Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:24
Goedemiddag mede-tweakers,

Ik was al langere tijd op zoek naar een nieuwe router om mijn oude linksysE2500 te vervangen.
Na lang wikken en wegen gekozen voor de Netgear R7000.
Vandaag alles aangesloten en wat een verschil! waar ik met de oude router nog maar 1 streepje bereik had, heb ik met de Netgear gewoon nog vol bereik!

Maargoed, even door naar het probleem. Alles aangesloten, bekabelde verbinding naar htpc boven en semi-bekabeld(internet over stopcontact) naar de computer achter.
Probleem is nu dat ik geen gigabit snelheid behaal maar op fast-ethernet blijf hangen.

Heb hier thuis een modem van Ziggo hangen(90/9 abbo), welke is doorgelust naar de router van Netgear middels de meegeleverde Cat5e kabel. bekabelde verbinding naar boven is een Cat5e kabel(net nieuw), moederbord van de htpc boven kan ook gewoon gigabit ethernet aan. verbinding naar pc achter is ook met cat5e kabels(wat ouder, maar komen van kpn af dus ga er van uit dat deze kwalitatief in orde zijn). Lampjes van de router geven bij de bekabelde verbindingen een rode kleur aan(welke wit zou moeten zijn indien er sprake is van een gigabit verbinding. Ook als ik het netwerkcentrum open op beide pc's staat er dat de verbinding 100 mb/s is ipv 1 gb/s.

Graag hoor ik of iemand weet waar dat dit probleem ontstaat en/of hoe dit op te lossen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Kan je de snelheid van je poorten op de router qua snelheid aanpassen ?
En hoe staat bijv, je hpc ingesteld ?

Je zou eens kunnen proberen om je htpc (indien dit mogelijk is) naast je router neer te zetten met een andere kabel om te kijken wat hij dan doet.

Ik weet niet wat je softwarematig draait op je htpc, maar de driver voor je LAN is ook de meest recente ?

[ Voor 17% gewijzigd door MdO82 op 29-01-2015 16:06 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:13
Probeer eens in ander kabeltje inderdaad. Softwarematige oorzaken zijn niet heel waarschijnlijk, tenzij je zelf hebt lopen rommelen in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:24
Htpc draait momenteel op xubuntu 14.01 en heb qua instellingen van internet niks veranderd.

Heb zojuist even mijn laptop aan de router gehangen en deze haalt wel de 1 gbps. Zou dit dan betekenen dat ik een slechte cat5e kabel heb gekocht? Komt van utp-kabel.nl af. Kabel is overigens 15m lang.

Trek morgen even de kabel uit mijn htpc en stop hem in mijn laptop om te kijken wat hij dan doet

[ Voor 14% gewijzigd door KayJee op 30-01-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het is me niet duidelijk welke verbinding niet goed werkt. Je hebt het over de "Lampjes op de router". Zeg je dat alle aangesloten apparaten een slechte verbinding hebben?

Via het stopcontact ga je overigens sowieso geen gbit halen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Je hebt dus niet zelf stekkertjes aan kabels geknepen? Dat is waar het vaak fout gaat.

Oude netwerk kabels hebben soms maar 4 draadjes (2 paren) in de stekker. Gigabit heeft alle 8 draadjes nodig, dus dat werkt dan niet. Er kan dus ook een breuk in de kabel zitten of het stekkertje is beschadigd. Als bv een van de plastic tussenschotjes vervormt of verbuigt, dan kan deze een contactje blokkeren.

Verder is het gewoon een kwestie van elimineren welke kabel wel of geen gigabit kan.

Wat betreft "internet over stopcontact", dus via homeplug of powerline adapters, welk merk/type heb je precies? Ze hebben niet allemaal een gigabit aansluiting.

[ Voor 20% gewijzigd door Ploink op 30-01-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:16
Ik heb een soortgelijk probleem gehad maar dan met de verbinding van mijn laptop (Toshiba) naar de switch (TP-LINK 8 poorts gigabit) . Bij de aankoop van de laptop stond bij de specificaties dat deze over een gigabit ethernet aansluiting beschikt. Na onderzoek bleek dat de gebruikte chipset slechts 100 mbit ondersteunde. Hier moet ik het dus helaas mee doen. Ik ben hier pas achter gekomen toen ik alle netwerkapparatuur heb vervangen van 100 mbit naar gigabit. De laptop is inmiddels 4 jaar oud.
Pagina: 1