanuit het oogpunt van stroomverbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door darkmdmn op 30-01-2015 11:29 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Daar zit wat in... Maar als ik een ruk-router koop, heb ik nog een switch en noG een accespoint nodig. Dan scheelt het toch 16 euro per jaar :)
maar wel iets om in overweging te nemen.