Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Student zoekt Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel een leek op het gebied van computers, maar na mezelf aardig ingelezen te hebben hier op Tweakers vraag ik jullie voor advies.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik heb mijn laptop vooral nodig voor mijn studie (technische natuurkunde), hieronder valt aantekeningen maken, verslagen typen, en enige rekenkracht voor Matlab en ik krijg nog een vak introductie programmeren, wat me wel intressant lijkt en wat ik ook wel wil gaan doen op de laptop(ik weet niet of hier echt rekenkracht voor nodig is). Verder ben ik geen fanatieke gamer, maar het is zeker een plus, maar niet bindend als de laptop de ietwat zwaardere games aankan.

Geen photoshop.

Wat is je budget?
Het liefst 800-1000 euro, met enige marge, het gaat vooral om een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, een lichte mobiele laptop is een plus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb geen merkvoorkeuren.

Wel een paar andere voorkeuren:

- Een SSD 256 GB (omdat ik overal lees dat dit stiller, sneller en zuiniger is, en 256 GB is voldoende ruimte voor mij)
-Een lange accuduur is belangrijk.
-Een aardige videokaart(niet bindend)
-Een snelle laptop die ook lang meegaat en lang snel blijft, dus echt een duurzame aankoop.
-Ik weet niet precies hoe belangrijk het werkgeheugen en de processor is, maar mijn voorkeur gaat uit naar min 8GB ram en min i7 dual core.
-een lichte laptop is een plus, maar niet bindend
-max 15,6 inch

Na wat eigen research kwam ik hier op uit:

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-14M

+ lichte laptop
- slechte videokaart?

pricewatch: Asus Transformer Book T300LA-C4019H

+ lichte strakke laptop
- 128 GB en 1,8 GHz

pricewatch: Asus N550JK-CN360H

+mooie laptop, goede specs
-ietwat zwaarder
-duur

pricewatch: Acer Aspire V3-572PG-78QL

-iets minder mooi(subjectief) en wel wat zwaar
+12GB ram

edit: ik kijk ook veel series/films op netflix, mijn huidige laptop raakt steeds oververhit na 2 uur film, het is ook wel een must dat de nieuwe laptop dit niet heeft
Graag ontvang ik wat advies over deze laptops, andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

Bij voorbaat dank

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 11:31 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Iedere paar maanden zoeken een stel heel deskundige mensen de beste laptops van dat moment uit. In december is dat nog gedaan. We noemen dat de Best Buy Guide. Hij is hier te vinden: reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2014

Heb je die al gelezen? Volgens mij past het business model prima in jouw straatje qua budget en eisen. :)
Het is wel een i5 in plaats van een i7, maar als jij geen goede argumentatie kunt geven waarom een i7 de voorkeur zou hebben, heb ik sterk het vermoeden dat een i5 ook voldoende gaat zijn..

Enig puntje van detail is dat hier niet zo'n beste videokaart in zit.

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:05:
Iedere paar maanden zoeken een stel heel deskundige mensen de beste laptops van dat moment uit. In december is dat nog gedaan. We noemen dat de Best Buy Guide. Hij is hier te vinden: reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2014

Heb je die al gelezen? Volgens mij past het business model prima in jouw straatje qua budget en eisen. :)
Het is wel een i5 in plaats van een i7, maar als jij geen goede argumentatie kunt geven waarom een i7 de voorkeur zou hebben, heb ik sterk het vermoeden dat een i5 ook voldoende gaat zijn..

Enig puntje van detail is dat hier niet zo'n beste videokaart in zit.
Is het niet het geval dat een laptop met i7 sneller is een dat het ook langer snel blijft?

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:17
Nee, dat valt best wel mee. Een i5 is voor de meeste mensen snel genoeg. Of jij moet bewust bepaalde werkzaamheden doen die zwaar leunen op de processor?

Zelf ben ik een relatief veeleisende gebruiker, maar een i5 is meer dan voldoende in mijn laptop. Mijn desktop heeft dan wel een i7, maar dat komt omdat ik deze ook vaak als server inzet voor zware rekentaken en game-servers (Planetary annihilation, supreme commander). Hierbij is de extra rekenkracht wel nuttig.

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 11:27
Als je technische natuurkunde gaat studeren doe je dat waarschijnlijk aan één van de 3 technische universiteiten (Delft/Twente/Eindhoven). Die hebben elk jaar een laptopproject waarbij ze een laptop uitzoeken die goed genoeg is om je studie te doen.

Ze maken dan een goede deal met de fabrikant (vaak HP) en je krijgt daarvoor een goede laptop met ook zakelijke mogelijkheden. Je kan er bijvoorbeeld een docking station onder klikken en hij gaat makkelijk(er) open voor reparatie/bijplaatsen geheugen etc.

Voor de TU Delft kan je hier nu kijken wat de modellen zijn.

Ik heb in 2008 een HP Compaq 8510W gekocht. Onverwoestbaar, doet het na 6,5 jaar nog steeds. Nu wel echt aan vervanging toe en dus een nieuwe pc gekocht, maar deze nog altijd als reserve.

Nee, het zal niet de beste laptop aller tijden zijn, ja er zijn misschien betere keuzes (lenovo uit amerika halen), maar ik heb een laptop van 1600 voor 1000 euro gekocht, goede deal. Bovendien krijg je er veel ondersteuning bij. Lees: als hij kapot is binnen 3 jaar gratis reparatie via het servicepunt op de campus en ook daarna tegen betaling service. Er zijn meer studenten met dezelfde laptop als jij, dus je kunt ook je medestudenten om hulp vragen.

De nieuwe modellen worden meestal rond juni bekend gemaakt. Als je toch pas in september gaat beginnen zou ik ook vooral nu nog geen laptop kopen, de ontwikkelingen gaan snel ;).