Raid lassen op mobo, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ik heb alweer een tijdje geleden MSI K7T Turbo KT133A gekocht, maar daar zat geen raid op. Aangezien ik 23 juni op de pc-dumpdag een nieuwe HD wil kopen wil ik ook raid gebruiken voor mijn oude HD, zodat daar mijn OS op kan blijven staan met als d-partitie een backup van c.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om een extra raidslot te kopen en het er op te lassen? Of zijn er andere manieren om er raid op te zetten?

Nieuw, nu met Twitter

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

een promise raid kaartje

Kan ook een abit kopen die is wat goedkoper maar presteerd minder

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

lassen?!?!?, euhm late we daar maar soldere van make ;)

I see dead pixels...

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 17:08 schreef jotheman het volgende:
lassen?!?!?, euhm late we daar maar soldere van make ;)
Kee, solderen dan ;) , maar kan het of niet?

Of moet ik een kaartje, zoals boven wordt aangegeven, kopen die ik in een PCI-slot plug?

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

raidslot, lassen :?

nee, is niet mogelijk, want je hebt namelijk een raidcontroller nodig, een raidslot zoals jij het noemt is maar een klein onderdeel hiervan.

koop een promise kaartje en je bent klaar.

Heb je wel 2e identieke hdd's??? Want volgens mij heb je geen flauw idee wat RAID is.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 17:12 schreef mesonyx het volgende:
raidslot, lassen :?

nee, is niet mogelijk, want je hebt namelijk een raidcontroller nodig, een raidslot zoals jij het noemt is maar een klein onderdeel hiervan.

koop een promise kaartje en je bent klaar.

Heb je wel 2e identieke hdd's??? Want volgens mij heb je geen flauw idee wat RAID is.
Ik weet wat raid is, moet ik voor mijn opleiding een opdracht maken wil ik het graag op mijn beide HD's hebben staan en dat kan alleen met raid als ik het in 1 keer wil schrijven.

Voor de rest snap ik uit je vraag of ik wel 2 identieke HD's heb dat ik dus vastzit aan een seagate HD die ik erbij moet kopen, aangezien ik nu een seagate heb. Toch?

Nieuw, nu met Twitter

• Frostie
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op donderdag 14 juni 2001 17:18 schreef xfile het volgende:

[..]

Voor de rest snap ik uit je vraag of ik wel 2 identieke HD's heb dat ik dus vastzit aan een seagate HD die ik erbij moet kopen, aangezien ik nu een seagate heb. Toch?
Mja en dan dus ook exact dezelfde anders krijg je de grootte van de kleinste schijf voor je raid...(dus heb je 10 en 20 dan krijg je 2 x 10 te zien).

Maar euh ik vind het wel een beetje kansloos dat je een raid config wil omdat je dingen 2 keer wil wegschrijven :? Ieder zijn ding maar je kan toch ook een script draaien (linux) of gewoon aan het einde van de dag even die folder kopieren?

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Sterker nog, hij moet precies identiek zijn... merk, serienummer, alles

• Powerlie
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

hahaha, ik zou zoals al eerder gezegd is niet gaan LASSEN :7 , tenzij je je mobo kwijt wilt!, in dit geval ben je beter uit met een raid kaartje.

Where is it?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
ik zou zeggen

HOW-TO RAID

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

geeb id wat dat bord zoal kan, maar als ie onboard een promise ata 66 of 100 controler heeft kun je deze ook ombouwen tot raid..

ff weerstandje op je ata kabel solderen en nieuwe bios erop flashen.

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:02
Op donderdag 14 juni 2001 17:23 schreef Adonias het volgende:
Hoeft helemaal niet...

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Kon je op die ouwe Promise ATA-100 controllers niet dmv een resistortje in een kabel en een RAID BIOS de ATA-100 controller modden tot RAID-controller ?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
maar wel zo slim als je enige performance wilt behouden.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Grrotste onzin die ik ooit heb gelezen..
moeten identiek zijn serie nummers etc
ok de waardes 30Gb + 30Gb klopt ..
maar ook al heb je dan een IBM en een Maxtor dat maakt geen fluit uit ..

Oops iemand was me voor :)

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Hmm, dit hoor ik voor het eerst (ben ook newbie hierin :) ) en denk er nu toch maar over om geen raid te gaan gebruiken, aangezien ik nu een HD van 4.3GB heb, hmmm.
Mijn plan was dus om een HD van 40GB en of hoger te gaan kopen en daar zooi en belangrijke dingen op te zetten, zoals dus die opdrachten. Maar nu hoor ik dus dat het identiek moet zijn, bummer ;(

Thx voor die informatie. Ik ga toch maar het copy-paste principe aan het eind van de dag doen.

