Toon posts:

Standaard template - nieuw drupal project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had graag even gehoord hoe andere drupal developers/bedrijven omgaan met de volgende zaken:

1. Stel nu dat je als bedrijf heel vaak kleine drupal websites maakt waarin telkens kleine wijzigingen moeten gebeuren. Voorbeelden hiervan zijn: thema wijzigen, contenttypes aanpassen, banner toevoegen, ... . Gebruiken jullie hier soms een "standaard project" voor met standaard modules, configuratie, .. ? En zo ja, hoe passen jullie dit toe?

2. Er zijn vaak security updates in Drupal. Stel nu dat je 20 drupal sites online hebt staan, en die moeten allemaal een update hebben. Hoe kan je dit gaan automatiseren? Of hoe gaan jullie hier mee om?

3. Als je een staging & een productie omgeving hebt. Hoe kan je dan gemakkelijk gaan synchroniseren tussen die 2 (database gewijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16
Je kunt de features module gebruiken. Zo kun je een standaard nieuwsoverzicht, slideshow etc exporteren en vervolgens op een nieuwe site installeren. Dan heb je de standaard instellingen klaar staan en kun je eventueel uitbreiden met maatwerk.

Updates doe ik liever per website. Gebeurt wel eens dat updates invloed hebben op onderdelen van de site. Als je dan in één keer 20 sites update die allemaal problemen ondervinden van de update, krijg je het ineens heel druk.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:54
Voor updates gebruik ik tegenwoordig Drush

Kan je via de commandline snel controleren op updates en ook doorvoeren, voor zowel core als modules.
Drush vervangt dan zelf je core bestanden en maakt ook een update van de dingen die hij wijzigt.