Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Weekendje een leuke auto, waarheen / wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:05
Ik heb binnenkort een weekendje een leuke auto tot m'n beschikking. Maar de vraag is nu: wat ga ik er mee doen? Wie heeft er tips over wat leuk is om (door)heen te rijden o.i.d.

De autobahn is vast leuk voor even, maar om daar nou een of twee dagen mee te vullen.. :p

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Wat is een leuke auto? :)

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

Daniel36

vernieuwde formule

Een Ferrari!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wat cosmokramer zegt.

Een Donkervoort? --> Oostenrijk schotland wales, etc etc.
Dikke vette 4wd? --> furstenau (spelling?)
Ferrari? --> circuit Spa francorchamps
golf gti --> met de andere petjes over de Ring.
Bentley --> roadtrip naar monaco
Ford Focus --> lekker thuis filmpje kijken.

Hangt er wel vanaf hoe lang het weekendje duurt, van vrijdag tot maandag, of zaterdagochtend tot zondagavond.

[ Voor 24% gewijzigd door Flagg op 29-01-2015 19:24 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Autobahn doet een flink gemotoriseerde D of E segmenter oid vermoeden, dan hou ik het gewoon op de ring amsterdam:)

Indien het echt een leuke auto betreft zou ik een hotel in de Belgische Ardennen boeken, net mooi voor 2 dagen.

• henri86
Tis een dikke 4-serie idd, dus misschien iets minder leuk dan de meeste hier veronderstellen. Autobahn trekt me niet, daarom de mention in de openingpost alvast, dat dat voorstel weg bleef.

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Dikke 4 is een mooi compromis tussen echt leuk en dikke D-segmenter, dus toch maar de Ardennen is wat er bij me opkomt. Zelf wel regelmatig gedaan in de buurt van Gedinne, heuveltjes, bochtjes, feest:), en dat met een bescheiden 1600cc.

• henri86
Zat zelf ook aan ardennen/luxemburg te denken. Mooiste wegen en omgevingen daar?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
henri86 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:32:
Tis een dikke 4-serie idd, dus misschien iets minder leuk dan de meeste hier veronderstellen. Autobahn trekt me niet, daarom de mention in de openingpost alvast, dat dat voorstel weg bleef.
435i dus?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Luxemburg, moezel, eiffel... :Y

Wise enough to play the fool

• Flagg
  • Niet online

Flagg

henri86 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:32:
thuis filmpje kijken. :)

Nee grapje, maar dan heb ik geen idee, niet zo bijzonder dat ik er iig speciaal km's voor zou gaan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 29-01-2015 20:47 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Luxemburg idd! Mooie weggetjes, lekker in de nacht overheen razen, niemand te bekennen :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• henri86
Flagg schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:46:
[...]

thuis filmpje kijken. :)

Nee grapje, maar dan heb ik geen idee, niet zo bijzonder dat ik er iig speciaal km's voor zou gaan maken.
tis maar wat je gewend bent natuurlijk ;)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Bommes

Capo del formaggio

Als je het niet gewend bent zou ik juist in dit jaar getijde niet zomaar ff met zo een bak naar de Ardennen gassen.
Lekker gladde weggetjes en een RWD met wat vermogen er op... :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd...

Zou voordat je daarheen gaat op overzichtelijkere bochtweggetjes in de buurt oefenen. Dijken zijn ideaal - lekker sturen, maar wel een km vooruit kunnen kijken. Dan nog, begin rustig en voer het op - rwd reageert anders, zeker als je al grip begint te verliezen. Anders kan het een duur grapje worden als je verrast wordt door een tegenliggen in een onoverzichtelijke Ardense bocht en door je reactie controle kwijtraakt en ofwel tegenligger danwel vangrail/rotswand van iets te dichtbij gaat bekijken :o

Oslik blyat! Oslik!

• henri86
Ik heb een redelijk goede voertuigbeheersing ;) Bij de audi driver training is me zelfs eens gevraagd flink wilder te rijden want het zag er te gecontroleerd uit :p

• Flagg
  • Niet online

Flagg

henri86 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:18:
[...]

tis maar wat je gewend bent natuurlijk ;)
VW Golf Variant Slowmotion. En een MG TF op dit moment :+

Maar het is geen exteme auto in een bepaald segment, wat dus betekend dat je er met een kleine 200 km aan gewend bent ws.

Is er niet een wat verder weg gelegen lokatie waar je altijd al eens naartoe wilde gaan ofzo en dat je daar dan nu eens naartoe gaat?

Berlijn ofzo, kan je ff de top uitproberen om vervolgens hele stukken lekker binnendoo te knorren.

Ik zou hem in iig op de trein/boot naar engeland zetten daar 2 dagen rondknorren en de nachtboot vanaf newcastle weer terug. :)

Maar dat zou ik met iedere auto doen als ik een weekendje weg zou willen gaan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 01-02-2015 12:59 ]

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Waarom niet richting de Nurburgring? Leuke omgeving. Ondanks dat de autobahn je niet trekt kun je hem daar even testen;).

