Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit bij een kameraad, en ik ben al even aan het zoeken. Dit is een vrij antiek systeem een Asus P5KPL-VM moederbord met onboard realtek audio driver. Deze heb ik uiteraard geïnstalleerd vanaf de asus website. Maar helaas kan ik bij audio apparaten niet het juiste apparaat selecteren. Echter, in apparaatbeheer staan wel 2 audio apparaten. (De andere zal allicht van de HDMI van de videokaart zijn, die doet het wel namelijk)
Aangezien ik een beetje wil opschieten vraag ik jullie hulp in plaats van uren en uren fora af te zoeken.
Bijkomende feiten
- Speccy heb ik geïnstalleerd om het type mobo mee te bepalen
- Er stond een warrig topic op het Piriform forum met een vergelijkbaar probleem maar zonder conclusie.
- Het gaat om Windows 7 64-bit
- Ik schaam mij diep want hierin ben ik gecertificeerd :+

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:57
Je kunt het juiste apparaat dus niet selecteren in het "Control Panel -> Sound" begrijp ik?
Waarom niet, staat het niet in de lijst? Staat het wel in de lijst maar disabled? Is de driver wel correct geinstalleerd (device is working properly)
Iets meer info graag.
Als je wel geluid via HDMI hebt, staat dit waarschijnlijk als default audiodevice ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb iemand anders gesproken en die gaf mij de oplossing waarvan ik vermoed dat ik hem eerder toegepast heb. Ik zoek nu de Microsoft HDA-codec om die onboard realtek chip uit 2007 aan de praat te krijgen.
* Ulysses zoekt nog even, maar als iemand het eerder weet zou dat fijn zijn

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.