Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem NUC Kit D54250WYKH USB Poorten

Pagina: 1
Acties:

• Ralf B
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-07 22:28
Goedenavond beste Tweakers,

Ik heb een probleem en ik weet niet hoe ik het op moet lossen! Wellicht dat de breinen van het Tweaker forum hier raad mee weten.

Ik ben in het bezit van een NUC welke bestaat uit het volgende:
- Crucial M550 CT128M550SSD3
- Intel Centrino Advanced-N 6235
- Kingston KVR16LS11/8
- HGST 5K1000 1TB

Mijn probleem is als volgt. Na het installeren van de driver van de USB 3.0 poorten doen deze het niet meer. Het toetsenbord en de muis (GigaByte KM7600) doen het niet. Daarnaast reageren ook (verschillende) usb sticks niet: zowel usb 2 als usb 3. Ik kan er dus vanuit gaan dat het ligt aan de USB 3.0 Driver van Intel. Nu is mijn vraag als volgt: Hoe kan ik dit herstellen zonder werkend toetsenbord en muis? Het toetsenbord en de muis doen het beide wel als ik de bios in ben.

Wat ik al geprobeerd heb:
- WiFi kaartje verwijderd (wellicht storing met 2.4ghz signaal)
- BIOS Update naar laatste versie (WYLPT10H.86A version 0033)
- Windows geprobeerd opnieuw te installeren. Echter in de setup werken het toetsenbord en de muis wederom niet!
- Bedraad toetsenbord en muis geprobeerd
- Andere draadloze toetsenbord en muis geprobeerd
- Verlengkabel usb gebruikt (op een forum werd geopperd dat het kan liggen aan het feit dat USB 3 kan storen op het 2.4 ghz signaal van de ontvanger.

Nu kan ik natuurlijk de msata ssd in een andere pc stoppen en vanaf daar windows er op installeren, maar ik ben bang dat ik straks tegen hetzelfde probleem aanloop. Doe ik iets verkeerd? Hoe kan ik mijn huidige probleem oplossen? Ik hoor graag van jullie en bij voorbaat dank! :)

Ralf