486 ... klokstrijdje ??

Pagina: 1
Acties:

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
met een 386 is het dus onmogelijk ..
dan maar met een 486 ...
hoever is het mogelijk deze over te klokken ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja wat voor 486?

Verwijderd

Beetje FSB opkrikken ..

Verwijderd

Woehaha ..

Ik heb een 486DX33 .. die heeft niet eens een multiplier .. :P

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

mijn 486sx25 kan op 25MHz (duh!) of op 50MHz... zonder koeling! (jaren geleden gedaan, maar hij werd echt heet, dus ik had hem redlijk snel weer normaal gezet)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:29

winnie

de poes...

Er was ooit een gek die een 486 op iets van 300 MHz kreeg (dankzij diepvriezer-techniek). Zal wel eens zoeken.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb eens een DX-133 (4x33) geprobreed te klokken, maar op 3x50 trok mijn geheugen het niet en op 4x40 wilde mijn proc niet meer. Nou had ik toen nog geen superkoelers, dus misschien zou ik de 160 toch stabiel hebben gekregen.

Probleem met 486-jes is het feit dat veel mobo's weinig multipliers/FSB's hebben.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Kun je geen koelertjes ombouwen zodat ze op 486 passen?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
je kan gewoon met de multiplier spelen hoor !
Ik had vroeger een 5x86 133 mhz (is gewoon 486) en die had ik altijd over geklokt naar 166. Mijn 486 120 liep altijd op 133
en mijn 66 mhz liep altijd op 80 mhz.... trouwens 386 kan je ook overklokken hoor ! alleen moet je dan met die cristallen gaan klooien... er zijn zelfs verenigingen die er een sport van maken om een zo snel mogelijke 386 te krijgen.

Verwijderd

Ja, mooi was dat, die tijd van de 486 :-)

Ik heb zelf mijn 486DX-133 op 160 MHz draaiende gehad (dus 40 MHz i.p.v. 33 MHz FSB), maar dat liep niet super stabiel.

Ik moest het voltage iets omhoog gooien om voorbij de POST te komen. Het volgende probleem was hitte.

Ik had zo'n mini-tower er omheen, met 2 IDE , 1 floppy en een Panasonic CD-ROM flatcable er doorheen lopend, dus ventilatie, ho maar! Bovendien draaide die doos later (zonder cover om de kast om toch nog wat hitte af te voeren) 24 x 365.25 (schrikkeljaar meerekenend) de distributed client, dus altijd 100% CPU belasting. Verder deed het dienst als mijn ISDN-gateway naar het internet onder Linux.

Wat ik merkte is dat niet alleen de heatsink van de cooler ERG heet werd (heel hoog "tsssss, AUW!" gehalte), maar dat ook de chipset en mijn grafische chip (PCI bus ook op 40 MHz) het behoorlijk zwaar te verduren kregen (heet, heet, HEEET).

Uiteindelijk ging alles toch weer terug naar 133 MHz om gewoon te blijven draaien (mooie uptimes voor Linux, geen corrupte partities meer). Maar de keyrate miste ik wel een beetje :-(

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 15:40

Ozzi

??

Ik heb een 486 DX2 66@80 maar m'n MB gaat niet hoger!!

geen

Pagina: 1