Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-04 13:59

IIsnickerII

Instructeur Software Dev

Topicstarter
Sinds de keynote van W10 ben ik helemaal enthousiast! Vleiloze integratie van apps die cross platform zouden moeten werken, DX12, en nog meer toffe functies. Nu zat ik dus na te denken over wat mijn volgende laptop gaat worden als ik W10 wil gaan draaien.

Ik heb de Surface in de keynote gezien die het wisselen van tablet mode en desktop mode vleiloos oppakte, en ik vind dit ideaal. Geen twee aparte devices meer, maar een device die je voor beide wensen kunt gebruiken! Nu wil ik qua specs natuurlijk niet omlaag gaan, en er zijn wel een aantal wensen waaraan deze laptop moet voldoen, maar dat bracht mij een aantal complicaties.

Mijn ideale laptop heeft een i5 processor met minimaal 6Gb aan geheugen, +-500 Gb aan harde-schijfruimte en een dedicated videokaart van het liefst NVidia. Nu moet bij een Two-in-One oplossing natuurlijk de hardware zich in het beeldscherm gedeelte gaan verschuilen als het geheel wilt gaan werken. Maar hoe zal dat in de praktijk te werk gaan?

Natuurlijk kunnen we ervan uit gaan dat de meeste tablet-like windows systemen zullen gaan draaien op Atom processoren. Dat is nogal belangrijk voor het energiegebruik. Deze bevat net als de nieuwste generatie processoren een interne GPU zodat alles mooi gerenderd kan worden. Maar je kunt niet zomaar een dedicated GPU passen in een tablet. Dan krijg je een laptop die ook nog eens topzwaar word, en dat vind natuurlijk niemand fijn.

Ik was vooral benieuwd naar wat jullie denken hoe de laptop markt de ontvangst van W10 aan gaat pakken. Gaan er laptops komen met de GPU in het toetsenbord gedeelte, die dus geheel hot-swappable is, of moet er geïnnoveerd gaan worden met zuinige, lichte en vooral kleine GPU's. Of zijn er al degelijke laptops in de maak die deze wens zouden moeten vullen. Ik hoor graag jullie ideeën hierover.

TLDR:

Windows 10 komt eraan. Wat denk jij dat er gaat veranderen qua hardware in de laptopmarkt.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Ik zou van je post(=open vraag) eerder een blog maken. Dan komen er meer reacties.
Of posten in een van de Windows 10 topics.

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 20:49

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Er zal veel gaan veranderen. Ik wacht momenteel met smart op de windows10 versie voor mn smartphone zodat ik kan testen hoe alles gesynced wordt tussen mn laptop en mn phone.

Momenteel zijn er inderdaad al leuke laptopjes/tablets (hp steam) beschikbaar en de duurdere surfaces. Om eerlijk te zijn prefereer ik een normale laptop omdat het beeld dan niet zo spiegeld zoals bij een touchscreen.

Ik denk dat het hele windows 10 echt leuk gaat worden wanneer intel zn wireless dock af heeft zodat je een 10"tabletje op je buro neerlegd en dan lekker met kvm kan werken op je monitor.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?