dual boot win 7 met 10?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Goedenavond mede tweakers

Vandaag heb ik mij windows 7 professionel 64 Bit geïnstalleerd op mij Crucial mx100 256gb.. Nu dacht ik weetje ga een dual boot maken.. Dat kon niet met me ouden pc! Dus heb mij ssd een partition gemaakt van 97,7GB Voor windows 10.. Toen die klaar was heb ik mij win 10 op me bootble usb van 8gb gezet.. En mij pc opnieuw opgestart en in de bios de settings veranderd bij boot: 1 usb key...
Nu ben ik tot " where do you want to install Windows?" dan staat
Drive 0 partition 1 140gb systeem
Drive 0 partition 2 97,7gb primary
Drive 1 partition 1 350.0mb systeem
Drive 1 partition 2 930.7gb primary
Drive 1 partition 3 450.0mb OEM (reserved)
Drive 2 partition 1: back-up 596,2gb primary

Nu krijg ik melding van
van:
Windows can't be installed on drive 0 partition 2. (show details)

Windows can not be installed to this disk. The selected disk has an MBR partition table. On EFI systeem, windows can Only be installed to GPT disks.

Weet nu niet wat ik hier mee moet...
Ik had eerst windows 10 preview gebruikt als main os..(op mij 1tb hdd) Want ik had nog geen windows voor deze nieuwe pc.

Het gaat over

Msi gaming 3 H97
Intel i5-4460
Asus gtx 560
WD BLUE 1tb
Crucial mx100 256gb
Crucial Ballistix Tactical 8gb
Samsung hdd van 620gb (oud)

Mij lijkt dat de moederbord wel zou ondersteunen of heb ik iets fout gedaan?

Edit:

Heb overigens alle schijven geformatteerd behalven ssd waar alleen win 7 pro op staat.. Ook bij installatie geprobeerd te formateren...

[ Voor 5% gewijzigd door TerrorDanny94 op 29-01-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:35

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Zou je het eens willen proberen met (U)EFI Uitgeschakeld, en na de installatie weer inschakelen?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Inschakelen is nergens voor nodig. UEFI moet juist uit, want de installatie is nu in UEFI modus gestart omdat de bootable USB stick dat ondersteunt. W7 heb je in Legacy/BIOS modus draaien, dus dan moet W10 wel in diezelfde modus werken. Zie ook de melding die je krijgt. Als je daar op had gezocht met Google, kwam je ook al uit op het antwoord.

Wil je het systeem in UEFI modus draaien, dan zal je W7 opnieuw moeten installeren. Echter is UEFI alleen mogelijk met de 64 bit editie (en die heb je ook). Zie de vele tutorials en howto's op 't web over hoe je W7 in UEFI installeert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Doet windows 7 automatisch overschakelen naar legacy/bios?? want in de settings heb ik hem op UEFI staan en nooit veranderd.. Mij windows 7 pro is zelfs met de zelfde usb en de zelfde settings geïnstalleerd...

Over UEFI uuitschakelen... Hoe zou dat moeten... Kan alleen veranderen in legacy/bios!

Zelf heb ik ook op Google/youtube gekeken en iedreen doet het zelfde als wat ik heb gedaan... Alleen wat me wel opvald is dat iedreen maar 1 schijf en 2 partition hebben... Zou dit ook iets te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:35

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Legacy / bios inschakelen = UEFI uitschakelen.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Johan9711 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:39:
Legacy / bios inschakelen = UEFI uitschakelen.
de resultaat blijft het zelfde
kan nog steeds geen schijf kiezen waar ik veder kan met me installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Probleem is opgeslost

Heb dus me wd blue en Samsung hdd's van sata afgerukt... En boem alles is gelukt... Blijkbaar zat of zit iets op me hdd's waar door ik deze opstakel kreeg... Wel heel vreemd.. Ga na download van me nieuwe build (zit nu op 9841) van windows 10 mij hdd's er op zetten...
Hopelijk doen ze het straks wel

Iedreen nog bedankt voor het mee denken.
Pagina: 1