Edit:
Damn, nu wordt beweerd van niet :?

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

jij zit ernaast, hoe wil je 2 schijven met hetzelfde sn nummer? uit dezelfde productie kan ik enigzins wel inkomen.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 17:12

cue

Ik wou net zeggen, volgens mij is er geen een schijf met hetzelfde serienummer wel met hetzelfde modelnummer ...DUH

Verwijderd

ze moeten gewoon allebij even groot zijn, ja hoeft niet, maar dan krijg je zoals al eerder gezegd hier de grootte van de kleinste schijf.

Verwijderd

lassen......haha :D
dat doet me denken aan die "slimme" vraag van mijn opa: moet ik die cd erin stoppen als ik Windows wil installeren?

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Op donderdag 14 juni 2001 18:09 schreef Emperor het volgende:
lassen......haha :D
dat doet me denken aan die "slimme" vraag van mijn opa: moet ik die cd erin stoppen als ik Windows wil installeren?
Waarin ? Op die bekerhouder zeker ...

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 18:25 schreef NightBird het volgende:

[..]

Waarin ? Op die bekerhouder zeker ...
:D >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Onzin dat die disken gelijk moeten zijn; je kan zelfs een 4.3GB 'stenentijdperk' disk gebruiken en de nieuwste 80GB 7200rpm disk om een RAID array te bouwen. Weet wel dat (ik maak uit je verhaal op dat je een mirror wil maken) je mirror dan slechts 4.3Gbx2=8.6GB groot is (waarbij je de resterende 75.7GB niet kan benaderen) en slechts zo snel is als de 'stenentijdperk' disk en de supersnelle nieuwe 80GB 7200rpm disk gewoon op een paar procent van zijn kunnen draait, erg jammer. Je kunt natuurlijk ook voor een prikkie een 2e 4~6GB disk op de kop tikken en daar mee RAID fröbelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Is die overige ruimte dan niet op andere manieren te benaderen en om dingen op te slaan en af te spelen?

Nieuw, nu met Twitter

• Grrrrrene
  • Niet online
Je wilde geloof ik 60GB of groter, dan neem je gewoon 2 HD's van 30 - 45GB en een promise ATA100 Raid kaartje (zijn beter dan die highpointshit die op mijn mobo zit) en 2 7200 rpm HD's... Dan heb je echt een mooie combinatie :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 20:36 schreef xfile het volgende:
Is die overige ruimte dan niet op andere manieren te gebruiken?
Jawel hoor, maar je hebt dus 1 partitie van 8,6GB en dat werkt in raid 0 (neem aan dat je raid0 wil)... Die overige 76GB kun je dan een aparte partitie van maken, of meerdere... Heb je dus een C-schijf met raid0, 8,6GB... En de rest moet je zelf maar beslissen, voorbeeld:

C: Raid0, 8,6GB, voor je OS + programma's
D: Partitie van je 80GB HD, zeg maar 20GB ofzo voor mp3
E: Partitie van je 80GB HD, zeg maar 30GB aan films
F: Partitie van je 80GB HD, zeg maar 10GB aan setups van programma's
G: Partitie van je 80GB HD, zeg maar 16GB aan games (ofzo)

edit:
Wazige post denk ik, maar als het niet duidelijk is, just ask...

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Grrrrrene, dank je voor de uitleg.

Ik word weer een beetje enthuisiaster om mijn originele plan aan te houden, want ik zag het ff niet meer zitten, omdat er een paar zeiden dat je identieke HD's moest hebben.

Mijn plan is nu dat ik een promise kaartje koop, die erin plug en een HD van de dumpdag erbij aansluit, ik laat wel weten of het is gelukt, thnx iedereen voor de uitleg :) ;)

Nieuw, nu met Twitter

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 20:48 schreef xfile het volgende:
Grrrrrene, dank je voor de uitleg.

Ik word weer een beetje enthuisiaster om mijn originele plan aan te houden, want ik zag het ff niet meer zitten, omdat er een paar zeiden dat je identieke HD's moest hebben.

