ASUS RT-AC68U of Netgear R7000 Nighthawk AC1900

Pagina: 1
Acties:

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:47
Ik ben op zoek naar een luxe router met goede dekking naar zolder + goede snelheden op de mobiele apparaten(5GHz??)

Zelf denk ik aan een ASUS RT-AC68U of een Netgear R7000 Nighthawk AC1900, deze routers behoren op dit moment toch wel tot de betere, de nieuwere versies van deze 2 routers (de Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 en de ASUS RT-AC87U) zijn voor mij het prijsverschil niet waard.

Welke van deze 2 routers geeft de beste dekking door het huis heen en met welke kan ik de beste snelheden halen met mobiele apparaten?

Budget: Rond de 150 als max
Omgeving: Rijtjeshuis, router komt op de BG, ca midden van het huis tegen de muur met de buren aan.

Apparaten in huis:
- BG: TV(wifi), Dolby Surround(lan), Wii(wifi)
- 1e: TV(lan)
- zolder: PC(lan), NAS(lan), Printer(lan), Omvormer zonnepanelen(lan)
- mobiel: Macbook Pro(wifi), 2x iPhone 5S/6(wifi), 1x iPad(wifi)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-02 23:11
ik heb de nighthawk AC1900 ,maar ik moet zeggen,1 router is niet genoeg om 5ghz dekking te krijgen in het hele huis.

Je zal dan denk ik toch echt met meerdere AP's moeten werken

Tenminste niet als er veel beton in het huis zit.
Dan is het natuurlijk ook nog belangrijk waar de router staat..
Staat deze beneden wegens in een meterkast dan word het signaal natuurlijk niet beter op.

Het 2.4ghz signaal is wel hard en dat signaal komt wel overal

[ Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 29-01-2015 21:20 ]

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Om kort uit te leggen, de 5 ghz heeft minder penetratie, hoe hoger de frequentie hoe minder penetratie en dus minder ver het gaat. De 2.4 ghz is nog redelijk maar die penetreert eigenlijk ook helemaal niet zo goed. Als het mogelijk zou zijn zouden ze een 433 mhz router moeten maken om dan een enorme penetratie te krijgen, maar dan zal de snelheid natuurlijk wel wat vertragen.

Maar, ik vind dat je niet echt zo een dure router nodig hebt aangezein alle dingen die capabel zijn tot snelle snelheden toch lan hebben. Je zou misschien gewoon voor een acces point kunnen gaan zoals deze: http://tweakers.net/produ...uiti-unifi-ap-long-range/ deze heeft al een redelijk goede snelheid en deze een iets betere: http://tweakers.net/produ...0211-b-g-n-24-ghz-20-dbm/

• freaky35
waarom zijn je tv e wii nog via wifi, ik zou er een switch tusssen zetten,zodat de tv en ook wii bedraad zijn.
Vooral omdat de wii nog het oude beveiliging gebruikt gebruikt als beveiliging.

• makooy
Ik weet dat 5GHz het niet haalt tot zolder, is ook niet echt nodig zolang er maar goede 2.4GHz dekking is. De mobiele apparaten welke 5GHz ondersteunen blijven vooral op BG/1e etage. Er zit wel gewapend beton in de vloeren welke voor signaalverlies zorgt, op dit moment heb ik een UPC Technicolor TC7200 router welke net bereik geeft op zolder. Bereik is niet denderend maar net genoeg om bijv spelletjes te spelen op iPhones

Meerdere routers/acces points vindt ik eigenlijk zonde van het geld, wil het liefste de router functies uitschakelen van me UPC router en zelf "in-control" zijn qua netwerk.

@freaky35, TV en Wii zijn bewust op Wifi aangesloten ivm tekort netwerkpoorten op router, zoals in de link hieronder aangegeven kan de Wii ook gewoon op WPA2-PSK(AES) werken.

http://en-americas-suppor...d-wireless-security-types

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Welke features zou je dan wensen, want de meeste routers hebben alles wat je nodig hebt, op misschien Network attached storage na dan. Maar dan kan je even goed een nas kopen.

• freaky35
TerrorSource schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:43:
Ik weet dat 5GHz het niet haalt tot zolder, is ook niet echt nodig zolang er maar goede 2.4GHz dekking is. De mobiele apparaten welke 5GHz ondersteunen blijven vooral op BG/1e etage. Er zit wel gewapend beton in de vloeren welke voor signaalverlies zorgt, op dit moment heb ik een UPC Technicolor TC7200 router welke net bereik geeft op zolder. Bereik is niet denderend maar net genoeg om bijv spelletjes te spelen op iPhones

Meerdere routers/acces points vindt ik eigenlijk zonde van het geld, wil het liefste de router functies uitschakelen van me UPC router en zelf "in-control" zijn qua netwerk.

