Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs werk ik sinds 25-07-2011 voor een uitzendbureau onder fase B nog steeds.
Had dit niet al een C moeten zijn bij de wet? Na 25-01-2015 meen ik.

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Dan kan ik met een gerust hart om een fase C vragen bij mijn uitzendbureau.

Volgens de cao moet je na 3,5 jaar een fase C contract krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ervan uitgaande dat alles ononderbroken is dan ga je na 78 weken naar fase B en na 2 jaar in fase B door naar C, dus 3.5 jaar in totaal. Dan zou ik dus inderdaad zeggen dat je nu in fase C zit. Zie ook http://www.uitzendbureau.nl/info/cao/abu/fasensysteem-abu. Indien je werkonderbrekingen gehad hebt hoeft dit overigens niet te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eenmalig 8 weken thuis gebleven na een ingreep in het ziekenhuis. Volgens mij geld die onderbreking pas bij 26 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Ligt er aan of het in fase A of B is. Indien het in fase A is dan tellen die 8 weken dus gewoon niet mee (dan moet je nu dus nog 8 weken tot aan fase C). In fase B tellen die 8 weken wel gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk.
Jammer dat op sommige sites vaak letterlijk staat dat fase C na een een periode van max 3,5 jaar in gaat.
Dit klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"In beide CAO's ontstaat dus na maximaal 3,5 jaar recht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. "

bullshit dus. Is MINIMAAL 3,5 jaar dan toch juist?

http://www.payforpeople.n...-is-het-fasensysteem.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Het klopt op zich wel, maar wellicht zou een juistere verwoording zijn dat je na maximaal 3.5 -meetellende- jaren fase C in gaat. Dit kan overigens ook minder dan 3.5 jaar zijn (bijv. bij veel contracten in korte tijd) en dat is waar het woordje maximaal op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je heldere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:21:
Onlangs werk ik sinds 25-07-2011 voor een uitzendbureau onder fase B nog steeds.
Had dit niet al een C moeten zijn bij de wet? Na 25-01-2015 meen ik.
Het verschil tussen fase B en C is de contractvorm: bepaalde vs. onbepaalde tijd.

Wanneer je volgens je uitzendbureau in fase C komt, kun je het best zelf beoordelen. Pak je meest recente arbeidsovereenkomst, kijk naar de ingangsdatum en tel daar de contractduur bij op. De aankomende vervaldatum is wanneer je een nieuw contract moet krijgen, en dat zou dan fase C moeten zijn.

Om te beoordelen of je terecht in fase B zit, zou je al je fase B contracten moeten opgraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geld een nieuwe overeenkomst ivm verhoging salaris ook als een nieuw contract? Nee

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Een salarisverhoging kan zowel binnen een bestaand contract als met een nieuw contract.

In het eerste geval is het gewoon een brief die je van je werkgever krijgt. In de brief staat dat je salaris per <datum> wordt aangepast naar <bedrag>.

In het tweede geval onderteken je samen met je werkgever een nieuwe arbeidsovereenkomst. Meestal staat daarin dat hij de vorige overeenkomst / alle vorige overeenkomsten vervangt.

Het hangt er dus vanaf.
Pagina: 1