Nieuwe receiver voor B&W Matrix I speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:54

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Ik zoek een?
Goede stereo receiver/versterker

Wat is je budget?
E300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Platenspeler, Ipod, tv

Wat heb je zelf al gevonden?
MM heeft momenteel BTW wegermee weken. Vooral deze receiver spreekt mij erg aan;

pricewatch: Pioneer VSX-529-K

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft deze receiver genoeg power/mogelijkheden om mijn speakers goed te kunnen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451786

Welk type B&W Matrix speakers heb je?

Als je overigens definitief voor stereo kiest dan zou ik me heil niet gaan zoeken in een DSP receiver. Of wil je gaan uitbreiden naar surround ? of heb je een HDMI board nodig?.

Als je vermogen wilt opbouwen in surround dan zal je een power receiver moeten uitzoeken. Je kunt aardig wegkomen met de Pioneer, Maar als je een uitgebalanceerde stereoversterker met bi-amping klank klasse wilt dan zou ik je wat anders aanbevelen.

Met een klasse stereo versterker speel je de Pioneer zo zoek. (prijs-kwaliteit-klasse valt dan wel hoger uit)

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 31-01-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

JT

VETAK y0

Voordeel is wel weer dat zo een versterker met DSP kan compenseren voor kamer akoestiek. Dat kan een aardig verschil maken, ook al weet ik niet hoe uitgebreid die van de 5xx serie is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties!

Ik heb hier dus B&W Matrix I staan (inclusief marmeren voet)

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-vv56w_6gbkA/UBQOFtnL8hI/AAAAAAAAA5s/nNm6rIpsGJw/s1600/DSC_3648.JPG

Samen met een Pioneer PL-3F

Afbeeldingslocatie: http://www.special-hifi.de/images/Pioneer_PL-3F_001.jpg?
(Hier op een foto te zien met een ander element

Momenteel zit er een Ortofon OM 20 element op.
http://www.vinylengine.com/library/ortofon/omp20.shtml

Ik heb geen behoefte aan surround e.d.
Nu ben ik opzoek naar een versterker die de boel goed kan aansturen. Op een aantal HIFI fora kom ik posts tegen van gebruikers die claimen dat de B&W Matrix 1 speakers een sterke versterker nodig heeft (Veel WATT) Iemand een idee wat voor versterker er goed zou tussen passen?

Zelf gevonden: pricewatch: Yamaha A-S500 Versterker Zwart
Yamaha A-S500

Zou dit een goede optie zijn?

p.s Is die Ortofon OM 20 element eigenlijk MM of MC?

[ Voor 12% gewijzigd door Polycom op 25-02-2015 22:20 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Tweedehands Marantz, Denon, Rotel, etc. Stereo versterker?

Dat is denk ik een ruim begrip.
Wat zou je adviseren t.o.v deze nieuwe Yamaha keuze die goede recensie voor het geld achterlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Bedankt voor jullie input heren maar ik kan hier tot op heden helaas nog niet veel mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar is je budget ook niet naar dat men voor 300,- je een juist advies hierin kan geven.
Je suggestie voor de Yamaha zou in deze een nieuwe uitkomst kunnen zijn.
Op bv een marktplaats zou je kunnen zoeken naar de suggesties die aangedragen worden als je budget tot 300,- de eindstreep raakt.
Om een fatsoenlijk meer vermogen gerichte versterker uit te zoeken nieuw van aard zal je het budget minimaal moeten verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan. Bij deze, een budget van €600,-
Welke versterker is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
Wat een lui topic zeg. Een bedrag roepen en wachten tot iemand het oplost. Om vervolgens het budget te verhogen. Volgens mij heb je al genoeg tips om een google search te doen:

* Stereo
* Hoog vermogen
* Marantz / Denon / .. / ...
* 2e hands
* €600

Dat moet jou op weg helpen in je zoektocht. Hij ook eens op andere fora zoals HTforum, om te zien waar anderen dit type B&W's mee aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Komt misschien zo op jou over maar dat is het niet. Ben zelf al in diverse winkels geweest, uren lang op het net rond gezocht en uiteindelijk mijn vraag hier neergezet. Het is duidelijk dat er op dit fora leden zitten die veel meer verstand hebben van audio dan ik, dus is het toch ook niet zo gek dat ik hulp van deze mensen vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat je die hulp vraagt is niet gek. Dat je van ons verwacht dat we weten wat je allemaal zelf al gedaan hebt zonder dat je dat zelf aangeeft, is dat wel ;)

Maar goed, je hebt dus een hoop winkels gehad zeg je. Welke apparaten heb je zelf al gehoord, beoordeeld etc? En heb je toen je eigen speakers meegenomen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1