• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-01 16:20
Goedemiddag Tweakers,

Twee weken geleden heb ik een vriend geholpen met het inbouwen van zijn game PC. Twee dagen later heb ik die van mijzelf in elkaar gezet.

Echter kom ik er net achter dat ik de CPU koeler (gelid tranquillo rev.2) bij mijn PC precies andersom heb gemonteerd op het moederbord (gigabyte g1 sniper b85). De lucht wordt nu naar beneden geblazen, dus naar mijn videokaart (Sapphire r9 290 tri-x). (zie foto 1).

Bij foto 2, wordt deze lucht echt uit de kast gezogen door de achterste fan van de case...

De temperaturen van de 4 cores I5 4460 schommelen tussen de 40-47 graden onder full load. Mijn videokaart kwam met 3D mark fire strike niet verder dan 77 graden. Met een aantal uur gamen is mijn hoogst gemeten waarde 80 graden.

Zien jullie hier echt problemen? Of kan ik de koeler van foto 1 rustig laten zitten zoals die zit?

Mvg,

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/156wd9w.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/10elzer.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Trevvv op 29-01-2015 14:56 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Je foto's zijn een beetje klein en niet aanklikbaar. Maar de temperaturen lijken me prima, misschien dat het geheel nog wat koeler word als je de koeler omdraait maar aangezien je nu geen problemen hebt is het niet nodig.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De foto's zijn wel erg klein. Als je dan gaat linken, link dan naar de grote versie achter de thumbnail, en niet alleen de thumbnail plaatsen.

De temperaturen zijn prima. Ik heb een videokaart gehad die makkelijk 90 werd. Vind je 't echt vervelend, dan hang je de fan toch even andersom? Het lijkt erop dat 't met een veer systeem oid vast zit en dus los kan halen zonder de hele heatsink van je CPU te moeten trekken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Hero of Time schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:34:
De foto's zijn wel erg klein. Als je dan gaat linken, link dan naar de grote versie achter de thumbnail, en niet alleen de thumbnail plaatsen.

De temperaturen zijn prima. Ik heb een videokaart gehad die makkelijk 90 werd. Vind je 't echt vervelend, dan hang je de fan toch even andersom? Het lijkt erop dat 't met een veer systeem oid vast zit en dus los kan halen zonder de hele heatsink van je CPU te moeten trekken.
idd , fan draaien?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Trevvv
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik kreeg een melding dat ik ''echte'' thumbnails moest plaatsen. Ik heb de foto's ge-upload met TinyPic. Hoe kan ik deze aanpassen zodat ze inderdaad wel aanklikbaar worden?

De fan van de Gelid Solutions Rev. 2 zit inderdaad vast met een veersysteem.
Als ik de fan verplaats naar de onderkant dan wordt de ruimte wel heel erg klein t.o.v. mijn videokaart ben ik bang.

Ik had zelf de theorie bedacht, dat de koudere lucht van de CPU koeler de videokaart misschien nog wel beter op temperatuur houdt, of zie ik dat helemaal verkeerd, haha.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:11
Je kan de fan zelf ook op dezelfde plek houden maar omdraaien natuurlijk. Dan zuigt deze de lucht door de koeling heen naar boven. Is wellicht wel wat minder effectief.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:58
de oplossing van lordsinclair lijkt me net zo effectief, enige wat de fan doet is lucht verplaatsen of dat van onder naar boven of van boven naar onder is maakt natuurlijk niks uit, blijft hetzelfde debiet. (in beide gevallen zit het koelblok in de weg)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Trevvv schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:42:
Ik kreeg een melding dat ik ''echte'' thumbnails moest plaatsen. Ik heb de foto's ge-upload met TinyPic. Hoe kan ik deze aanpassen zodat ze inderdaad wel aanklikbaar worden?
offtopic:
De bovenste is wel gewoon klikbaar. Je hebt iets fout gedaan in de code van de tweede. Als je die verandert in hoe de bovenste is gedaan werkt het.

• Trevvv
@br00ky, ik was inderdaad nog bezig met het aanpassen van de linkjes! de tweede moet nu ook aanklikbaar zijn.

Als jullie advies is om het toch aan te passen, is het misschien wel beter om het koelblok dan ook gelijk maar 90 graden te draaien. Als we dan toch bezig zijn.....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat vroeg ik mij net ook al af. Welke PC zien we op foto1 en welke op foto2? Die van je maat is foto 2 dan neem ik aan? Die is namelijk prima.

Ik heb mijn koeler bijvoorbeeld als volgt, o.a. vanwege m'n geheugen:
Case met 2 actieve case fans
Echter heb ik de fan er nu zelfs af. De case fans doen genoeg werk om de CPU koel te houden en anders zet ik ze wat harder. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 29-01-2015 16:37 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1