Monitor meldt: No video input! Ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 580747

Topicstarter
Hey Tweakers-forum,

Ik heb een klein probleempje, sinds afgelopen zondag geen mijn pc geen beeld meer. Als ik mijn kabel in mijn kast steek meldt hij: "No video input"

- Videokaart en ram heb ik gechecked en beiden werken;
- Nieuwe Mobo werkt ook niet.

Ligt het dan bij mijn voeding of processor?

Cheers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 10:34

TommieW

Numa numa.

Kabeltje? Doet het scherm het wel op een andere computer?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48

Moofnor

King of my castle

Als je zeker weet dat het niet de videokaart is, lijkt het me de monitor.
Probeer eens een andere kabel?

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Je stopt de kabel niet per ongeluk in een verkeerde (disabled) output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal eens hélemaal bij het begin beginnen, en alle hardware troubleshooters doornemen.

Ga eerst zeker weten dat:

1. Het scherm werkt
2. Je de juiste videokaart pakt (je zou niet de eerste druiloor zijn die een monitor op z'n IGP aansluit en dan geen beeld krijgt omdat hij een dedicated GPU heeft)
3. De PC op een ander scherm werkt

Als de PC defect blijkt te zijn, ga dan eens kijken en meten wat er aan de hand is. Je bent een tweaker (immers, je post op Gathering of Tweakers), dus ik neem aan dat je alles uit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gevolgd hebt?

Wel zeker weten dat je dat geheugen 24u laat testen heh, in die andere PC! En die multimeter kun je het beste tussen geel en zwart in zetten.

Zonder dat je meer verteld, vrees ik dat het kristallenbol kijken wordt voor ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:19
Ik had hier van de week ook last van bij mij lag het niet aan de videokaart maar aan 1 van de 2 stekker waaarvan het moederbord stroom krijgt. Ik had hem even opnieuw aangedrukt en toen werkte het, misschien even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Ik had laatst zo n Acer desktopje die niet meer wou booten. Probleem bleek een lege CMOS batterij. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-04 09:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een lijstje met specs kan ook altijd helpen :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:25
Monitor kun je vaak instellen op digitaal en nanaloog.

Voeding kan defect zijn, dus leen een voeding, om te testen of het hier aan ligt.

Als je pc aan zet, wat gebeurd er in de pc, werken de ventilators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 580747

Topicstarter
Hoi iedereen bedankt voor jullie reacties!

Voor de duidelijkheid het is niet mijn scherm ik heb het op andere pc's getest.
Kan aan mij liggen maar als de voeding kapot is, kan je PC helemaal niet starten of zeg ik nu wat doms?:O
Moederbord heb ik vervangen en aangesloten, zelfde resultaat "No video input".

Voeding doet het iig nog prima, ram en alles is getest. Wat kan het anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:01

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Toch kabel. Had ik ook. Werkte op ander PC, maar niet op eigen. Eigen PC is eigen kabelrouting met knik oid.
Dus check monitor op andere PC en probeer een andere monitor aan je eigen PC. Gebruik verschillende kabels.

Succes!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11
Bij mij is het lang geweest dat mijn usb toetsenbord storing gaf tijdens het booten, en beeldscherm niet aan ging. Dus ik stak dat keyboard altijd later in na booten. Had wel een ps2 connected keyboard liggen om te kunnen booten.

Laatst had ik het met een nieuwere machine, inderdaad ram eruit gehaald en teruggestopt, videokaarten losgehad en terug aangesloten. Weet niet precies wat hielp maar uiteindelijk deed hij het weer en kreeg het beeldscherm weer signaal...

In mijn zoektocht recent las ik dit ook veel: Soms voedingkabel eruithalen, helemaal leeg laten lopen door aan-uit knop ingedrukt te houden en na 30 sec er weer in te stoppen en opnieuw op te starten... Of zelfs Bios batterijtje loshalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04 21:47
je OP is echt verschrikkelijk::

"- Nieuwe Mobo werkt ook niet."

Wat bedoel je?

Als een voeding defect is, kan je pc soms wel aan gaan, maar niet correct werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25
Kabel aansluiten op de televisie indien de pc een vga of hdmi aansluiting heeft, doet die het dan nog niet >> ander kabel zoeken en nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 13:44
Kakulukia schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:19:
Ik had laatst zo n Acer desktopje die niet meer wou booten. Probleem bleek een lege CMOS batterij. Misschien dat het helpt.
Hoelang had je de desktop? (hoelang heeft de CMOS battery het volgehouden dus)
Pagina: 1