Ethernet probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huangar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-05 16:51
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, waar ik zelf niet uit lijk te kunnen komen. Ik heb sinds afgelopen weekend een cat6 kabel van mijn router naar een wandcontactdoos en dan nog een kort cat6 kabeltje naar mijn pc getrokken en deze vertoont problemen.

De verbinding valt namelijk compleet weg iedere minuut na het opstarten, hierna maakt mijn pc binnen enkele seconden wel weer verbinding. De snelheid die hij voor de eerste paar minuten dan aangeeft is 100.0mbps. Uiteindelijk(na +/-10 minuten) komt er wel een stabiele verbinding tot stand, maar deze geeft echter aan maar 10.0mbps te hebben.

Hiervoor maakte ik gebruik van een powerline, maar die had wel eens last van wat lag, wat bij het gamen nogal vervelend kan zijn. Maar de verbinding viel hierbij nooit compleet weg zoals hier.

Ik heb de kabel ook in mijn laptop gestopt en daar werkt hij prima, stabiele verbinding met 100.0mbps.
Heb al een aantal ethernet drivers geprobeerd, maar geen enkele lijkt het probleem te verhelpen.
Ook windows totaal opnieuw installeren maakte geen verschil.

Ik maak gebruik van windows 8.1.
En in mijn pc zit het asus h97-plus mobo met ethernet chip Realtek RTL8111GR

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
Huangar schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:37:
Ik heb de kabel ook in mijn laptop gestopt en daar werkt hij prima, stabiele verbinding met 100.0mbps.
Je laptop (en router) hebben naar ik aanneem toch wel een gigabitpoort? Dan duidt 100 Mbit/s op een kabelprobleem. Ik zou eens kritisch naar je knijpwerk kijken. Heb je netjes de juiste volgorde (T568B) gehanteerd?

Dat geldt zowel voor de kabel naar de wanddoos als je patchkabel (is die prefab of ook zelf geknepen?).

Probeer sowieso zaken uit te sluiten door je laptop direct aan je router te hangen met het patchkabeltje, als je dan wel gigabit hebt is die kabel in ieder geval prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huangar
De laptop en router hebben inderdaad een gigabit poort en de laptop geeft met de patchkabel(die prefab is) wel gewoon gigabit aan. De kabel vanuit de meterkast zit aan beide kanten met een wandcontactdoos vast(dat was mooier weg te werken en een stuk makkelijker dan het gepriegel met de rj45 connectors)

Het probleem lijkt hem dan dus inderdaad in die kabel te zitten ik zal de contactdozen nog eens opendraaien om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
Welke kabel en wandcontactdozen heb je precies gebruikt?

Alles inderdaad netjes volgens T-568B aangesloten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huangar
Jep beiden zijn netjes volgens T-568B aangesloten(net nog even gecontroleerd.

Het gaat om deze kabel https://netwerkproducten....ter-100-koper-p-3158.html
en deze contactdoos: https://netwerkproducten....bouw-dn-9005-n-p-431.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
Zou qua materiaalkeuze ook wel goed moeten zitten dus...

Het zal wel, maar je had door dat de contacten in deze wandcontactdoos niet op volgorde van 1 t/m 8 zitten, maar 1, 2, 3, 6, 7, 8, 5, 4? Het is een kwestie van de kleurtjes volgen maar ik heb wel eens gezien dat iemand blindelings wit oranje, oranje, wit groen, blauw, wit blauw, groen, wit bruin, bruin in de klemmetjes frotte. ;)

Alles netjes gepuncht met een punchtool?
Dat al eens opnieuw gedaan?
Heb je toevallig de beschikking over een kabeltester?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huangar
oh god, ik ben dus een van die klunzen .... O_o blindelings de normale volgorde aangehouden.

Edit: Bedankt voor de hulp zal ze opnieuw punchen en ga ervanuit dat alles dan gewoon werkt. ;)
Edit2: Gefixed, duizendmaal dank, het had waarschijnlijk lang geduurd voor ik daar zelf op was gekomen.

[ Voor 55% gewijzigd door Huangar op 29-01-2015 18:30 ]

Pagina: 1