Toon posts:

Super sloom netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
we zijn al een tijdje bezig met een utp netwerk hier. Nu hebben we al het een en ander geprobeerd en nu las ik ergens hier dat goedkope netwerk kaartjes het in minder sterke machines PI enzo het niet goed doen. Nu hebben we hier allemaal Sitecom 10/100Mbit kaartjes (f40,- /stuk) in de PC's zitten....kan het hieraan liggen???

Nog wat...van de linux bak (Debian P120 128 MB) naar (W2K A600 128MB) FTP'en 50Mb/s andersom 5Kb/s????!!!:(:(

greetings

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
hoe goedkoper de kaart hoe minder hardware dus hoe meer ze van de processor trekken...

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:22

Asphyxion

I am, therefor I think

Wat noem je langzaam?
Wat voor hardware gebruik je (HUB/Switch/Crosskabel)?

Meer info zou handig zijn...

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Op donderdag 14 juni 2001 16:51 schreef pales het volgende:
Nog wat...van de linux bak (Debian P120 128 MB) naar (W2K A600 128MB) FTP'en 50Mb/s andersom 5Kb/s????!!!:(:(
dat heb ik ook weleens gehad ja. Kan zijn dat 1 van de pc's op full duplex staat en de ander niet....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 17:07 schreef Asphyxion het volgende:
Wat noem je langzaam?
Wat voor hardware gebruik je (HUB/Switch/Crosskabel)?

Meer info zou handig zijn...
Langzaam noem ik 5 Kb tot 1.1 Mb
Het is een 100Mbit netwerk met 3comDspeed office connect hub. Kabels zijn UTP cat 5 en netwerk kaartjes 10/100Mbit

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 17:24 schreef Carnifex het volgende:

[..]

dat heb ik ook weleens gehad ja. Kan zijn dat 1 van de pc's op full duplex staat en de ander niet....
Alle netwerk kaarten staan op 100Mb half duplex

Verwijderd

Topicstarter
Nobody?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01
Eigengemaakte kabels?
Doet ie een kant wel goed?
Dan heb je je kabels fout gemaakt. Je heb pinnen 1+2 getwist 3+4, 5+6 en 7+8 en zo aangesloten.
Get it what i mean?
1+2 moet een paar zijn en 3+6 moet een paar zijn, de rest hoeft niet aangesloten worden. Jij hebt waarschijnlijk gewoon allebei de kanten hetzeldfe aangesloten. Of niet soms?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 14 June 2001 22:57 schreef Wimpy006 het volgende:
Eigengemaakte kabels?
Doet ie een kant wel goed?
Dan heb je je kabels fout gemaakt. Je heb pinnen 1+2 getwist 3+4, 5+6 en 7+8 en zo aangesloten.
Get it what i mean?
1+2 moet een paar zijn en 3+6 moet een paar zijn, de rest hoeft niet aangesloten worden. Jij hebt waarschijnlijk gewoon allebei de kanten hetzeldfe aangesloten. Of niet soms?
Jep dat klopt |:( er werd overal verkondigd dat je UTP kabels gewoon 1 op 1 kan aan sluiten. Dus het moet bijvoorbeeld zijn:
1: wit bruin
2: bruin
3: wit groen
6: groen
????????

greetings

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01
Yep

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks wimpy dit gaan we eens proberen!

greetings

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
kijk hier maar eens: [topic=152460]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 16:11 schreef marijn het volgende:
kijk hier maar eens: FAQ Network Troubleshooting
Had al helemaal doorgekeken maar die draadjes had ik ff lekker over het hoofdje gezien |:( |:(

greetings

Verwijderd

Ik heb effe die FAQ-sectie van de kabels gaan bekijken maar wat deze niet verteld is dat als je UTP-kables in dezelfde kabelgoten met de electriciteitsleidingen liggen je verplicht bent van FTP-kabels te gebruiken.
Deze kabels zijn shielded voor interfentie van het electriciteitsnet te 'compenseren'.

Verder moet je ook oppassen met de lengte. Deze is 100M maar omdat de kabeltjes twisted in de buitenlaag zitten kan je denken dat je kabel maar 100M maar dat je twisted pair 110M is. En als je dan ergens interfentie hebt kan dit ook erg nadelig werken qua netwerktrafiek tot soms connectieverlies

Indien je echt denkt dat het probleem aan de bekabeling ligt kan je altijd in speciaalzaken een apparaat huren dat je hele netwerk kabel voor kabel test op de lengte van elk Twisted Pair, interfentie, ....

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Let ook op ANTI Virus pakketen die willen ook nog wel eens netwerkverkeer scannen waardoor alles heel traag wordt

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu de pairs goed aangesloten en ik moet zeggen dat het nu gieren brullen :9~ is op het netwerkje. Alleen de twee langzame machines geven nog wat veel collision, dit hopen we op te lossen door wat duurdere 3Com kaartjes erin te stoppen.
In ieder geval bedankt voor de Feedback :)

greetings

Verwijderd

Welke protcollen hebbie geinstalleerd? Als je er heel veel in hebt, is dat ook nogal vertragend

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 10:42 schreef KixAss456 het volgende:
Welke protcollen hebbie geinstalleerd? Als je er heel veel in hebt, is dat ook nogal vertragend
Alleen TCP/IP verder niks
Pagina: 1