TV als Monitor tegenwoordig mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 8.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hoi,

Ik was me aan het orienteren met een budget van rond de 200/250 euro voor een nieuwe monitor... Nu kwam ik uit (tijdens de BTW dagen van de MM) op het volgende modelletje:
pricewatch: LG 29UM65-P Zwart

Mooie resolutie en lekker groot, 29". Ik zag toevallig een 32 inch tv voorbij komen voor ongeveer dezelfde prijs in enkele banner advertenties en na wat zoeken kwam ik uit op deze:
pricewatch: LG 32LB561V Zwart

Nu vroeg ik mij af.. 'vroegah' werd het je afgeraden om een tv als monitor te gebruiken. o.a. door de lage responstijd en meer zaken die gewoon niet prettig waren.

Geldt dit vandaag de dag nog steeds? Ik las van alles over dat TV's nu een modus hebben speciaal voor computers zodat de reponstijd acceptabel is. LG werkt met IPS panelen in hun TV's dus de kijkhoeken zijn ook goed. Verder zien de specs er goed uit, voor een TV maar ik zou niet weten waar ik specefiek op moet letten als ik de TV puur wil inzetten als monitor.

Wat ik wil doen met de monitor/TV? Een beetje illustrator/photoshop werk, een briefje in Word zo nu en dan. en wat ik wél echt wil is League of Legends spelen op zijn tijd. Deze taken moeten wel allemaal soepeltjes verlopen dus zonder merkbare vertragingen. Ik heb een GTX660 - 2GB videokaart en zit plusminus 100 tot 70 cm van het scherm af.

Kunnen jullie mij helpen in de te maken beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Een TV is tegenwoordig prima te gebruiken als computerscherm, maar meestal is een TV wat aan de grote kant aangezien je redelijk dicht tegen het scherm aan zit.

kwa responsetijden hoef je je eigenlijk geen zorgen over te maken. Elke tv heeft een "game mode" of iets wat daarop lijkt, wat de responstijd bijna net zo snel maakt als een computerscherm.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
Ik gebruik al jaren een 32 inch led tv als 2e scherm bij mijn pc.. ik merk hierin echt geen verschil.
zolang je verhoudingen van je tv maar goed zijn zie 1:1 pixels

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
furian88 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:16:
Ik gebruik al jaren een 32 inch led tv als 2e scherm bij mijn pc.. ik merk hierin echt geen verschil.
zolang je verhoudingen van je tv maar goed zijn zie 1:1 pixels
Ook niet met gaming o.i.d.? Of waar gebruik jij je monitor/computer voor?
M2M schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:15:
Een TV is tegenwoordig prima te gebruiken als computerscherm, maar meestal is een TV wat aan de grote kant aangezien je redelijk dicht tegen het scherm aan zit.

kwa responsetijden hoef je je eigenlijk geen zorgen over te maken. Elke tv heeft een "game mode" of iets wat daarop lijkt, wat de responstijd bijna net zo snel maakt als een computerscherm.
Ok dankje!

En dan in vergelijking met de monitor die ik aangaf, de widescreen LG 29".. zou jij dus de 32 inch tv aanbevelen? Of in elk geval als even geschikt beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Dat maakt niets uit, maar als je de tv gaat halen, ga dan even voor de tv zitten, op dezelfde afstand als je voor je beeldscherm gaat zitten. Ik vindt alles boven 28" te groot en ik zit 1 meter van mijn scherm af.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
M2M schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:39:
Dat maakt niets uit, maar als je de tv gaat halen, ga dan even voor de tv zitten, op dezelfde afstand als je voor je beeldscherm gaat zitten. Ik vindt alles boven 28" te groot en ik zit 1 meter van mijn scherm af.
Wat M2M ook schrijft.. je moet er rekening mee houden dat je vrij dicht op het scherm zit, nu heb ik daar geen problemen mee omdat het mijn 2e scherm is..

maar om een 29 inch als hoofdscherm te gebruiken is wel groot.

daarnaast is de resolutie van het gewone scherm hoger dan die van de tv, wat weer een mooier beeld oplevert. De response tijd is echter 14ms, wat aan de hoge kant is..

ik zou liever me geld steken in bv 2 schermen van rond de 150 zoals deze :
http://tweakers.net/price...hq-p-zwart/specificaties/

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 18:50

Nemesizz

Untouchable

Ik gebruik zelf een paar jaar een TV als monitor. Het is eerst wel wennen, het is eerst minder scherp en op sommige punten heeft het soms wat nadelen, maar het went wel en is zeker niet zo dramatisch slecht als heel vaak beweerd word.

Zelf gebruik ik een 40 inch TV als monitor, zit er redelijk dicht op, maar na een tijdje went dat wel en vind ik het ook prima werken. Enige wat ik echt vervelend vind soms, is als iets snel over beeld gaat dat zwart is (denk aan banden van een race auto), dat kan soms een beetje gaan 'vegen'.

Het aantal inches zegt ook niet altijd alles. Heb verschillende schermen gehad (4x 40 inch TV's, aantal waren vaak even voor testen, 2x 23 inch monitor en een 1x 30 inch monitor).
De 30 inch was overigens met een resolutie van 2560x1600 en was duidelijk het mooiste beeld.
Van de 40 inch TV's was de duurste (TV van iets van 2500 euro+ ...even om te testen) degene met het mooiste beeld, maar ook met de meeste input lag (voor gamen toch wel hinderlijk). De goedkopere TV's hebben vaak minder beeld-verwerkings opties en ook vaak minder input lag, maar het beeld is dan vaak wel wat korreliger en zoals ik eerde noemde krijg je met zwarte objecten sneller vegen.

Wel moet je bij een TV vaak een game mode selecteren, en sommige hebben een speciale aansluiting voor een PC (waar automatisch allerlei beeld verwerkings opties uitgeschakeld zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Hier staan een aantal tv's en monitors met Input lag vermeld.
http://www.displaylag.com/display-database/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698045

Heb een vraag

Wil een tv op mijn pc aansluiten zodat ik grote beeld heb maar nu krijg ik geen beeld heb contact gehad met LG en die denken dat het aan de snoer ligt maar die heb ik ook bij mijn vorige monitor gebruikt dus die is goed weet iemand waar het aan kan liggen

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
We zien liever een eigen topic, dan een ouder topic kicken. Daarbij zou het de leesbaarheid van je post enorm verhogen als je her en der een leesteken zou plaatsen. Hoe dan ook gaat dit topic op slot.

Als je er nog steeds niet uit bent, staat het je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Denk er hierbij dan ook aan het exacte typenummer van je televisie te vermelden en op te sommen wat je allemaal nog meer geprobeerd hebt, behalve bellen met LG.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.