Welke videokaart voor een C2D

Pagina: 1
Acties:

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Eindelijk heb ik een DFI Lanparty T2RS JR op de kop kunnen tikken, maar ik zou niet weten welke videokaart ik erbij zou moeten halen.

Huidige Specs:
C2Q@ 3Ghz, welke weet ik niet meer precies (kan misschien nog wel wat harder, 3,4 moet wel te doen zijn)
4GB ram(ik krijg het bord niet aan het booten met 8 )
Corsair CX600M
AMD 5770

PC wordt voornamelijk gebruikt als mediacenter, maar ik zou er weer graag spelletjes mee kunnen spelen op mijn TV.

Aangezien ik zo lang heb lopen zoeken naar een bord waar 2 videokaarten(C2D en microATX) op passen zou ik graag Crossfire willen draaien. Dit zorgt er voor dat nVidia kaarten min of meer automatisch afvallen. Zelf dacht ik aan een 6850 in crossfire, maar ik ben bang dat dit te zwaar is voor mijn voeding en overkill voor de CPU. Ik vroeg me af of ik nog wat kaarten was vergeten.

Ik wil rond de 100 euro uitgeven, dit zorgt ervoor dat een AMD R7 260 buiten budget valt in Crossfire.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Waarom wil je perse CrossfireX?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Exphy
Omdat ik lang op zoek was naar een microATX bord met 2 16X sloten. Er zijn er, voor zover ik weet, 3 uitgebracht. Ik heb dus de DFI en een industrieel bord(Abit LG-95C
) waar geen C2D in draait. Eigenlijk wil ik alleen CrossfireX draaien omdat het kan. Hoeft natuurlijk niet perse, maar het zou het wel afmaken. Zeker in een LianLi V300.

Kom er net achter dat een R7 260X mogelijk wel binnen het budget kan(net boven budget) , maar zou dat niet zware overkill worden met een C2Q

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Tweedehands geen optie?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Het is mini itx of micro atx. mini itx heeft altijd maar 1 x16 slot. micro atx kan er wel 2 hebben.

nu weer ontopic. heb je een "echte" game nog ergers anders staan? zoja gewoon steam naadloos met xbmc laten werken(als je xbmc gebruikt). en dan van je main pc streamen. vrijwel geen gpu kracht voor nodig. alleen een gig netwerk. maar dat moet wel lukken voor 100 euro.

• Exphy
Ik ga enkel uit van 2ehandse kaarten. Nieuwe kaarten geven niet dezelfde prijs/kwaliteit.
loki504 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:42:
Het is mini itx of micro atx. mini itx heeft altijd maar 1 x16 slot. micro atx kan er wel 2 hebben.

nu weer ontopic. heb je een "echte" game nog ergers anders staan? zoja gewoon steam naadloos met xbmc laten werken(als je xbmc gebruikt). en dan van je main pc streamen. vrijwel geen gpu kracht voor nodig. alleen een gig netwerk. maar dat moet wel lukken voor 100 euro.
Dat moet inderdaad micro zijn, was even verward aangezien er tegenwoordig zoveel miniITX is(en mini is groter dan micro, dus eigenlijk zouden ze dat moeten omdraaien :P)

Momenteel zit ik zonder echte gamePC, die staat tijdelijk bij m'n broertje. Daar doe ik ook mijn fotobewerking op. Met gamen bedoel ik niets echt heel zwaars, voornamelijk indiegames en lichtere spellen. Als ik iets nieuws wil spelen dan verwacht ik niet dat ik dat op High kan doen, als ik maar enigzins fatsoenlijk in FHD kan renderen.

Heb je trouwens misschien wat meer informatie over dat streamen naar XBMC, ik ga zelf ook even op zoek.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
Tweedehands moet je voor ongeveer honderd Euro al een HD 7950 3GiB GDDR5 kunnen kopen (R9 280 met lagere kloksnelheden).

CrossFire en SLI zijn leuke hebbedingetjes maar meer ook niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Exphy
NitroX infinity schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:36:
Tweedehands moet je voor ongeveer honderd Euro al een HD 7950 3GiB GDDR5 kunnen kopen (R9 280 met lagere kloksnelheden).

CrossFire en SLI zijn leuke hebbedingetjes maar meer ook niet.
Gaat een C2Q dat wel kunnen bijhouden? Het zou overigens wel de verstandige optie zijn. Maar ik wil eigenlijk crossfire draaien, enkel omdat het kan, niet omdat het beter zou zijn.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 23:13

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb vroeger een Q6600@3.8GHz gehad in combinatie met een 5970. De processor bottleneckte zwaar. Het is vergelijkbaar met 2x 5850 en 2x 5870. Ik denk dat je met een tweede 5770 nogsteeds een zware bottleneck ondervind van je cpu, zeker deze maar op 3GHz loopt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Exphy
fynrd1 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:07:
Ik heb vroeger een Q6600@3.8GHz gehad in combinatie met een 5970. De processor bottleneckte zwaar. Het is vergelijkbaar met 2x 5850 en 2x 5870. Ik denk dat je met een tweede 5770 nogsteeds een zware bottleneck ondervind van je cpu, zeker deze maar op 3GHz loopt.
Ik wil eigenlijk gewoon heel graag crossfire draaien, ik weet dat ik met een enkele kaart eigenlijk beter af ben.

Cpu had trouwens geen moeite om een 470gtx bij te benen, dat zou ongeveer even snel moeten zijn als 2 maal een 5770.

CPU zou denk ik wel harder moeten kunnen, in een ander bord heb ik hem op 3.5 gehad. Nog niet echt de tijd genomen om hem te tweaken op dit bord. Warmte is ook wel een probleem voor de cpu aangezien ik een low profile koeler moet gebruiken. Mijn termalright asp140 past helaas niet icm de DFI

Pagina: 1