Blauw scherm bij zware spellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
Beste leden,

Ik heb ongeveer een 3 kwart jaar geleden een nieuwe pc gekocht.
tot op heden heeft deze het goed gedaan, echter heb ik alleen maar WoW gespeeld en andere spellen die niet zwaar zijn.

Maar nu heb ik Assasins Creed Unity gekocht en als ik dit spel meer dan een half uur speel loopt het spel vast en krijg ik een blauw scherm. dit is al 2 maal gebeurd nu en ik heb de volgende meldingen gekregen bij het blauwe scherm:
- MACHINE CHECK EXCEPTION
- CLOCK WATCHDOG TIMEOUT

(voorheen had ik dit ook soms met de single player van Call of Duty Advanced Warfare, dit was nog wel met windows 7).

ik heb pas geleden windows 8.1 pro op de computer gezet (legale versie).
wat het vreemde is ook dat als ik de software opstart van mijn cpu cooler (Corsair H80i waterkoeler) zegt de software dat mijn "Motherboard fan 0 en 1" geen toeren maken, echter als ik in de kast kijk zie ik dat de fans wel degelijk draaien. ook kan de software geen temperatuur meten van de CPU (deze is constant 0).
wel is mij opgevallen dat de computer niet lijkt te reageren op gamen aangezien de pc net zo stil blijft als ik gewoon op het bureaublad zit (ik weet niet of het blauwe scherm + de meldingen met overhitting te maken hebben).

Mijn setup is:
Windows 8.1 Pro 64 bit
- Intel core i5-4670K 3.4GHZ
- Corsair H80i CPU cooler
- Gigabyte Z87M-D3H - Moederbord - Micro-ATX - LGA1150 Socket
- MSI GeForce GTX 760 4GB Gaming
- Kingston HyperX FURY 8GB 1866Mhz
- OCZ Vertex 3 120GB
- Seagate Barracuda 1TB

Alvast bedankt voor jullie tijd/moeite!

[ Voor 4% gewijzigd door Luukdg op 29-01-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
zoals je zelf al aangeeft heeft het alle symptonen van oververhitting.
Kun je een analyse van je bluescreen hier posten? Dit kan d.m.v. de microsoft tools.(MSDN: Windows SDK for Windows 8.1 – Windows Dev Center)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 23:31

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Kan ook wijzen op een voeding die niet krachtig genoeg is, of zelfs een defect heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Johan9711 op 30-01-2015 09:08 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook via BSOD Viewer van Nirsoft gemakkelijk een historiek zien van alle BSOD's die je gehad hebt (gesteld dat de geheugendump tijdens de BSOD nog weggeschreven geraakte).
-> http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Zo kan je bv zien of je systeem telkens op dezelfde systemfiles crasht. Als je bv ziet dat er telkens een systemfile van je videokaart aan de oorzaak ligt is het zinvol een ander (nieuwer) stuurprogramma voor je videokaart uit te proberen.