Beste Tweakers/Allemaal,
Een freelance klusje voor 3D werk heeft een erg leuk centje extra opgeleverd, dus ik dacht een deel er van te investeren in een nieuwe workstation.
De workstation is voor renderen en video-bewerking (dSLR time-lapse).
Voor het gemak heb ik even mijn wensen bij Azerty ingevoerd en knip, linkjes naar winkelmand staan we niet toe ziet er op het moment als volgt uit.
Ja, de videokaart ontbreekt nog. Ik overweeg een K5000, maar ik moet nog even goed inlezen en nadenken of op dit moment een dergelijke kaart echt nut heeft voor mijn toepassingen.
Mijn vraag is welk geheugen het beste past bij deze Xeon CPU's?
Ik ben redelijk technisch, voor een non-Tweaker
maar ik merk dat ik er niet helemaal uit kom welk geheugen past bij deze setup.
Ik twijfel zelfs nog of 64GB RAM met dit aantal cores wel "future-proof" is.
Op het moment heb ik 16GB voor 4 cores (HT) en loop ik al tegen de limiet aan.
Vanuit dat oogpunt is 128GB voor 20 cores logischer en een stap voorwaarts t.o.v. mijn huidige systeem.
Wie wil zijn ideëen en wijsheid met mij delen?
Alvast bedankt!
Martin
Een freelance klusje voor 3D werk heeft een erg leuk centje extra opgeleverd, dus ik dacht een deel er van te investeren in een nieuwe workstation.
De workstation is voor renderen en video-bewerking (dSLR time-lapse).
Voor het gemak heb ik even mijn wensen bij Azerty ingevoerd en knip, linkjes naar winkelmand staan we niet toe ziet er op het moment als volgt uit.
Ja, de videokaart ontbreekt nog. Ik overweeg een K5000, maar ik moet nog even goed inlezen en nadenken of op dit moment een dergelijke kaart echt nut heeft voor mijn toepassingen.
Mijn vraag is welk geheugen het beste past bij deze Xeon CPU's?
Ik ben redelijk technisch, voor een non-Tweaker
Ik twijfel zelfs nog of 64GB RAM met dit aantal cores wel "future-proof" is.
Op het moment heb ik 16GB voor 4 cores (HT) en loop ik al tegen de limiet aan.
Vanuit dat oogpunt is 128GB voor 20 cores logischer en een stap voorwaarts t.o.v. mijn huidige systeem.
Wie wil zijn ideëen en wijsheid met mij delen?
Alvast bedankt!
Martin
[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 29-01-2015 14:09 ]