Hoog mem gebruik rMBP?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hi,

Gisteren heb ik een rMPR gekocht maar naast het Wi-Fi probleem (niet opgelost met 10.2 update) valt het mij ook op dat het geheugen redelijk vol zit elke keer. Gezien dit de eerste keer is dat ik een Mac heb (toch wat anders als iPhone) vraag ik het me af of dit wel normaal is?

Ik heb nog amper wat erop staan dus ik kan ook niet veel open hebben staan, Google is een van de groot gebruikers met ±900Mb. Momenteel Chrome, Berichten en Mail openstaan en dit is het gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zxLSnuFQde2oGCrY4U6B6Myi/full.png

Zoals ik hierboven ook al aan gaf is het internet soms echt sloom of werkt het niet en dien ik Wi-Fi uit en aan te zetten. De nieuwe update heb ik wel geïnstalleerd maar toen ik Tweakers.net opstartte om dit bericht te plaatsen werkte het weer niet, iemand nog tips hiervoor? Zit op een goed kanaal van 2,4Ghz.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is er mis met hoog mem gebruik?

Heb je liever al je geheugen vrij zodat alles continue van trage disks gelezen moet worden?

Idealiter heb ik het liefste 99% memgebruik, gooi dat geheugen maar vol met een filecache als ik er toch niets anders mee doe dan is de kans groter dat de volgende file die aangesproken gaat worden al in mem aanwezig is ipv dat de trage hdd aangesproken moet worden.

Leeg geheugen is zinloos, het enige wat ik relevant vind is dat het vrijgegeven kan worden als een app het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ongebruikt geheugen is verspild geld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Gomez12 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 02:42:
Wat is er mis met hoog mem gebruik?

Heb je liever al je geheugen vrij zodat alles continue van trage disks gelezen moet worden?

Idealiter heb ik het liefste 99% memgebruik, gooi dat geheugen maar vol met een filecache als ik er toch niets anders mee doe dan is de kans groter dat de volgende file die aangesproken gaat worden al in mem aanwezig is ipv dat de trage hdd aangesproken moet worden.

Leeg geheugen is zinloos, het enige wat ik relevant vind is dat het vrijgegeven kan worden als een app het nodig heeft.
Zo kan je het ook bekijken inderdaad.
Gezien ik zelf dus net van Windows afkom waar het met het zelfde gebruik op ~25% zit vroeg ik het het mijzelf af.

Iemand vceder nog tips voor het internet? Hoopte dat het met 10.10.2 opgelost was maar niet dus..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Niks aan het handje, en deze vraag is al vaak gesteld. Met een beetje zoeken was het antwoord eenvoudig te vinden. Dit topic gaat derhalve op slot.

Voor je tweede probleem mag je een nieuw topic openen, maar neem dan wel Het algemeen beleid #quickstart in acht. Vermeld dus duidelijk wat het probleem is, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt en wat het resultaat was.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.