Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 14:00

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
We hebben laatst onze internetverbinding van online.nl geupgrade naar ADSL extra. Daar hebben we een andere modem bijgekregen : Huawei HG655d

We hebben hier steeds problemen mee als we verbinden via WIFI.
Via inSSiDer 2.1 gekeken welke kanalen bezet zijn. Gekozen voor kanaal 13 omdat die niet overlapt.

Grootste probleem is dat de asus UX301L (win8) bijna nooit verbinding kan maken met het wifi netwerk. Soms ook wel, het is totaal willekeurig. Hij geeft steeds aan: Kan geen verbinding maken met dit netwerk.
Geen probleem met de wifi van de laptop aangezien hij op andere locaties geen problemen geeft met wifi verbindingen.
Een andere asus UX301L (win8) kan wel direct verbinding maken.

Goede laptop: ASUS UX301L adapter: Intel dual band wireless AC7260 (stuurprogramma: 17.0.1.5)
Minder goede Laptop: ASUS UX301L adapter Intel dual band wireless N 7260 (stuurprogramma: 17.13.11.5) (nogmaals op andere wifi netwerken nooit problemen, ALTIJD INTERNET)

Net de "minder goede" ASUS weer gerestart. Hey wifi en internet werkt. Hoera! 10 tellen later weer verbinding verbroken. (nogmaals geen problemen op andere wifi netwerken)

Andere laptop asus UX31 (win7) geeft bijna nooit problemen. Soms dat het internet precies wegvalt. (host opzoeken) maar meestal geen problemen en werkbaar.

Soms kan ik zelf geen verbinding maken met mijn iphone 5. Soms ook weer wel.

Ping zit van 30ms tot 45 ms wifi maar ook bedraad geeft hij 32ms

Inmiddels al uitgebreid met online (provider) aan de telefoon gehangen. Het enige wat ze doen is eens het kanaal veranderen en als het dan niet werkt schuiven ze het op de straling die rondhangt in huis en dat die de straling van de Huawei verstoort en dat ik maar een andere externe wifi router moet proberen. Hij gaf zelf aan dat als hij thuis de magnetrom opzette hij geen internet meer had. Ik heb hem dan nog maar eens uitgelegd dat de drie laptops naast elkaar staan op minder dan een meter van de HUAWEI. Toen gaf hij aan dat hij niets meer kon doen en dat ik de voorwaarden kon lezen waarbij ze aangeven niet voor goede wifi verantwoordelijk te zijn.

Na wat verder op internet rondkijken zag ik dat online ook nieuwe firmware aanbood voor de Huawei. (eindigend op B050) Deze maar even geïnstalleerd want ik kon nergens in de huawei zien welke firmware er geïnstalleerd stond. Na 30 minuten wachten geen internet. Dan de stroom uit de modem/router gehaald en toen werkte internet wel weer. Helaas was er aan de situatie niets veranderd. Ook kan ik niet zien of de firmware upgrade een succes was, helaas.

nog even instellingen huawei wifi:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4191027/wifi-troubles.jpg

Zo ik weet even niet meer wat te doen.

Iemand een idee?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 15:29

lier

MikroTik nerd

Zijn een hoop apparaten die niet (goed) kunnen werken op kanaal 13. Idealiter zou iedereen zich beperken tot de kanalen 1, 6 en 11. Daarnaast zie ik dat je bandbreedte op 20/40 hebt ingesteld.

Zou je eens kunnen testen met:

- kanaal ingesteld op 1, 6 of 11 (minst drukke van deze kiezen)
- bandbreedte op 20MHz
- snelheid op N-only (daar zouden vrijwel alle apparaten op moeten kunnen werken)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Thx Lier,

Aanpassingen gedaan.

Ik heb gekozen voor kanaal 1 (1,6,11 waren evenredig bezet met 2 elk)

Nog steeds werkt de ene asus niet. (nogmaals voor andere lezers: op andere wifi netwerken werkt hij zonder problemen)
Ook na restart: Foutmelding:Kan geen verbinding maken met dit netwerk.

Toch grappig dat de andere ASUS UX301L een andere netwerkkaart heeft (zijn wel andere types). Ik zou bijna denken dat het aan de Intel dual band wireless N 7260 (stuurprogramma: 17.13.11.5) ligt maar waarom werkt hij dan zonder problemen op andere wifi netwerken (thuis ouders, werk enz)

heb even een speedtest.net test gedaan op de asus (win7)
voor het eerst de ping onder de 30: 21ms
download nog steeds teleurstellend op 2,45Mbps Upload: 2,45Mbps

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 19:28
Heb je je netwerkdrivers al eens opnieuw geïnstalleerd ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ik heb de netwerkdrivers geupgrade. Maar nogmaals Die Huawei router modem is de enige waar ik problemen heb. Op andere plekken (5+ geprobeerd) nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Inmiddels de huawei router wifi uitgezet aan de zijkant en een tplink router geïnstalleerd.

Deze tplink router had ik in Amsterdam staan en werkte altijd met de ASUS UX301L. ALTIJD!

Deze hier nu in utrecht geïnstalleerd en het is weer de enige van de drie laptops die geen internetverbinding krijgt of steeds de internetverbinding verbreekt. Dezelfde problemen!!

WTF?!? Dit kan helemaal niet toch?

Dit zou willen zeggen dat het op een of andere manier aan de modem ligt maar wifi wordt door de tplink doorgegeven.

Wie kan hier iets zinnig over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ik heb nu de Bluetooth uitgeschakeld. En het lijkt nu te werken. Fingers crossed!!

Na een zoektocht op internet gevonden dat deze wifi chip erg veel problemen oplevert :(

Bluetooth en wifi zijn in een chip geïntegreerd en blijkbaar levert het problemen op.

Pagina: 1