Mijn plan is nu dat ik een promise kaartje koop, die erin plug en een HD van de dumpdag erbij aansluit, ik laat wel weten of het is gelukt, thnx iedereen voor de uitleg :) ;)
Ow, je moet ook weer niet _te_ enthousiast worden hoor :P Je huidige HD is redelijk oud, dus die vertraagt je nieuwe HD, misschien is je nieuwe wel sneller dan in raid0 met je huidige :)

Trouwens, waarom koop je niet 2 HD's van 45GB? Dan doe je die HD van 4,3GB naar je 2e pc, want daar moet je er ook nog 1 voor hebben :)

Verwijderd

makkelijk zat, het kan NIET. :(

Want je hebt gewoon een standaart via u100 controllertje, die ken je niet verbouwen, ook niet in de bios. Dat "verbouwen" kan alleen met promise of HTP370 (whatever) kaartjes of chippies. Dus helaas pindakaas het kan niet. MAAR...
Je kunt natuurlijk veel geld besparen door een promise u100 kaartje te kopen (zonder raid) en DIE te VERBOUWEN :p . Maar wel eerst kijken voor dat we inkopen beginne te doen: TIP: http://tweakhardware.com/raid/

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Tsja, 2 HD's is me nu een beetje te duur, maar ik zal ff kijken hoe de prijzen nu zijn:

Redelijk goedkoop-->2
duur-->1

En ja, dat is waar ook, ik heb er idd nog 1 nodig voor mijn 2e pc'tje :)

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Heej Xfile, volgens mij heb je nog steeds geen idee wat raid is in godsnaam

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 20:56 schreef Lexxie het volgende:
Heej Xfile, volgens mij heb je nog steeds geen idee wat raid is in godsnaam
Waarom? Omdat ze meisje is ofzo? 'k heb het 'r gisteren zelf uitgelegd (misschien niet goed ;) )

Verwijderd

Is dat hier een tweakersforum? Je kan dus van een onboard ata 100 promise controller dus inderdaad een raidcontroller maken, zelfs zonder solderen.
http://www.tweakhardware.com/raid/

• Abbadon
Op donderdag 14 juni 2001 20:41 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar je hebt dus 1 partitie van 8,6GB en dat werkt in raid 0 (neem aan dat je raid0 wil)... Die overige 76GB kun je dan een aparte partitie van maken, of meerdere... Heb je dus een C-schijf met raid0, 8,6GB... En de rest moet je zelf maar beslissen, voorbeeld:
Hoe wou jij die overige 76GB benaderen :? De RAID controller 'maakt' van de 80GB disk een 4.3GB en de rest is dan echt niet meer te benaderen hoor; elk OS 'ziet' van zo'n settup maar 4.3GB. Werkt alleen als je er een 'just a bunch of disks' van maakt, maar dat biedt nou niet echt een voordeel.
Overigens maakte ik in m'n vorige reply een klein foutje, als je met een mirror werkt is de diskarray niet 8.6 maar slechts 4.3GB, dat maakt de verspilling nog groter; er wordt maar 4.3GB v.d. 80GB gebruikt en tot overmaat van ramp zie je deze ook nog eens niet (want er staat exact dezelfde data op als op de oude 4.3GB disk)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Let er wel op welke RAID controller je gaat kopen. Meeste simpele controllers zoals die van Promise en Abit kunnen de overige harddisk ruimte inderdaad niet benutten, als je twee harddisks van verschillende groottes gebruikt. Een meer geavanceerde RAID controller kan dat wel. Weet eigenlijk niet welke controllers dat kunnen. Zal wel weer zo'n SCSI exemplaar zijn en das in het toaal weer behoorlijk duurder (je hebt er ook andere type harddisks voor nodig).

Verwijderd

Als jou doel speciaal backup is denk ik dat je beter niet die moeite van raid 1 kan nemen.
Het beschermd je namelijk niet tegen user-errors, ik bedoel dus als jij een bestand verneukt dan staat het op alle twee de schijven gewoon hetzelfde.
Het hangt allebei in dezelfde computer, stel je een bliksem ofzo voor, dan heb je 2 schijven kapot.

Raid helpt maar voor 1 ding: een HD crash. (klopt toch?)
Je kan denk ik net zo goed (of beter) regelmatig, evt. automatisch, kopieren van ene naar andere HD. En natuurlijk nog een extra backup op cd oid mocht er wat extreems met je pjutertje gebeuren :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 21:36 schreef abbadon het volgende:

[..]