Bij de Nurburgring zijn leuke flauwe bochten waar je toch redelijk je lol op kunt.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08
Bommes schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:25:
Als je het niet gewend bent zou ik juist in dit jaar getijde niet zomaar ff met zo een bak naar de Ardennen gassen.
Lekker gladde weggetjes en een RWD met wat vermogen er op... :P
Volgens mij is het met een moderne auto schier onmogelijk om de controle te verliezen als je ESP aan laat en niet 50 km/u te hard rijdt. RWD of niet. Elke keer als ik lees over een gecrashte exoot of M3 dan reden ze 250+ op de autobahn of volgas over een bergweggetje.

Ik zou eerder bang zijn om zelf verkeerd te reageren op het gevoel van uitbreken.
henri86 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:38:
Ik heb een redelijk goede voertuigbeheersing ;) Bij de audi driver training is me zelfs eens gevraagd flink wilder te rijden want het zag er te gecontroleerd uit :p
Zal wel goedkomen dan :P

Nadeel van de Ardennen is dat het Belgische wegennet niet ideaal is (gebrek aan waarschuwingsborden, slecht wegdek), dus ik zou eerder iets in Duitsland zoeken (bijv. Eifel), niet alleen op de Autobahn is het in Duitsland prettiger rijden IMO. Bovendien mag je legaal tot 100 km/u buiten de bebouwde kom, ook op bergwegen waar je dat maximum niet constant zal halen.

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:49
Hier nog een Luxemburg fan.
Bezoek 1 a 2 keer per jaar de omgeving rond Diekirch/Vianden.
Normaal doe ik dat met onze Golf, laatste keer de 911 van m'n broer geleend.
Hoewel het hotel (genoeg goede en goedkope hotelletjes voorhanden) in orde was weinig geslapen en ook 's-avonds laat en bij nacht veel door de omgeving gereden.
Een bezoek aan het nabije Bitburg (D) voor een hap en goed bier is inmiddels traditie.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 13:58

kronolith

[EDIT]

Ik zeg: weekendje Ring, zoals hierboven al is aangegeven. Ook de wegen rondom de ring zijn leuk om te rijden :)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
dion_b schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:40:
Idd...

Zou voordat je daarheen gaat op overzichtelijkere bochtweggetjes in de buurt oefenen. Dijken zijn ideaal - lekker sturen, maar wel een km vooruit kunnen kijken. Dan nog, begin rustig en voer het op - rwd reageert anders, zeker als je al grip begint te verliezen. Anders kan het een duur grapje worden als je verrast wordt door een tegenliggen in een onoverzichtelijke Ardense bocht en door je reactie controle kwijtraakt en ofwel tegenligger danwel vangrail/rotswand van iets te dichtbij gaat bekijken :o
Valt wel mee hoor als je een 435i ofzo kwijt wilt raken onderweg dan moet je toch wel heel erg je best gaan doen en alle esp-achtige functies uitzetten. Ik kan nog wel herinneren de eerste keer dat ik met me 335d vol gas de mooie bocht van de a30 de 12 op pakte. Er wordt redelijk stevig ingegrepen door de elektronica dat je gewoon weg niet uit je spoor gaat. Zelfs op een mooie winterdag en alle hulpjes uit had ik nog altijd het gevoel dat er gecorrigeerd werd :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

henri86 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:38:
Maar een FWD Audi is wat andes dan een RWD 435i. Dan mag je een goede voertuigbeheersing hebben, als jij A verwacht en de auto doet B heb je wel een probleem ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

thefox154 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:11:
[...]

Valt wel mee hoor als je een 435i ofzo kwijt wilt raken onderweg dan moet je toch wel heel erg je best gaan doen en alle esp-achtige functies uitzetten. Ik kan nog wel herinneren de eerste keer dat ik met me 335d vol gas de mooie bocht van de a30 de 12 op pakte. Er wordt redelijk stevig ingegrepen door de elektronica dat je gewoon weg niet uit je spoor gaat. Zelfs op een mooie winterdag en alle hulpjes uit had ik nog altijd het gevoel dat er gecorrigeerd werd :+
Tja, dat is nou niet bepaald zo'n ernstige bocht (althans, neem aan dat je die richting Arnhem bedoelt). Kijk, als je nou volgas geprobeerd had op een Duits klaverblad-op-de-vierkante-millimieter... ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Twee jaar geleden heb ik met m'n pa een kleine tour door NL gedaan met een Porsche GT3 / 2009. Zelf hebben wij ook veel rondgereden rond het gebied van de Veluwe (en daar ook een hotel aangedaan en een museum met klassieke/sportieve auto's). Erg leuk met wat zomers weer en een open dak.

Circuit is ook maar zo/zo, ligt er maar net aan wat je nu echt wilt. Het gaspedaal continu intrappen of ook ervaren wat zo'n ding brengt op wat anders dan recht asfalt en weinig emotie (imho). Nürburgring is anders wel een optie trouwens, mooie kruising tussen circuit en natuur.
Pagina: 1