Toon posts:

Dual Xeon Workstation - Welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers/Allemaal,

Een freelance klusje voor 3D werk heeft een erg leuk centje extra opgeleverd, dus ik dacht een deel er van te investeren in een nieuwe workstation.

De workstation is voor renderen en video-bewerking (dSLR time-lapse).

Voor het gemak heb ik even mijn wensen bij Azerty ingevoerd en knip, linkjes naar winkelmand staan we niet toe ziet er op het moment als volgt uit.

Ja, de videokaart ontbreekt nog. Ik overweeg een K5000, maar ik moet nog even goed inlezen en nadenken of op dit moment een dergelijke kaart echt nut heeft voor mijn toepassingen.

Mijn vraag is welk geheugen het beste past bij deze Xeon CPU's?
Ik ben redelijk technisch, voor een non-Tweaker ;) maar ik merk dat ik er niet helemaal uit kom welk geheugen past bij deze setup.
Ik twijfel zelfs nog of 64GB RAM met dit aantal cores wel "future-proof" is.
Op het moment heb ik 16GB voor 4 cores (HT) en loop ik al tegen de limiet aan.
Vanuit dat oogpunt is 128GB voor 20 cores logischer en een stap voorwaarts t.o.v. mijn huidige systeem.

Wie wil zijn ideëen en wijsheid met mij delen? :)

Alvast bedankt!

Martin

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 29-01-2015 14:09 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel onderdeel, move naar CAA.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02

Nemesizz

Untouchable

Het eerste wat meteen opvalt, je hebt DDR3 geheugen geselecteerd op een bord met DDR4 sloten.
Gaat nie werken nie :P

Daarnaast, vereisen zulke workstation borden vaak (vaak, dus niet altijd) ECC Reg geheugen.

Even goed kijken welk geheugen er op de QVL van Asus staat bij dat bord, metname met zulke hoeveelheden RAM, kan het een aardig duur grapje worden als het geheugen vervolgens niet geaccepteerd word.

[ Voor 9% gewijzigd door Nemesizz op 29-01-2015 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:55:
Het eerste wat meteen opvalt, je hebt DDR3 geheugen geselecteerd op een bord met DDR4 sloten.
Gaat nie werken nie :P
Bedankt voor je snelle reactie :)

Juist, dus toch (niet)!
Ik heb het verkeerd gelezen/begrepen dat DDR3 werkt, blijkbaar.
Ondersteund DDR4 is de omschrijving, wat ik interpreteerde als dat DDR tót type DDR4 ondersteund wordt, aangezien het redelijk recent geintroduceerd is.
Verkeerde redenatie dus!

64GB DDR4 ECC is idd behoorlijk prijzig, ca 1000 euro zie ik.
Ik zal eens even kijken of er een gunstiger moederbord is in relatie tot het geheugen.

Het budget is dus rond de 5000, dus als iemand een mooie suggestie heeft dan sta ik daar altijd voor open :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Maak even hier een wenslijstje aan. Linkjes naar winkelmandjes zijn hier niet toegestaan.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:10:
Maak even hier een wenslijstje aan. Linkjes naar winkelmandjes zijn hier niet toegestaan.
Excuses voor de benodigde opvoeding ;) ik ga er naar kijken, bedankt :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02

Nemesizz

Untouchable

Ondersteund DDR4 is de omschrijving, wat ik interpreteerde als dat DDR tót type DDR4 ondersteund wordt, aangezien het redelijk recent geintroduceerd is.
Iedere versie van DDR heeft een iets andere pin-out, en is onderling niet compatible (past als het goed is ook fysiek niet in het slot, de incaping zit op een iets andere locatie).

Op een DDR1 bord kan alleen DDR1 geheugen, op een DDR2 bord kan alleen DDR2, DDR3 bord alleen DDR3, en DDR4 alleen DDR4, geen van allen zijn onderling compatible.
Pagina: 1