Goedenavond mede tweakers
Vandaag heb ik mij windows 7 professionel 64 Bit geïnstalleerd op mij Crucial mx100 256gb.. Nu dacht ik weetje ga een dual boot maken.. Dat kon niet met me ouden pc! Dus heb mij ssd een partition gemaakt van 97,7GB Voor windows 10.. Toen die klaar was heb ik mij win 10 op me bootble usb van 8gb gezet.. En mij pc opnieuw opgestart en in de bios de settings veranderd bij boot: 1 usb key...
Nu ben ik tot " where do you want to install Windows?" dan staat
Drive 0 partition 1 140gb systeem
Drive 0 partition 2 97,7gb primary
Drive 1 partition 1 350.0mb systeem
Drive 1 partition 2 930.7gb primary
Drive 1 partition 3 450.0mb OEM (reserved)
Drive 2 partition 1: back-up 596,2gb primary
Nu krijg ik melding van
van:
Windows can't be installed on drive 0 partition 2. (show details)
Windows can not be installed to this disk. The selected disk has an MBR partition table. On EFI systeem, windows can Only be installed to GPT disks.
Weet nu niet wat ik hier mee moet...
Ik had eerst windows 10 preview gebruikt als main os..(op mij 1tb hdd) Want ik had nog geen windows voor deze nieuwe pc.
Het gaat over
Msi gaming 3 H97
Intel i5-4460
Asus gtx 560
WD BLUE 1tb
Crucial mx100 256gb
Crucial Ballistix Tactical 8gb
Samsung hdd van 620gb (oud)
Mij lijkt dat de moederbord wel zou ondersteunen of heb ik iets fout gedaan?
Edit:
Heb overigens alle schijven geformatteerd behalven ssd waar alleen win 7 pro op staat.. Ook bij installatie geprobeerd te formateren...
Vandaag heb ik mij windows 7 professionel 64 Bit geïnstalleerd op mij Crucial mx100 256gb.. Nu dacht ik weetje ga een dual boot maken.. Dat kon niet met me ouden pc! Dus heb mij ssd een partition gemaakt van 97,7GB Voor windows 10.. Toen die klaar was heb ik mij win 10 op me bootble usb van 8gb gezet.. En mij pc opnieuw opgestart en in de bios de settings veranderd bij boot: 1 usb key...
Nu ben ik tot " where do you want to install Windows?" dan staat
Drive 0 partition 1 140gb systeem
Drive 0 partition 2 97,7gb primary
Drive 1 partition 1 350.0mb systeem
Drive 1 partition 2 930.7gb primary
Drive 1 partition 3 450.0mb OEM (reserved)
Drive 2 partition 1: back-up 596,2gb primary
Nu krijg ik melding van
van:
Windows can't be installed on drive 0 partition 2. (show details)
Windows can not be installed to this disk. The selected disk has an MBR partition table. On EFI systeem, windows can Only be installed to GPT disks.
Weet nu niet wat ik hier mee moet...
Ik had eerst windows 10 preview gebruikt als main os..(op mij 1tb hdd) Want ik had nog geen windows voor deze nieuwe pc.
Het gaat over
Msi gaming 3 H97
Intel i5-4460
Asus gtx 560
WD BLUE 1tb
Crucial mx100 256gb
Crucial Ballistix Tactical 8gb
Samsung hdd van 620gb (oud)
Mij lijkt dat de moederbord wel zou ondersteunen of heb ik iets fout gedaan?
Edit:
Heb overigens alle schijven geformatteerd behalven ssd waar alleen win 7 pro op staat.. Ook bij installatie geprobeerd te formateren...
[ Voor 5% gewijzigd door TerrorDanny94 op 29-01-2015 23:48 ]