Van wie heb je dat doorgekregen als ik vragen mag?
Een factuur is weliswaar zo nagemaakt, maar die wordt ook net zo makkelijk afgewezen. Of het nou een zakelijke of particuliere aankoop was.
Met een (originele) bon met geldig serienummer (en meer criteria als bijv. aankooppunt, prijs etc.) kun je altijd bij Apple aankloppen om een activation lock verwijderd te krijgen. Of het wordt toegewezen is altijd afwachten en daar communiceert apple inhoudelijk maar beperkt over. Logisch ook, in wezen gaat het om het bypassen van de Find my device functie. In dat mechanisme zijn vele partijen geïnteresseerd lijkt me zo.
Het is vrij simpel: altijd proberen om eerst het apple id weer toegankelijk te krijgen zodat evt. de zoek mijn phone functie uitgeschakeld kan worden.
Apple id niet te redden: degene even goed uitleggen dat het belangrijk is het apple zo in te richten dat het eenvoudig weer eigen te maken is. Dus geen bogus antwoorden op beveiligingsvragen of een fantasie-geboortedatum toevoegen.
Vervolgens de originele factuur opscharrelen, contact opnemen met applecare zodat zij dit naar de juiste afdeling kunnen doorzetten en dan heb je meestal binnen een week danwel goed of slecht nieuws van apple.