@freaky35, TV en Wii zijn bewust op Wifi aangesloten ivm tekort netwerkpoorten op router, zoals in de link hieronder aangegeven kan de Wii ook gewoon op WPA2-PSK(AES) werken.

http://en-americas-suppor...d-wireless-security-types
Dan kan je er alsnog beter een switch tussen zetten, werkt beter als draadloos :),maar dat ter zijde :)
Ik weet niet hoe groot je huis is natuurlijk, maar hier hebben we ook beton overal en het signaal is krachtig van 2,4ghz echter de router staat hier op de eerste verdieping.

Verwijderd

Wat me opvalt is dat er niet echt gekeken wordt naar de vraag van TS. Hij vraagt welke van de twee routers wordt aanbevolen en waarom.... Of mis ik iets? :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit een beetje in hetzelfde schuitje. WNDR3700 begint een beetje kuren te vertonen. Dus ben ook op zoek naar een mooie nieuwe router. En dan kom je -al reviews lezend- inderdaad bij deze twee uit :)

• makooy
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:48:
Wat me opvalt is dat er niet echt gekeken wordt naar de vraag van TS. Hij vraagt welke van de twee routers wordt aanbevolen en waarom.... Of mis ik iets? :)
Daarom heb ik hier de hoop ook een beetje opgegeven qua vraag.. er wordt alleen maar gezegd hoe ik het anders moet doen en er komt geen antwoord op de gestelde vraag.

Router op BG met 5ghz op BG/1e en 2,4GHZ op BG/1e/zolder moet volgens mij wel lukken met deze 2 routers alleen weet ik op dit moment niet welke van de 2 ik moet kiezen...

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-02 21:02
TerrorSource schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:35:
[...]

Daarom heb ik hier de hoop ook een beetje opgegeven qua vraag.. er wordt alleen maar gezegd hoe ik het anders moet doen en er komt geen antwoord op de gestelde vraag.

Router op BG met 5ghz op BG/1e en 2,4GHZ op BG/1e/zolder moet volgens mij wel lukken met deze 2 routers alleen weet ik op dit moment niet welke van de 2 ik moet kiezen...
Ze zijn echt (precies) hetzelfde, ze zijn gemaakt om tegen elkaar te concurreren maar bieden hetzelfde. Check even de prijzen, neem de goedkoopste.
5Ghz op BG en 1e moet lukken, in mijn geval wel. Ik gebruik de AC68U, omdat Asus toch wel echt pracktspul maakt qua kwalitekt en ook service heb ik ontzettend goeie ervaringen mee.
Ik ga je toch wel adviseren de router op de 1e verdieping te zetten dan heb je over goeie (5Ghz) dekking, beter dan hem op de BG te zetten.

Mvg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De chipset is sowieso eender, dus wat mij betreft zou de keuze inderdaad op een merk ofwel software moeten vallen.

Verwijderd

Top heren, dat is informatie waar we wat mee kunnen. Ik zat, zoals misschien ook wel een beetje duidelijk was, met dezelfde vraag. Mij was ook nog niet bekend dat de chipsets gelijk waren en dus hardwarematig weinig tot geen verschil.

Software van Asus spreekt mij zelf meer aan, van wat ik gezien heb. Beiden dank in ieder geval.

• makooy
Tweaker010 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:27:
[...]

Ze zijn echt (precies) hetzelfde, ze zijn gemaakt om tegen elkaar te concurreren maar bieden hetzelfde. Check even de prijzen, neem de goedkoopste.
5Ghz op BG en 1e moet lukken, in mijn geval wel. Ik gebruik de AC68U, omdat Asus toch wel echt pracktspul maakt qua kwalitekt en ook service heb ik ontzettend goeie ervaringen mee.
Ik ga je toch wel adviseren de router op de 1e verdieping te zetten dan heb je over goeie (5Ghz) dekking, beter dan hem op de BG te zetten.

Mvg
Ik heb hem helemaal door!
MikeyMan schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:33:
De chipset is sowieso eender, dus wat mij betreft zou de keuze inderdaad op een merk ofwel software moeten vallen.
Heren, bedankt! Dit helpt een hoop! :)

• thaize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2024
Geldt dit trouwens ook voor de nieuwere versies van deze 2 routers (de Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 en de ASUS RT-AC87U) dat die ook weer de zelfde chip hebben en je dus het beste de goedkoopste kan pakken ??
Pagina: 1