Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

i5 of i7 processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een student die op zoek is naar een nieuwe laptop. De laptops die je kunt kopen via het laptop-programma van mijn universiteit vallen voor mij af omdat de laptops in mijn prijsklasse maar een harde schijf van 128 GB hebben en dat vind ik net wat te weinig.

Wat ga je met je laptop doen?
Naast de gebruikelijke dingen (Word, internet, films etc) maak ik veel gebruik van Matlab en wellicht af en toe een ander programma zoals Comsol of Solidworks. Ik studeer wiskunde en vind programmeren leuk en zal daar vooral de laptop voor gebruiken, gamen doe ik nauwelijks.

Wat is je budget?
600 - 800 euro

i5 of i7?
Ik heb al wat eisen opgesteld (zoals 8 GB RAM), een full HD scherm etc. en daar is een lijstje met mogelijke laptops uitgekomen. Nu is er één ding waar ik niet zo goed uitkom, moet ik er een met een i5 of i7 processor nemen? De meeste fabrikanten verkopen twee types die identiek zijn op de processor na, hier zit dan een prijsverschil tussen van ongeveer 90 euro. Ik heb er geen moeite mee om geld uit te geven aan iets wat ik nodig heb, maar ik vraag me af welke processor ik nu daadwerkelijk nodig heb. Is een i5 genoeg of moet ik toch voor een i7 gaan? Ik wil de laptop graag een jaar of 4 gebruiken dus wil ook niet dat hij op een bepaald moment te veel achter gaat lopen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan de hardeschijf toch gewoon vervangen? Ik weet niet welke Uni je zit?

i5 of i7, hangt er ook nog vanaf of het LowVoltage is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop van de uni valt voor mij om nog andere redenen af.

Het gaat o.a. om deze laptops:

Toshiba Satelite L50-B-1NQ
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1NQ

HP Pavilion 15-p035nd
pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd

Beiden hebben een variant die eigenlijk alleen verschilt omdat hij een i7 processor heeft.