Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb wel al het topic gevonden over KODI ervaringen maar kon daar niet echt een duidelijk antwoord vinden dus probeer ik het even zo.

Ik heb vandaag me PI ontvangen met daarop KODI en ik probeer nou bestanden te sharen vanaf mijn laptop, ik heb ze wel al kunnen toevoegen in KODI, hij haalt ook de bijbehorende data erop maar als ik probeer te kijken hapert het beeld en geluid zo erg dat het niet te kijken is.

Ik heb wel een oudere laptop (acer aspire 5630 met vista). zou het mogelijk daaraan kunnen liggen?
Of zijn er bepaalde instellingen die ik kan/moet instellen om dit probleem te verhelpen?

EDIT:
Ik denk dat ik al gevonden heb wat dit probleem veroorzaakte. Ik had mijn utorrent aan staan en na dat ik die heb uitgezet lijkt het goed te werken. Vermoedelijk belaste utorrent dus mijn netwerk teveel om daarnaast nog te kunnen streamen.
Enige probleem waar ik nu nog tegen aanloop en niet weet hoe k dat moet doen is iets heel stoms en vermoedelijk heel simpels. Hoe zet ik de PI in standby? Heb de remote app gedownload voor mijn tel. (android) daarin heb ik verschillende opties, afsluiten en herstarten werken maar de slaapstand en standby lijken niks te doen. Nou zou ik ook geen probleem vinden om hem gewoon af te sluiten maar krijg hem dan daarna niet meer aan door middel van de remote. Ik moet dan echt de stekker er uit doen en er weer in doen om hem weer aan te zetten. Ik doen ongetwijfeld iets fout maar ik heb dus geen ide van wat.

En het geluid blijkt nog elke 2 a 3 min. een paar sec. haperen.

Alvast bedankt,
Mdoe.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Standby functie heb je niet bij de PI. de PI gebruikt zo weinig stroom dat het niet nodig is om deze in standby te plaatsen. Het is tenslotte slechts een printplaatje.

Verder denk ik dat bij het streamen en downloaden tegelijk de harde schijf je bottleneck is. Het aantal lees/schrijfacties zal te hoog zijn geweest.

Probleem met het geluid kan meerdere oorzaken hebben. Kun je vertellen hoe alles is aangesloten?
Wireless of bekabeld?
Ik heb thuis ook problemen gehad met streamen van mijn NAS naar mijn PI omdat mijn PI werkte via het draadloos netwerk en ik een standaard ziggo router had 8)7 .
Na het vervangen van mijn ziggo router kan ik prima draadloos full HD streamen met geluid!

Kortom geef wat meer informatie over je aansluiting. misschien dat ik/we je dan verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je geluid problemen op te lossen ga je in system - video - acceleration - en daar zet je hardware accelerated naar software accelerated.