Ik ben op zoek naar een luxe router met goede dekking naar zolder + goede snelheden op de mobiele apparaten(5GHz??)
Zelf denk ik aan een ASUS RT-AC68U of een Netgear R7000 Nighthawk AC1900, deze routers behoren op dit moment toch wel tot de betere, de nieuwere versies van deze 2 routers (de Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 en de ASUS RT-AC87U) zijn voor mij het prijsverschil niet waard.
Welke van deze 2 routers geeft de beste dekking door het huis heen en met welke kan ik de beste snelheden halen met mobiele apparaten?
Budget: Rond de 150 als max
Omgeving: Rijtjeshuis, router komt op de BG, ca midden van het huis tegen de muur met de buren aan.
Apparaten in huis:
- BG: TV(wifi), Dolby Surround(lan), Wii(wifi)
- 1e: TV(lan)
- zolder: PC(lan), NAS(lan), Printer(lan), Omvormer zonnepanelen(lan)
- mobiel: Macbook Pro(wifi), 2x iPhone 5S/6(wifi), 1x iPad(wifi)
Zelf denk ik aan een ASUS RT-AC68U of een Netgear R7000 Nighthawk AC1900, deze routers behoren op dit moment toch wel tot de betere, de nieuwere versies van deze 2 routers (de Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 en de ASUS RT-AC87U) zijn voor mij het prijsverschil niet waard.
Welke van deze 2 routers geeft de beste dekking door het huis heen en met welke kan ik de beste snelheden halen met mobiele apparaten?
Budget: Rond de 150 als max
Omgeving: Rijtjeshuis, router komt op de BG, ca midden van het huis tegen de muur met de buren aan.
Apparaten in huis:
- BG: TV(wifi), Dolby Surround(lan), Wii(wifi)
- 1e: TV(lan)
- zolder: PC(lan), NAS(lan), Printer(lan), Omvormer zonnepanelen(lan)
- mobiel: Macbook Pro(wifi), 2x iPhone 5S/6(wifi), 1x iPad(wifi)