Hoe heet deze Audio-Stekker/Plug (Foto) Deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo, i.v.m het verdwijnen van mijn voorgaande post, hiero de vraag nogmaals, maar nu met vrij goede foto's.

Ik zoek dus de naam van deze plug:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/MD1.jpg

Om de verhoudingen te zien hiero de rest van de onderdelen van de minidisc plugjes.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/MD3.jpg

Het gaat hier dus om het rechter plugje (van de koptelefoon. Deze moet in het gaatje bovenin de afstandbediening (midden). Het Linker stekkertje is het plugje naar de afstandbediening toe.

Wie helpt?

Ik kan deze koptelefoontjes 2 jaar geleden vrij makkelijk kopen, maar ze zijn nu echt nergens meer verkrijgbaar. Wie weet hoe ze heten en waar er koptelefoontjes met deze stekkertjes te koop zijn, want mijn oude koptelefoontjes zijn niet meer zo fijn.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik denk dat het een custom made plugje is voor Sony, en dat je het koptelefoontje misschien nog te pakken kan krijgen via je winkelier of het Sony servicecentrum.

Verwijderd

Nee is custom plugje
zit ook aan mijn afstandsbediening van me oude sony discman

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:53 schreef Zipje het volgende:
Ga eens langs bij de plaatselijke elektro-onderdeeltjes-winkel, die weten misschien meer.
Ik denk dat het een custom made plugje is voor Sony.
Het is inderdaad een custom made plugje voor Sony, maar bij de plaatselijke elektronika-onderdeeltjes-winkel staan ze me aan te kijken van "Jah, wat moeten we hier mee"

Gisteren alle mogelijke winkels in Rotterdam afgeweest incl. Mediamarkt, maar die hadden ze ook niet.

20*350ZO45°

Verwijderd

Dat zei ik :)

Verwijderd

Hmm kun je via de winkelier niet met een Sony servicecentrum in contact komen?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja, tuurlijk kan dat, maar hoeveel mag ik dan neer gaan leggen bij Sony? 100+ denk ik, en dat vind ik nou niet zo netjes voor een toendertijd standaard stekkertje. ( Oh Oh Oh Had ik er toen maar alvast een paar ingeslagen |:( )

20*350ZO45°

Verwijderd

Hmm dan is het aan de Sony-MD gebruikende tweakers om op zoek te gaan naar een vervangend koptelefoontje...

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:36

Beyond

Dussssss.......

Jij kunt die gewoon overal kopen. Ik heb hem toen gekocht bij de megap**l. Wel een complete set, onderste stuk en bovenste (met die plug die jij bedoelt). Kost ook een piek of 60 , 70

Al het goeie.......

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 17:00 schreef Beyond het volgende:
Jij kunt die gewoon overal kopen. Ik heb hem toen gekocht bij de megap**l. Wel een complete set, onderste stuk en bovenste (met die plug die jij bedoelt). Kost ook een piek of 60 , 70
Hmm dat is de beste optie lijkt me dan

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Misschien is het nog wel goedkoper om een andere afstandbediening te kopen (ƒ 120,-) met een "normale" aansluiting dan alleen dit maffe ding.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 17:00 schreef Beyond het volgende:
Ja, en wat bedoel je met "toen" ??? 2 jaar geleden zeker, want toen kon ik inderdaad ook die kopen met verlengstukkies. (Gisteren ook bij Megap**l geweest, maar ook nix hoor :( )

20*350ZO45°

Verwijderd

Dan kan je in ieder geval in het vervolg er alle normale stekkertjes op aansluiten.
Maar past het afstandbediening ding er dan nog op?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik geloof het van wel, het is dan zo: (Tenminste zo was het 2 jaar geleden)

Koptelefoontjes---------------------->Mijn stekkertje---->Standaardstekkertje

Als je dat standaardstekkertje er dus vanaf trok, dan heb je zo 1 als ik nodig heb.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 17:09 schreef RDK_NL het volgende:
Ik geloof het van wel, het is dan zo: (Tenminste zo was het 2 jaar geleden)

Koptelefoontjes---------------------->Mijn stekkertje---->Standaardstekkertje

Als je dat standaardstekkertje er dus vanaf trok, dan heb je zo 1 als ik nodig heb.
Als ik het goed begrijp wordt het dan

Koptelefoontjes--------->Standaardstekkertje

Maar waar is de afstandsbediening in dat verhaal?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Het standaard stekkertje sloop ik eraf, dus dan krijg je dat stekkertje dat ik nodig heb, en dat pleur ik in mijn afstandbediening!

20*350ZO45°

Verwijderd

Het lijkt mij dat je het makkelijkst je snoertje:

Koptelefoontjes---------------------->Custom stekkertje

door kan knippen

en er:

Koptelefoontjes------> standaard koptel. plugje
+
vrouwtje standaard koptel. plugje---------------->Custom stekkertje

van kan maken....
Als je het echt niet meer weet...
Dan kan je ook bij de elektro-onderdeel-winkel terecht.

