Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Ik heb een simpel NASje staan. Een D-Link DNS 320. Zodra ik de software draai om deze te installeren word hij netjes herkend tijdens de installatie , maar zodra de installatie klaar is en de schijven netjes raid 1 zijn geformatteerd en ingesteld zie ik de NAS nergens meer terug. Niet op IP adres in bv IE , niet onder "Deze computer" , niet in het netwerk....Nergens! En er word wel een stationletter toegewezen , namelijk Z:

Nou heb ik niet heel veel ervaring wat NAS , ip instellen en dat soort grappen , maar ging er toch wel een beetje vanuit dat dit plug-and-play was.

Iemand een oplossing hoe ik mijn NAS tevoorschijn kan toveren? Google bied helaas geen duidelijk installatie van dit type , andere types hebben net weer andere software.

Zit al een paar uur te klooien , maar kom er niet uit.

Mvg ,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Als je bij netwerkverbindingen kijkt, is hij daar wel te lokaliseren? Toen ik een map deelde van de ene pc, en die bij de andere pc wou zien, moest ik via Network met rechtermuisknop de PC die deelt openen, daar zag ik de gedeelde mappen. Daarna moet je "map network drive" doen. De schijf had wel een schijfnummer (namelijk van de pc die hem deelt) maar de "ontvangende" had hem nog niet toegevoegd.

Ik weet niet of het met jouw NAS ook zo werkt, maar je kunt er altijd even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
luuksnijmegen schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:51:
Als je bij netwerkverbindingen kijkt, is hij daar wel te lokaliseren? Toen ik een map deelde van de ene pc, en die bij de andere pc wou zien, moest ik via Network met rechtermuisknop de PC die deelt openen, daar zag ik de gedeelde mappen. Daarna moet je "map network drive" doen. De schijf had wel een schijfnummer (namelijk van de pc die hem deelt) maar de "ontvangende" had hem nog niet toegevoegd.

Ik weet niet of het met jouw NAS ook zo werkt, maar je kunt er altijd even naar kijken.
Inmiddels is het gelukt , vraag me niet hoe....maar hij doet het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Hoe? :+