Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart en stereo speakers

Pagina: 1
Acties:

• Leniaal
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Hoi,

Ik heb een vraagje over het kopen van een nieuwe geluidskaart. De laatste tijd heb ik steeds het gevoel dat ik iets mis bij het luisteren naar muziek, sommige tonen klinken gewoon niet lekker. Na een beetje klooien met wat settings kwam ik tot de conclusie dat ik mijn oplossing gewoon moet zoeken in een nieuwe geluidskaart.

Ik heb alleen een (ik denk) speciale 'eis' aan mijn nieuwe geluidskaart, namelijk dat ik hier direct stereo speakers op aan zou kunnen sluiten met deze kabels. Ik heb (op vooral oude forums) gelezen dat geluidskaarten dit soort grotere speakers simpelweg niet direct kunnen bevoeden en ik vroeg mij af of daar de laatste jaren iets in veranderd is. Een andere mogelijkheid voor mij zou zijn om de speakers gewoon op de huidige versterker aan te sluiten en de versterker vervolgens aan te sluiten op de geluidskaart met zo'n tulp to jack, maar ik heb totaal geen verstand van audio systemen etc. en vroeg me af of dit leidt tot audio quality loss. Een andere reden is dat ik het liever niet op deze manier doe omdat de versterker in de weg staat en lelijk is :9, maar dat terzijde.

Ik hoop op goed advies en correcties op de punten waar ik misschien wel helemaal verkeerd zit!

Mvg,

Leniaal

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Ten eerste, wat voor speakers heb je en wat voor receiver?

Groete speakers direct met rode/zwarte draden op je geluidskaart aansluiten gaan niet werken, ik neem aan dat je bedoelt direct via jack in de geluidkaart zonder tussenkomst van receiver? Veel 2.0 pc setjes kun je vaak wel direct in de jackpoort drukken, maar ik neem aan dat je wel iets beters hebt staan.

Ik zou de speakers op je versterker aansluiten en dan via tulpjack of TOSLINK, of coaxiaal digitaal aansluiten op je geluidskaart. Ikzelf heb een Theatron Agrippa DTS en via optische TOSLINK aangesloten op mijn speakers, nu al wat gedateerd maar er komt heel goed geluid uit. Voor kwaliteitsverlies hoef je dan echt niet bang te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door luuksnijmegen op 30-01-2015 15:05 ]

• Leniaal
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Het zijn inderdaad vrij flinke speakers van een stereo set. Dus niet van een 2.0 pc setje. Bedankt voor je advies en inzicht, ik heb besloten om inderdaad de speakers op de versterker te laten hangen en een externe geluidskaart aan te schaffen. Ik heb gekozen voor de Asus Xonar U7, lijkt me een prima ding en laat me makkelijk switchen tussen headset en speakers, iets wat op dit moment een vervelende handeling is.

Nogmaals bedankt!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Als je een SMSL versterkertje aanschaft heb je niet zo'n lomp ding op je bureau en het klinkt ook nog eens fantastisch: http://www.ebay.de/sch/i.....XSMSL&_nkw=SMSL&_sacat=0