Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-06 03:55
Hallo Tweakers,

Ik ben de weg aan het kwijtraken over dode pixels, hoe tel ik ze. :?

Ik heb van een kennis foto's ontvangen en heb ik op imgur gezet zodat ze beschikbaar blijven.
Ik heb geen mogelijkheid meer om het scherm te testen omdat deze al bij de leverancier(Azerty) staat, maar hun zeggen dat er geen garantie voor is.
Zoals op de foto's te zien is is er geprobeerd de pixels te meten, maar hoe groot is een pixel?

Kunnen jullie me helpen? _/-\o_

Het gaat om het volgende:

Samsung S27D590P 27" 1080P 60hz PLS scherm
Datum Aankoop: 05-12-2014
Datum RMA: 12-01-2015

Ik weet dat het ouder is dat 14 dgn, maar we willen gebruik maken
van de wet: deugdelijk product, en dat is tot 6mnd na aankoop.

Maar dat terzijde hoe tel ik de pixels, hoe groot zijn ze.. is er een book for dummies? }:O

Edit: Dit wil ik ook graag weten zodat ik er gewoon meer van weet. google is zo onduidelijk.

- Serph

[ Voor 30% gewijzigd door serphilith op 29-01-2015 14:38 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:07
Ik zou hun eerst een mail sturen met de vraag waarom er exact geen garantie gegeven kan worden..

tevens hebben we geen info als: hoe oud is het beeldscherm,merk,type ga maar door.

edit: via google vind je bv dat samsung pas bij 3 dode pixels tot garantie overgaat en sommige het wel met 1 dode pixel doen.

[ Voor 26% gewijzigd door furian88 op 29-01-2015 14:02 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat zijn er wel meer dan 20. Maar wat is het verhaal er achter? Is dit een nieuw geleverde monitor of een defect?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 12:02
[verwijderd]

[ Voor 86% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
ok, heb even FP aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-04 12:28
Heb je niet standaard 2 jaar garantie van de fabrikant zelf? Aangezien dit een Samsung scherm is en dit meer dan 3 pixels zijn, heb je nog gewoon garantie! Beetje raar wat Azerty zegt.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
Beste <Serphilith>,

Wij hebben uw service aanvraag behandeld.
Een dode pixel in een scherm wordt niet als defect gezien.
Dit is dan ook geen reden om de monitor om te ruilen voor een nieuwe.

Graag zien wij uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

<werknemer censored :) >
Service afdeling
Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een dode pixel in een scherm wordt niet als defect gezien.
Heb je Azerty wel een foto gestuurd dat het niet gaat om één dode pixel maar eerder een stuk of 10 pixels?
Hoe zijn de dode pixels overigens onstaan; was dit zomaar uit het niets of is er wat gebeurd met de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serphilith
stin00 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:08:
[...]

Heb je Azerty wel een foto gestuurd dat het niet gaat om één dode pixel maar eerder een stuk of 10 pixels?
Hoe zijn de dode pixels overigens onstaan; was dit zomaar uit het niets of is er wat gebeurd met de monitor?
de Pixels sprongen een dag voor de RMA melding ineens uit. en Azerty heeft dezelfde foto's als ik hier heb gelinkt. Ook hebben ze nu al een week of twee de monitor daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:53
Ik tik er altijd voorzichtig op met een Bic pen. Meestal verdwijnen ze dan. Maar als je zoveel dode pixels hebt lijkt me dat niet goed. Weet ook niet of ze onder de garantie vallen. Meestal moet je er dode pixel verzekering bij kopen die maar 2 maanden, dacht ik, geldig is.

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 29-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr R
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06-2024
Aangezien ik de eigenaar van het scherm ben ook besloten om in dit topic te reageren.

Vanaf het e-mailtje dat 1 dode pixel geen garantie is tot gisteren niks gehoord van azerty. E-mails werden niet beantwoord, aangetekende brieven ook niet. Bij het opbellen werd zodra ik mijn naam zei of het service nummer ineens de verbinding verbroken.

Gisteren kreeg ik van Azerty ineens weer een e-mail dat mijn bestelling onderweg was. Wat ik dus raar vond want ik had er toch niks meer besteld? Dus via de site gekeken en bleek het om een beeldscherm van hetzelfde type dat kapot was gegaan. Deze zal als het goed is vandaag bezorgd worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26

Red Boll

Kick Ass!

Hoe zit het met dode pixels bij tablets of TV's?
Daar kun je voorzover ik weet geen dode-pixel-garantie nemen.
Pagina: 1