Hoe wou jij die overige 76GB benaderen :? De RAID controller 'maakt' van de 80GB disk een 4.3GB en de rest is dan echt niet meer te benaderen hoor; elk OS 'ziet' van zo'n settup maar 4.3GB. Werkt alleen als je er een 'just a bunch of disks' van maakt, maar dat biedt nou niet echt een voordeel.
Overigens maakte ik in m'n vorige reply een klein foutje, als je met een mirror werkt is de diskarray niet 8.6 maar slechts 4.3GB, dat maakt de verspilling nog groter; er wordt maar 4.3GB v.d. 80GB gebruikt en tot overmaat van ramp zie je deze ook nog eens niet (want er staat exact dezelfde data op als op de oude 4.3GB disk)
Is dat zo? Ik dacht dat je dat deel wat je over hield wel kon partitioneren? Nou ja, ik heb het nooit geprobeerd en heb 2 identieke HD's, dus het gaat voor mij niet op. Hoe dan ook is het onzinnig om een 4,3 en een 80GB HD in raid 0 of 1 te zetten, sonde voor die 80GB disk... Kun je beter aan mij geven ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 23:12 schreef Fuego het volgende:
Als jou doel speciaal backup is denk ik dat je beter niet die moeite van raid 1 kan nemen.
Raid 1 is idd voor backup: ene HD crashed, andere staat alles nog op.
Het beschermd je namelijk niet tegen user-errors, ik bedoel dus als jij een bestand verneukt dan staat het op alle twee de schijven gewoon hetzelfde.
Het hangt allebei in dezelfde computer, stel je een bliksem ofzo voor, dan heb je 2 schijven kapot.
Da's niet helemaal waar, bij een blikseminslag krijgt je voeding een stoot te verduren, stond in DOC (ofzo) een topic over... Alles werkte nog, behalve de voeding...
Raid helpt maar voor 1 ding: een HD crash. (klopt toch?)
Je kan denk ik net zo goed (of beter) regelmatig, evt. automatisch, kopieren van ene naar andere HD. En natuurlijk nog een extra backup op cd oid mocht er wat extreems met je pjutertje gebeuren :)
Dat is waar, maar raid0 is wel lekker snel en misschien wat minder betrouwbaar, maar daar heeft ze een brander voor :P

Verwijderd

Sorry, ik mag dit eigenlijk niet zeggen want een echt sympatieke opmerking is het niet.

Maar, maar ik kan het niet laten...

"Ik hoop dat je geen IT opleiding doet want als ik lees wat je allemaal uitkraamt denk ik, die slaagt nooit".

Aaaargh, zo het is er uit.
Sorry, ja ik weet het. Ik had het niet moeten zeggen. Sorry. No hard feelings...

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Kee, en wat moet ik nu als eindconclusie trekken?

Nieuw, nu met Twitter

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 23:32 schreef SaintNightmare het volgende:
Sorry, ik mag dit eigenlijk niet zeggen want een echt sympatieke opmerking is het niet.

Maar, maar ik kan het niet laten...

"Ik hoop dat je geen IT opleiding doet want als ik lees wat je allemaal uitkraamt denk ik, die slaagt nooit".

Aaaargh, zo het is er uit.
Sorry, ja ik weet het. Ik had het niet moeten zeggen. Sorry. No hard feelings...
Over wie heb je het nu?

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Nou, er komt hier een partij onzin voorbij. Niet te filmen.
Het is wel goed bedoeld maar... zeg dan niks of zo. Ja sorry, ik weet het klink lomp.

Ik kwam deze draad toevallig tegen en ik weet wel het een en ander van RAID (tenminste, daar wordt ik wel voor betaald) en de onwaarheden die hier door sommigen worden verteld zijn echt <zelf invullen>.

Nogmaals, niks ten nadele, het is allemaal goed bedoeld en het is onsympatiek om dat af te katten. Mijn excuses als ik iemand beledigd heb. Hoewel het niet de bedoeling is ben ik me er van bewust dat het bijna onvermijdelijk is.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Wat stel jij dan voor?

Nieuw, nu met Twitter

• Abbadon
Op Thursday 14 June 2001 23:42 schreef SaintNightmare het volgende:
Nou, er komt hier een partij onzin voorbij. Niet te filmen.
Het is wel goed bedoeld maar... zeg dan niks of zo. Ja sorry, ik weet het klink lomp.

Ik kwam deze draad toevallig tegen en ik weet wel het een en ander van RAID (tenminste, daar wordt ik wel voor betaald) en de onwaarheden die hier door sommigen worden verteld zijn echt <zelf invullen>.

