Toon posts:

Medion pc - Graka gigabyte r9 280x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen

Ten einde raad kom ik hier mijn vraag stellen.

Ik heb een medion pc (http://be.hardware.info/n...ia-computer-voor-549-euro) en daarin bevindt zich volgende moederkaart:
http://www.findlaptopdriv...s-7728-motherboard-specs/

Heb deze pc goedkoop kunnen krijgen maar wou hem toch wat upgraden. Heb een gigabyte r9 280x gekocht en een sterkere voeding (coolermaster real power 620) gekregen van een kameraad.

Na veel proberen tot het besef gekomen dat de voeding niet werkt. De pc start wel op maar geeft geen beeld, zowel op mijn oude als nieuwe kaart is er geen beeld met de voeding.

Dan maar besloten om mijn oude voeding terug in te stoppen. Om toch eens de videokaart te testen deze aangekoppeld. De voeding is wel maar 450 watt maar zou tohc voldoende moeten zijn om te testen of ie werkt niet?

Dus alles aangesloten maar niets...Geen beeld en ook de fans werken niet. Nochtans zijn beide kabels in de kaart geplugged. Een kabel is rechtstreeks van de voeding zelf en de andere(8-pin) is met een splitsing die bij de videokaart zat omdat mijn voeding geen 8-pin connector heeft. (http://images17.newegg.co...wegg/12-400-034-TS?$S300$)

Kan het zijn dat mijn moederbord niet compatibel is met deze videokaart? :s

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27
Heb je de monitor ook al op het moederbord aangesloten met de videokaart erin? Kan zijn dat je in de bios moet instellen dat ie van de videokaart gebruik moet maken in plaats van de igpu.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:56
de ene 450watt is de ander niet, dus dan zullen we toch meer specs van die psu moeten hebben.

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05-2025
Heb je de powerknop achterop de voeding wel aangezet?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Medion PC's hebben nog al eens de neiging om grafische kaarten te weigeren.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

^ dus.

Even testen met een andere kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik dus al zei, met de videokaart die er in steekt (geforce gtx 550 ti) werkt alles perfect. De mobo heeft geen onboard gfx dus aan dat kan het ook niet liggen ..

@Esumontere En is er iets dat je daartegen kan doen?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 14:04
levert de voeding wel voldoende amps op de 12v rail voor de kaart?
en mochten er meerdere rails zijn, gebruik je dan ook 2 rails?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:14:
Zoals ik dus al zei, met de videokaart die er in steekt (geforce gtx 550 ti) werkt alles perfect. De mobo heeft geen onboard gfx dus aan dat kan het ook niet liggen ..

@Esumontere En is er iets dat je daartegen kan doen?
Volgens mij kan je daar helemaal niets tegen doen. Is vastgesteld in de BIOS van het moederbord dacht ik.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

De beruchte Medion (al kunnen sommige andere OEM's het ook) 'whitelist'.

De 'whitelist' is gewoon een kort lijstje in de BIOS ingebakken waarin staat welke hardware geaccepteerd word, de rest werkt niet (en daar komen metname mensen mee op de koffie als ze de videokaart willen upgraden).

Verwijderd

Topicstarter
Ik vreesde al dat dit het geval zou zijn. Bon, dan stel ik deze maar weer te koop.. Ik veronderstel dat het moederbord van medion-pc ook niet te vervangen is? :p

Verwijderd

Nemesizz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:47:
De beruchte Medion (al kunnen sommige andere OEM's het ook) 'whitelist'.

De 'whitelist' is gewoon een kort lijstje in de BIOS ingebakken waarin staat welke hardware geaccepteerd word, de rest werkt niet (en daar komen metname mensen mee op de koffie als ze de videokaart willen upgraden).
Lijkt mij heel sterk in dit geval, kapotte videokaart of een oud bios wat geen ondersteuning heeft voor moderne videokaarten lijkt mij veel logischer.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Lijkt mij heel sterk in dit geval, kapotte videokaart of een oud bios wat geen ondersteuning heeft voor moderne videokaarten lijkt mij veel logischer.
En dan heeel toevallig dat het bijna iedere keer bij Medion gebeurt?

Tuurlijk die videokaart kan ook gewoon kapot zijn, maar het merendeel van Medions die hier langskomen waarbij een videokaart upgrade niet werkt, is keer op keer een whitelist.

Verwijderd

Nemesizz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Tuurlijk die videokaart kan ook gewoon kapot zijn, maar het merendeel van Medions die hier langskomen waarbij een videokaart upgrade niet werkt, is keer op keer een whitelist.
Volgens mij haal je whitelist en verouderd en niet compatibel bios door elkaar.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Volgens mij haal je whitelist en verouderd en niet compatibel bios door elkaar.
Dan geloof je het maar niet. Ga er verder ook niet meer over door.

Verwijderd

Mooi niemand zat daar ook op te wachten. Gebeurt tegenwoordig heel vaak dat een moderne videokaart niet werkt in een wat ouder moederbord met een oud bios. Komt omdat deze videokaarten UEFI compatibel zijn. Veel oudere moederborden kunnen hier niet mee omgaan en hebben een bios update nodig om te starten. Je ziet het ook wel terug in de release notes van zo'n bios, UEFI compatible graphics card of zo iets dergelijks staat er dan bij. Maar dat heeft dus helemaal niks met whitelisten nodig, want dat doet Medion niet.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 14:04
Is het echter niet zo dat dan iig de fans op de kaart moeten gaan draaien (als bios niet up-to-date is)?

Verwijderd

Als de fans niet gaan draaien krijgt de kaart geen stroom van het PCI Express slot, of er is iets stuk aan de kaart, bijvoorbeeld de fan of aansturing daarvan. Ervan uitgaant dat de rest van de PC wel wat doet.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

Whitelist of verouderd, het is praktisch hetzelfde als iemand er een nieuwe kaart in douwt.

Draaiende fans gebeuren als de kaart stroom krijgt, maakt niet zo veel uit of de kaart ook naar wensen werkt.
Pagina: 1