Dilemma iMac wegdoen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:01
Beste Tweakers,

ik zit met een luxeprobleem:

Ik heb vorig jaar mijn iMac en MacBook Air 11'' weggedaan voor één krachtige machine, de retina MacBook Pro 15''. Met als reden alles centraal op één machine. Op dat moment begon ik ook met een stage. Dus merkte ik ook niets van het feit dat ik geen iMac meer had. Stage afgerond, kreeg ik een 27'' iMac als bedankje (jaja 8)7 ). Hij staat hier nu al een tijdje, maar effectief doe ik er niet veel mee, ik gebruik hem als mediabox en internet machine. Mijn MacBook Pro gaat overal mee naar toe, gebruik ik zakelijk en voor mijn studie. Zelf vind ik dit best zonde, dus mijn oog is nu gevallen op een LG 34um95 als vervanger.

Maar maak ik hier de goede keuze als ik dit doe? Het is bijna zonde om zo'n mooie en recente machine weg te doen, qua timing met al die acties is het deze weken sowieso nog niet echt handig. Zijn er mensen die dezelfde stap hebben gemaakt en hun ervaringen willen delen?

Het betreft overigens het nieuwste model, met Fusion Drive.

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnMartijn op 29-01-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ik zou de iMac lekker houden hoor ;)

Doe je toch niet weg? Is wel een 27''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 21:26
Waarom de MAC bewaren als je hem nauwelijks gebruikt. Dat is toch kapitaal vernietiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Dat is dus ook mijn gedachten, wel heel duur design in huis dan;). Het enige waar ik mee zit op dit moment zijn alle familie foto's die staan namelijk om mijn iMac (100GB ongeveer). Maar daar is wel een simpele oplossing voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:43
haha ik denk dat niet veel mensen in deze positie zitten, een mac over. Maar zoals je zelf al aangeeft wil je gewoon 1 machine. Ik zou dan ook de mac verkopen, heel zuur natuurlijk maarja als je m niet gebruikt heb je er toch niks aan.
Koop dan inderdaad een extern beeldscherm erbij voor een desktop setting. Qua opslag zou je dan na de verkoop van je iMac dan een NAS kunnen aanschaffen, kun je daar al je foto's en videos op kwijt, en gelijk een goede backup van je macbook.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57
http://support.apple.com/en-us/HT3924 :)
TDM allows you to use a supported iMac as an external display for another Mac computer using Mini DisplayPort or ThunderBolt cables.
Zéker als het een 5k iMac is (alhoewel ik niet zeker ben of dat ook op 5k gaat werken over TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Willem schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:49:

[...]

Zéker als het een 5k iMac is (alhoewel ik niet zeker ben of dat ook op 5k gaat werken over TB)
Voorlopig max 4K tot TB3 en DP1.3 uitkomen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
4k is ook geen straf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 11:53
Willem schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:49:

[...]

"Note that the iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2014) does not support Target Display Mode. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Martijntj:
"Note that the iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2014) does not support Target Display Mode. "
offtopic:
Dit is hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoopvol dat een opvolger het wel ondersteund? en wat heeft de TS daar nu aan?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Ik zou de iMac verkopen of weggeven aan een dierbare die er misschien om verlegen zit. Het is zonde om zo'n apparaat in huis te hebben om er vervolgens niets mee te doen. Van het geld kun jij mooi een vakantie boeken of iemand anders zijn brood mee verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 21:26
martijnmartijn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:52:
Dat is dus ook mijn gedachten, wel heel duur design in huis dan;). Het enige waar ik mee zit op dit moment zijn alle familie foto's die staan namelijk om mijn iMac (100GB ongeveer). Maar daar is wel een simpele oplossing voor te vinden.
De MAC verkopen, NAS kopen en de rest besteden aan iets leuks of op de spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Ik weet dat dit een uitzonderlijke situatie is, voor mij is dit ook nieuw en zeker als student zijnde is het een luxe positie. Maar ik geloof dat ik met jullie antwoorden al een heel eind kom. Nu nog hopen op een goede bieder.

Betreft dus een 27 inch iMac late 2013 met Fusion drive (1tb) en 16gb ram. 3,2 ghz i5. Het huidige model.

is 1700 euro een goede vraagprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Nou.... Ik zal beginnen met een ruime 2000, dan als die weg is, de MBA ook weg doen en de 15'' rMBP kopen, ik heb zelf ook een rMBP en ik kan niet zonder dat apparaat, alles zonder een i7 en een SSD (M2) is gewoon traag in mijn ogen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

martijnmartijn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:02:
Ik weet dat dit een uitzonderlijke situatie is, voor mij is dit ook nieuw en zeker als student zijnde is het een luxe positie. Maar ik geloof dat ik met jullie antwoorden al een heel eind kom. Nu nog hopen op een goede bieder.

Betreft dus een 27 inch iMac late 2013 met Fusion drive (1tb) en 16gb ram. 3,2 ghz i5. Het huidige model.

is 1700 euro een goede vraagprijs?
Welke videokaart zit erin? en voor een richtprijs kun je in V&A/pricewatch kijken :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
De 1gb versie.
Net even gekeken, dezelfde versie zonder opties wordt aangeboden voor 1400 euro. Maar met exact dezelfde specs voor 1800 euro. Dus ik denk wel dat ik goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dan 1800, was even het verschil vergeten met de iMac 5K XD
Pagina: 1