Nogmaals, niks ten nadele, het is allemaal goed bedoeld en het is onsympatiek om dat af te katten. Mijn excuses als ik iemand beledigd heb. Hoewel het niet de bedoeling is ben ik me er van bewust dat het bijna onvermijdelijk is.
Zuiver onze hersenen van 'de niet te filmen partij grote onzin', en vertel ons dan maar even hoe de vork in de steel zit, als jij het toch allemaal zo goed weet.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Als ik het goed begrijp wil je een RAID-config, zodat je 'alles dan twee keer opslaat' en je dan je opdrachten voor school 'veilig' opslaat?

Dat is met een heel andere, betere, eenvoudigere en veiligere methode op te lossen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Da's niet helemaal waar, bij een blikseminslag krijgt je voeding een stoot te verduren, stond in DOC (ofzo) een topic over... Alles werkte nog, behalve de voeding...
Mits je geen TV-kaart hebt :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

1- Koop op de HCC een promise raid kaartje
2- Koop twee schijven van dezelfde groote
Op de HCC kun je ook "oude" schijven
kopen voor een prikkie. Laten we zeggen
2x 10 GB. Maak een RAID 1 aan in het BIOS
van de Promise.
3- Vergeet wat een hoop onzin mensen zonder
verstand van RAID zeggen.

Als ik het goed begrijp wil je veilig zijn voor een eventuele hardware crash. Wat ik wel kan aanraden is OOK periodiek backups maken op CD of zo. Als je bestand corrupt raakt (wat met MSWORD :r nog wel eens gebeurd) is het bestand corrupt op twee schijven omdat het een exact realtime duplicaat is.

Veel succes verder.

PS. Op een promise kan je wel met een schijf van 10 gb en een schijf van 20 gb een RAID 1 maken en toch de andere 10 gb die je over hebt benaderen. Je moet dan een nieuwe set aanmaken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op Friday 15 June 2001 08:28 schreef BIGSMARTASS het volgende:
van de Promise.

Als ik het goed begrijp wil je veilig zijn voor een eventuele hardware crash. Wat ik wel kan aanraden is OOK periodiek backups maken op CD of zo. Als je bestand corrupt raakt (wat met MSWORD :r nog wel eens gebeurd) is het bestand corrupt op twee schijven omdat het een exact realtime duplicaat is.

Veel succes verder.
Zo... Eindelijk een goeie reactie over raid..
Al vrees ik wel dat dit nog niet het nodige resultaat geeft.. Je hebt de data wel 2 x opgeslagen, maar zoals eerder ook al is gezegt, het is niet zo dat als bijv. word een fout maakt, je het goede bestand effe van de andere schijf kan afhalen.. Het is wel nuttig als je vreest dat die oude hdd niet lang meer mee zal gaan!

Als je trouwens windows2000 of NT draait, kun je ook gewoon de nieuwe schijf als bootdisk gebruiken, en een partitie van 4.3Gig samen met de oude schijf als stripeset gebruiken.. Dan heb je een softwarematige raid oplossing.. Het is wel iets trager, maar door die oude hdd merk je dat toch niet! Bovendien is het dan toch puur als veiligere data-opslag..

Overigens ook nog een opmerking over die blikseminslag.. Het kan zijn dat alleen je voeding d'r aangaat.. Maar met een beetje pech kun je toch echt je hele systeem weggooien.. Dan helpt echt geen raid of whatever.. Alleen backups :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit is ontzettend grappig :) .

De topic-starter heeft werkelijk helemaal geen flauw idee waar het over gaat, of wat raid is. En dan gaan mensen hele goedbedoelde adviezen geven. Ik heb ook een advies: zoek eens naar een paar goede artikelen over raid (zoeken op t.net levert al heel wat op), en ga je afvragen wat je eigenlijk wilt.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op Thursday 14 June 2001 17:23 schreef Adonias het volgende:
Euh, identiek serienummer? Da's knap, want dat is uniek :D

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 08:28 schreef BIGSMARTASS het volgende:
van de Promise.

Veel succes verder.

PS. Op een promise kan je wel met een schijf van 10 gb en een schijf van 20 gb een RAID 1 maken en toch de andere 10 gb die je over hebt benaderen. Je moet dan een nieuwe set aanmaken.
Kijk, hier heb ik wat aan, duizendmaal thnx. Ik zal op de pd-dumpdag wel kijken of ze goedkopere HD's hebben en een promise raid kaart.

Dank je voor het succes, zal ik wel nodig hebben ;)

Nieuw, nu met Twitter

Pagina: 1