Hallo,
Ik wil een Retina MacBook Pro aanschaffen.
Ik zit met het volgende dillema:
In de 13 inch rMBP zit de Intel Iris (5100) en in de 15 inch rMBP zit de Intel Iris Pro (5200).
Ik weet niet welke voldoende zal zijn voor mij.
Voordat jullie hier meer licht op kunnen schijnen zal ik uitleggen wat ik er mee ga doen.
- Fotobewerking
- Videobewerking
- Af en toe eens gamen en dat zijn niet specifieke de nieuwste games en het hoeft ook niet op hoog detail te zijn.
- AutoCAD e.d.
- Verder het normale gebruik; tekstverwerking, internette, emailen etc.
Ik sluit zodra ik thuis ben mijn MacBook aan op een 17inch 2560 x 1440 scherm, dus 13 of 15 inch macbook is niet de belangrijkste factor.
Ik twijfel dus specifiek tussen deze 2 systemen:
rMBP 13 inch:
- Processor: i5 dual core 2,8 GHz
- Geheugen: 16 GB (omdat je dit later niet meer kunt aanpassen kies ik gelijk voor 16gb)
- Opslag: 256 GB SSD (ook hier weet ik nog niet zeker of ik misschien voor 512gb moet gaan, dat ben ik nog aan het uitrekenen)
rMBP 15 inch:
- Processor: i7 quad core 2,6 GHz
- Geheugen: 16 GB
- Opslag: 256 GB SSD (zelfde gedacht als bij de 13 inch)
Wel heb ik al verschillende forums gelezen over het verschil tussen de Intel Iris en de Intel Iris Pro maar ik kan daar niet uit halen welke voor mij voldoende zal zijn en misschien is zelfs de Iris Pro wel meer future proof.
Ik wil een Retina MacBook Pro aanschaffen.
Ik zit met het volgende dillema:
In de 13 inch rMBP zit de Intel Iris (5100) en in de 15 inch rMBP zit de Intel Iris Pro (5200).
Ik weet niet welke voldoende zal zijn voor mij.
Voordat jullie hier meer licht op kunnen schijnen zal ik uitleggen wat ik er mee ga doen.
- Fotobewerking
- Videobewerking
- Af en toe eens gamen en dat zijn niet specifieke de nieuwste games en het hoeft ook niet op hoog detail te zijn.
- AutoCAD e.d.
- Verder het normale gebruik; tekstverwerking, internette, emailen etc.
Ik sluit zodra ik thuis ben mijn MacBook aan op een 17inch 2560 x 1440 scherm, dus 13 of 15 inch macbook is niet de belangrijkste factor.
Ik twijfel dus specifiek tussen deze 2 systemen:
rMBP 13 inch:
- Processor: i5 dual core 2,8 GHz
- Geheugen: 16 GB (omdat je dit later niet meer kunt aanpassen kies ik gelijk voor 16gb)
- Opslag: 256 GB SSD (ook hier weet ik nog niet zeker of ik misschien voor 512gb moet gaan, dat ben ik nog aan het uitrekenen)
rMBP 15 inch:
- Processor: i7 quad core 2,6 GHz
- Geheugen: 16 GB
- Opslag: 256 GB SSD (zelfde gedacht als bij de 13 inch)
Wel heb ik al verschillende forums gelezen over het verschil tussen de Intel Iris en de Intel Iris Pro maar ik kan daar niet uit halen welke voor mij voldoende zal zijn en misschien is zelfs de Iris Pro wel meer future proof.