/me gaat nu even uit eten.. vanavond laat meer evt.

Verwijderd

Heb je verloopsnoertje als resultaat dus...

Ik lees het nog wel... :)
Oooooiiii

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BRRP Sorry! :7

Verwijderd

Sony noemt het een "micro-plug". Origineel hè? 8-)

Bel ff naar Sony in B'oevedorp. 020 - 658 18 88

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 18:51 schreef Flippit het volgende:
Sony noemt het een "micro-plug". Origineel hè? 8-)

Bel ff naar Sony in B'oevedorp. 020 - 658 18 88
Weet ik in ieder geval met welke term ik aan moet komen kakken :) een "micro-plug" dus :? (Zal wel weer een hoop marketing :r achterzitten)

20*350ZO45°

Verwijderd

hee die dingen ken je bij dixons kopen.
Of bij expert.
Kosten 50 piek ofzo. Je krijgt dan oordopjes + verlengsnoertje

• Beyond
  • Laatst online: 14-02 21:36

Beyond

Dussssss.......

Op donderdag 14 juni 2001 18:59 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Weet ik in ieder geval met welke term ik aan moet komen kakken :) een "micro-plug" dus :? (Zal wel weer een hoop marketing :r achterzitten)
MDR-ED238

Al het goeie.......

Verwijderd

Echt een slechte uitvinding van Sony dit. Ik heb het ook op mijn MD zitten, ik ben na 3 maanden allemaal shops afgelopen om een verloopstuk te zoeken naar een normale plug, dat was dus nergens te vinden :(

Ook niet te bestellen bij Sony.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 14:39 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Echt een slechte uitvinding van Sony dit. Ik heb het ook op mijn MD zitten, ik ben na 3 maanden allemaal shops afgelopen om een verloopstuk te zoeken naar een normale plug, dat was dus nergens te vinden :(

Ook niet te bestellen bij Sony.
Ik ben gisteren bij de MediaMarkt geweest, en plotseling hadden ze een heel schap volhangen met Sony Fontopia's met deze aansluiting.

Deze zijn het:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.com.tw/product/images/mdr-ed238.jpg

Het is de MDR-ED238

Die man bij MediaMarkt zei dat hij (indien deze koptelefoontjes niet meer leverbaar zouden zijn,) je altyd aan hem een verloopstukje vragen want die verkopen ze ook los.

Was een hele aardige vent en had verstand van zaken, moet je daar eens proberen Sinteerklaas.

20*350ZO45°

Verwijderd

Da's wel een idee, maar mijn MD is inmiddels zo oud dat ik er niets meer in ga investeren :)

De afstandsbediening gebruik ik bijna nooit, dus ik heb nu normale oordopjes erop zitten.

Toch bedankt voor de tip.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:37 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Da's wel een idee, maar mijn MD is inmiddels zo oud dat ik er niets meer in ga investeren :)
Laat me raden, een MZ-R30 of 35 :)

20*350ZO45°

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img/minidisc.jpg

:7

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 12:07
Ik heb die oordopjes laatst via Handyman laten bestellen bij Sony... kostte mij maar iets van 140 piek |:( |:(

- NAC Breda -

• ElCondor
  • Laatst online: 14-02 15:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik vind het klote snoertjes en stekkertjes die dingetjes van Sony. Ik had hem bij mijn mdr 35 (geloof ik) zitten. Na een jaartje ging het stekkertje los zitten en viel de muziek in een oortje weg :(
Heb toen die dopjes gekocht zoals in de foto hierboven 59,- oid en na een, twee maanden, hetzelfde probleem. |:(
Toen heb ik er nog een gekocht, maar ook die had hetzelfde euvel. Heb toen maar een nieuw mdr gekocht :) Sta ik in die winkel, vraag ik aan de verkoper of daar ook zo'n kut plugje bij zat, want ik stond te twijfelen tussen een mdr90 en een mdr70 (geloof ik) die niet zo'n plugje had en goedkoper was. Hij wist het niet zeker, dus hij maakt de verpakking van de mdr90 open en wat blijkt, een standaard 3mm plugje bij de mdr90 :) in de afstandsbediening. Zeg ik tegen de verkoper: this is your lucky day. Ik neem de mdr90 mee. Vond hij ook wel leuk, want staat goed op je record als verkoper. >:)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:42
Ik heb het zelfde probleem gehad met die crappy stekkertjes van sony en heb ook gewoon normale oortjes gekocht, dan maar geen afstandbediening.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:05 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[afbeelding]

:7
Ik blijf nog steeds overtuigd dat die MD toch 1 van de best gemaakte is. De MZ-R30 is iets brakker want is softwarematig een beetje Buggy, de MZ-R35 is andere Software en een nieuw deurtje/klepje (zodat er iig nog iets andere is :) ) Echt een robuust ding wat niet kapot kan.

20*350ZO45°

Pagina: 1