Toon posts:

GTX 680 3 Way-SLI op X58 platform

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en ben ook op het internet aan het zoeken geweest voor een antwoord om mijn vraag. Ik hoop dat een van jullie mij verder zou kunnen helpen. Heb daarom ook een account aangemaakt op Tweakers.

Op dit moment heb ik onderstaand systeem:

Intel core i7 930 @ 4.1 Ghz
Asus P6T WS Revolutie (True 3 x PCIe 2.0 16x)
Kingston HyperX DDR3-1600 12GB
Samsung Evo 840 SSD 500GB
2 x WD 1TB Black
1 x EVGA 580
OCZ ZX 1250W Power Supply (voorbereiding op 3 way SLI)

Nu heb ik uit het oude systeem van een maat van me 3 x een GTX 680 FTW kunnen overnemen. Nu vroeg ik mij af of mijn systeem deze 3 kaarten aan kan zonder al te veel problemen?

Ik heb al meerdere Topics gezien over dat PCIe 2.0 niet heel goed is voor 3 way SLI ivm bandwidth, maar heb ook al vergelijking op internet gezien dat het in sommige gevallen maar 2-3 FPS scheelt met de PCIe 3.0. Wat is hier van waar en wat niet?

Sommige zeggen ook dat een Quad-core(ongeacht of hij is overclocked naar 4.1Ghz) niet voldoende rekenkracht zou hebben voor 3 way SLI?

Ik hoop dat jullie mijn verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Ik zit in en soort gelijke situatie. Ik ga het weekend voor een leuke prijs 2 x GTX 680 bij mijn huidige 680 halen. Ik heb een i7 920 op 3.8Ghz, het wordt een watercooling projectje van me, toch zou het wel fijn zijn als het ook nog redelijk goed presteert.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
Wat hoop je te bereiken met 3 weg? Ik zou voor 2 weg gaan en dan is er geen probleem (buiten de sli problemen die er altijd zijn). Verder lijkt me 3 x PCI-e x16 erg veel voor je processor die niet eens 48 lanes heeft volgens mij? Volgens mij zijn er zowiezo nog geen processors die 48 lanes tegelijk aan kunnen.

Verder vraag ik me af of de i7 930 wel genoeg performance heeft om de 3-way volledig te kunnen benutten.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel op een LG 34UM95P met een resolutie van 3440x1440. Mijn 580 kan de games die ik speel BF4 en Titanfall nu niet lekker aan op die resolutie. Aangezien ik de 680's over kon nemen voor een vriende prijs vond ik het wel leuk om het eens te proberen.

Er zijn inderdaad geen processoren welke 48 lanes hebben, maar op de "oudere" moederborden gaat het volgens mij via de Chipset en niet via de CPU dit is inderdaad pas sinds de laatste 2011-3 generatie. Ik kan het ook mis hebben hoor.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
Welke GTX 680 is het want ik vindt vooral de 2GB variant als ik zoek. En dat is zeker voor 4k al te weinig. Er zijn er wel met 4GB maar dan moet je die wel net hebben. Want 3 x 680 is geen 6GB geheugen maar gewoon 2 GB.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
48 lanes hoeft natuurlijk ook niet. 8 lanes per GPU is ook wel genoeg. Echter, die 2GB VRAM gaat je eerder bottlenecken op deze resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de EVGA gtx 680 ftw is 4gb variant. Je kan inderdaad niet de vrams bij elkaar optellen dus je blijft de 4 gb houden of je nou 2 of 3 kaarten hebt.

Maar ben wel benieuwd of mijn CPU een bottleneck zal zijn voor 3 kaarten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:32:
Nee de EVGA gtx 680 ftw is 4gb variant. Je kan inderdaad niet de vrams bij elkaar optellen dus je blijft de 4 gb houden of je nou 2 of 3 kaarten hebt.

Maar ben wel benieuwd of mijn CPU een bottleneck zal zijn voor 3 kaarten.
Wel alledrie 4GB toch?

CPU voor die kaarten? Wss wel, maar die kaarten gaan wss toch nooit alledrie 100% draaien, vanwege SLI profiles etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zijn 3x EVGA GTX 680 4GB Ftw. Dus dat zit wel goed. En anders kan ik altijd 2 in sli doen en 1 voor physics.

We gaan het binnenkort merken wat het doet. Anders door sparen voor een 2011-3 plantform
Pagina: 1