Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Specs Lenovo laptops verwarrend en misleidend?

Pagina: 1
Acties:

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 22:12
Hoop in het correcte forum..zo niet excuus _/-\o_

Ik zit al een tijdje te kijken naar een Flex 2 laptop maar wordt helemaal gek van die sub modellen en de verschillen in specificaties:

Kijk ik bijv naar deze:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00877
TWEAKERS: Max geheugen 16GB

Kijk je dan bijv bij Dixons:
http://www.dixons.nl/lapt...k&utm_source=tweakers.net
Specs: Max 8 GB

4Launch:
https://www.4launch.nl/sh...0---4030U--500GB/tweakers
Specs: max 16GB

Of deze 15"
pricewatch: Lenovo Flex 2 15-59431845
TWEAKERS: Max geheugen 16GB

Dan kijk je bij Paradigit:
http://www.paradigit.nl/l...mpare&utm_source=tweakers
Max Geheugen 8 GB

Bobshop:
http://www.bobshop.nl/nl/...ker&utm_campaign=datafeed
Max Geheugen 16 GB

Heb nog gebeld met Paradigit en die zeggen de specs in te voeren die de fabrikant hen opgeeft ten tijde dat de laptop bij hun in het systeem terecht komt maar ik neem aan dat Boboshop en Tweakers dat toch ook doen?

Heb nog getracht iemand bij Lenovo te bellen maar een paarse eenhoorn vinden is makkelijker.

Voor in de toekomst lijkt het me handig als ik zo'n laptop kan uitbreiden naar 16 GB maar wil niet voor verrassingen komen te staan.

Iemand met advies die weet hoe de vork in de steel zit of ervaring heeft met max memory in een Flex2 14" of 15"?

Member of the Ukraine IT Army

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 13:03
Wat betreft de 15 inch versie: als ik zo kijk is niet alleen het max geheugen anders (zie hoogte en gewicht). Het lijkt mij dan ook dat het hier gaat verschillende modellen betreft, als ik de modelnummers ook moet geloven. De informatie over het max geheugen klopt waarschijnlijk wel, maar gewoonweg andere modellen zijn. Het komt helaas wel eens voor dat links niet kloppen.

• NIK0
Agreed, ging me ook meer om de 14" modellen, 15" was meer als extra referentie..snap gewoon de logica niet achter dit systeem.
Hoe kun je als consument zo ooit een gedegen keuze maken?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Het is en blijft soms lastig - het gaat hier inderdaad om verschillende model nummers, dus verschillende specs.

@Consument: Lenovo biedt gewoon graag keuze (voor ieders portemonnee,

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

NIK0 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:21:
Agreed, ging me ook meer om de 14" modellen, 15" was meer als extra referentie..snap gewoon de logica niet achter dit systeem.
Hoe kun je als consument zo ooit een gedegen keuze maken?
Dus omdat jij geen keuze kan maken is Lenovo jou aan het misleiden? Ze hebben veel verschillende modellen inderdaad dat maakt het lastig maar ik zie niet in hoe dit ooit misleiding kan zijn als de specs gewoon kloppen.

• NIK0
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:15:
[...]

Dus omdat jij geen keuze kan maken is Lenovo jou aan het misleiden? Ze hebben veel verschillende modellen inderdaad dat maakt het lastig maar ik zie niet in hoe dit ooit misleiding kan zijn als de specs gewoon kloppen.
Nee ik denk gewoon dat je even goed moet lezen..als je op de websites van de shops kijkt zie dat de specs verschillen terwijl het VendorPartNumber gelijk is (dat is het nummer van de fabrikant die men doorkrijgt bij het inboeken)
Het handige van een vendorpartnumber is deze uniek is. Als jij van mening bent dat laptops met verschillende specs hetzelfde VendorPartNumber hebben kun je wel stoppen met de pricewatch..
Hoop dat ik het zo wat duidelijker voor je gemaakt hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door NIK0 op 30-01-2015 08:46 ]

Verwijderd

NIK0 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:42:
[...]

Nee ik denk gewoon dat je even goed moet lezen..als je op de websites van de shops kijkt zie dat de specs verschillen terwijl het VendorPartNumber gelijk is (dat is het nummer van de fabrikant die men doorkrijgt bij het inboeken)
Helaas betekenen die in de praktijk niet dat de specs hetzelfde hoeven te zijn. Dit is bij HP en vele andere hardware producenten namelijk niet het geval helaas. Ik ben het met je eens dat het handig zou zijn als ze alle hardware een uniek ID zouden geven welke unieke hardware bevat, helaas is dat gewoon niet zo.

Meestal lijken de producten veel op elkaar, maar heb al vaker meegemaakt dat met hetzelfde ID er toch dingen afwijken. Zoals iets ander paneel, andere typen/merk geheugen of andere wifi kaart.
NIK0 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:42:
[...]

Het handige van een vendorpartnumber is deze uniek is. Als jij van mening bent dat laptops met verschillende specs hetzelfde VendorPartNumber hebben kun je wel stoppen met de pricewatch..
Hoop dat ik het zo wat duidelijker voor je gemaakt hebt.
Dit is helaas in de praktijk vaak zo. Daar kan Tweakers uiteraard niks aan doen, dat ligt bij de fabrikanten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 08:50 ]

• NIK0
Ben uiteindelijk voor de 15 inch gegaan..:
pricewatch: Lenovo Flex 2 15-59431845

De 14" kreeg ik na verschillende telefoontjes geen duidelijkheid bij de webshops en zelfs niet bij lenovo .
(het kan vriezen, het kan dooien)

Bij deze variant waren iig alle shops het over eens dat "het zou moeten kunnen" en bij het meerendeel staat er ook echt 16 GB op de site.

Kan een slotje op.

[ Voor 34% gewijzigd door NIK0 op 30-01-2015 22:41 ]

Pagina: 1