Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 07:45
Ik heb sinds kort een nieuwe router (TP-Link AC750) geïnstalleerd sinds de vorige, Sitecom N300 X2, regelmatig vastliep.

Nu werkte deze naar behoren op één ding na: ik ontvang geen push notificaties op me android(4.4.2) telefoon.

Ik heb hierover al contact gehad met TP-Link support maar daar werd ik niet veel wijzer van. (ze raden mij aan een WPA2 key in te stellen.... verder kwamen ze niet)

Ik heb zelf al het één en ander geprobeerd maar helaas zonder resultaat. De dingen die ik geprobeerd heb:
  • Custom wifi channel instellen
  • Verschillende instellingen voor Wifi including Beacon Interval, RTS Threshold, Fragmentation Threshold en DTIM Interval
  • IP adres telefoon instellen als DMZ
  • DNS wijzigen naar die van Google (8.8.8.8)
  • Firmware upgrade
  • Firewall van TP-Link router uitschakelen
  • DHCP lease time wijzigen
  • Push Notification Fixer app geinstalleerd om me android telefoon
Als ik me oude Sitecom router aansluit op de TP-Link en me telefoon vervolgens verbind aan de Sitecom krijg ik nog steeds geen push notificaties binnen. Het lijkt me dus ook niet in het Wifi signaal te zitten.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 14:31
Hoe heb je de TP-link aangesloten, en wat hangt er voor de TP-link om je te voorzien van een internetverbinding? Hoe had je de Sitecom aangesloten? Begrijp ik het goed dat met de Sitecom de push-notificaties geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogy
Jorik90 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:29:
Hoe heb je de TP-link aangesloten, en wat hangt er voor de TP-link om je te voorzien van een internetverbinding?
Een KPN Experia Box ARV7519. De TP-Link is hier op aan gesloten met een LAN-kabel.
Jorik90 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:29:Hoe had je de Sitecom aangesloten?
Kabel van TP-Link naar sitecom. Niet in het internet port maar in een van de 4 ethernet poorten en dhcp uitgezet. Kon wel gewoon internetten via de browser dus er was verbindngen met het internet.
Jorik90 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:29:Begrijp ik het goed dat met de Sitecom de push-notificaties geen probleem zijn?
Dat klopt alles werkte zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

WPA2 lijkt mij evident, los van je problemen.

Krijg je wel push notifications als je op een ander draadloos netwerk zit?
En werkt het wel via mobiel internet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogy
lier schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:37:
WPA2 lijkt mij evident, los van je problemen.

Krijg je wel push notifications als je op een ander draadloos netwerk zit?
En werkt het wel via mobiel internet?
Ja als ik op een ander wifi netwerk in huis ga zitten werkt het wel evenals via 3G heb ik geen problemen.

Sidenote: TP-link heeft inmiddels me ticket gesloten met als oplossing dat ik de fabrikant van me telefoon maar moet contacten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogy
Ik heb nog een andere android (4.2) telefoon geprobeerd maar ook hier komen de push notificaties niet door. Ik denk dat ik hem maar terug breng naar de winkel en een andere koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
Op welke manier heb je het exact aangesloten? Op welke poort van de TP-Link en hoe was de Sitecom aangesloten voordat je de TP-Link had? Het zou kunnen dat je een dubbel-NAT situatie hebt gecreëerd. Zou dit niet gelijk moeten veroorzaken, maar is sowieso niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogy
Jorik90 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:07:
Op welke manier heb je het exact aangesloten? Op welke poort van de TP-Link en hoe was de Sitecom aangesloten voordat je de TP-Link had? Het zou kunnen dat je een dubbel-NAT situatie hebt gecreëerd. Zou dit niet gelijk moeten veroorzaken, maar is sowieso niet wenselijk.
Kabel van modem naar TP-Link zat in het internet poort (dus niet in één van de 4 ethernet poorten), zo was de sitecom ook aangesloten.
Is het niet zo dat als er een dubbele NAT situatie is er helemaal geen internet moet zijn via de TP-Link?

[ Voor 3% gewijzigd door Boogy op 29-01-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
Via dubbel NAT kun je prima internet hebben (uitleg over double NAT: http://www.graemenoble.id...ed-and-possible-solutions). Probeer eens DHCP uit te zetten op de TP-link en deze aan te sluiten via één van de LAN-poorten ipv de WAN-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogy
Jorik90 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:32:
Via dubbel NAT kun je prima internet hebben (uitleg over double NAT: http://www.graemenoble.id...ed-and-possible-solutions). Probeer eens DHCP uit te zetten op de TP-link en deze aan te sluiten via één van de LAN-poorten ipv de WAN-poort.
Geen verschil, wel internet geen push notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Da's raar. VZIW werken push notificaties met een bestaande connectie. Je mobiel legt verbinding met een server van Google, en vervolgens wordt er geen data verstuurd, waardoor de batterij niet snel leegloopt. Als de server informatie heeft, zend hij die.

Aangezien er hoofdzakelijk géén data wordt verstuurd, is dit wel een aanslag op de NAT lijsten van je router. Die moet immers wel onthouden dat de verbinding er is, terwijl er geen data loopt. Als hij te agressief 'niet actieve' verbindingen opruimt, doen je push notificaties het niet. Doet hij dat helemaal niet, dan lopen de NAT tabellen vol met junk verbindingen. Zoek het evenwicht.

Dus een router kàn dit effect hebben. Maar door
Probeer eens DHCP uit te zetten op de TP-link en deze aan te sluiten via één van de LAN-poorten ipv de WAN-poort.
heb je de TP-Link als router uit de keten gehaald, en gebruik je alleen de Experia box. Maar gecascadeerd met de Sitecom deed die het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 23:12
Ik breng die van mij terug. Ongeveer gelijke problemen als TS.

Laatste firmware en vele resets verder blijft het zich voor doen.

DNS en routing valt uit van tijd tot tijd. Na reboot werkt het even weer. Via andere access points of uplinks geen uitval van DNS en routing, ligt echt aan dit model.
Pagina: 1